Dvodnevni Međunarodni festival vina i kulinarstva 14. Zagreb VINOcom otvoren je u petak u hotelu Esplanade okupivši više od 300 izlagača, većinom vinare, proizvođače delicija, trgovce i kuhare iz Hrvatske i Europe, koji će do subote predvečer predstavljati svoje proizvode te pripremati vrhunska jela.
Uz kupljenu ulaznicu posjetiteljima se na 14. Zagreb VINOcomu nude mogućnosti kušanja raznih vrsta vina, ove godine više od 200, brojnih sireva, pršuta, kulena i slatkih delicija, a stručna i druga publika mogu poslušati i predavanja na desetak stručnih eno-gastro radionica.
"Zagreb VINOcom jedan je od najstarijih festivala u Hrvatskoj koji promovira vino, hranu i općenito kulturu stola. Drago nam je da se i ove godine odazvao velik broj vinara i drugih izlagača, a vjerujemo i da biti i dosta posjetitelja, čija ćemo očekivanja nadam se ispuniti kao i prethodnih godina", kazao je na otvorenju osnivač i direktor festivala Ivan Dropuljić.
Naglasio je i zadovoljstvo što je ove godine zemlja-partner Slovačka, čija se tri vinara predstavljaju na festivalu, i s čijim se predstavnicima razgovara o promociji hrvatskih vina u toj zemlji.
Potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) Dragan Kovačević na otvorenju je istaknuo važnost takvih manifestacija za promociju vinarstva i vina, kulinarstva i dobre hrane, ocijenivši da je to dobro i za međunarodnu prepoznatljivost.
"Vrhunska vina koja predstavlja VINOcom etablirana su na globalnim vinskim kartama, a naši vinari nose odličja najprestižnijih svjetskih natjecanja. Kao prostorno mala zemlja možemo biti ponosni na više od 120 autohtonih sorti vina i na mozaik od četiri vinske regije, od kojih svaka, Slavonija i hrvatsko Podunavlje, Dalmacija, Istra i središnja bregovita Hrvatska, ima svoje sortne i položajne specifičnosti", kazao je Kovačević.
Poručio je i da trebamo biti ponosni na naše vinare, jer obogaćuju eno gastronomsku ponudu, stvaraju vrhunski turistički proizvod i daju izravan doprinos izvan sezonskoj ponudi i produženju turističke sezone.
"Vinarima moramo dati dodatni vjetar u leđa, posebice u marketingu i promociji, te se 'obračunavati' sa sivom ekonomijom i prekomjernim uvozom, ali i smanjiti administraciju i ubrzati procedure za dobivanje sredstava EU fondova i vinske omotnice", smatra Kovačević.
Važnost VINOcom-a naglasio je i pomoćnik ministrice poljoprivrede Zdravko Tušek, dok je zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Olivera Majić kazala da je to odlična uvertira u predstojeći Advent.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....