Na dan kad je Fortenova grupa objavila da kreće u ispitivanje interesa potencijalnih kupaca za njihovo poslovno područje poljoprivrede, iz Delta Holdinga Miroslava Miškovića u Beogradu poručili su da je riječ o poljoprivrednom biznisu koji bi im apsolutno odgovarao, ali u ovom trenutku nemaju dovoljno informacija o samoj prodaji.
"Očekujemo da će se dogoditi prodaja poljoprivrednog biznisa Fortenove, ali prvo moramo vidjeti što se prodaje i pod kojim uvjetima. Gledamo dobre prilike za biznis i ne bježimo ni od čega, pa ni od potencijalnih partnerstava. Taj dio poljoprivredne proizvodnje apsolutno bi nam odgovarao, nema diskusije da su to najbolja imanja u Hrvatskoj koja trenutno postoje. Mi imamo ogromne potencijale u izvozu, jedan smo od najvećih izvoznika sjemenske robe iz Srbije. Imamo silose na Dunavu te nam je interesantno čak i da izađemo na jadranske luke ako postoji takva opcija. Ali da zaključimo, treba nam puno više informacija kako će se to raditi i po kojim uvjetima, zvuči vrlo interesantno", rekao je Luka Popović, generalni direktor Delta Agrara.
Prema njegovim riječima, za razliku od nekih signala iz prijašnjih godina da nisu dobrodošli u Hrvatsku, sada nemaju nikakve povratne informacije, niti mogu na to utjecati, pa sve gledaju kao poslovnu priliku. Prijašnje gašenje tvrtke Delta Agrar u Hrvatskoj Popović objašnjava kao formalan potez jer je ostala aktivna druga Deltina tvrtka koja im je dovoljna za poslovanje na našem tržištu, koje trenutno uključuje uvoz sjemenske robe kao što su kukuruz i soja te uvoz jabuka i mesnih proizvoda, čak i za velike trgovačke lance, među kojima su Konzum, Tommy i Plodine. Iz Hrvatske, pak, uvoze soju, pa je samo lani otkup premašio 5000 tona.
Potencijalne planove za hrvatsko tržište menadžment Delta Holdinga komentirao je nakon objave rekordnih poslovnih rezultata za 2023. godinu. Delta Holding u vlasništvu Miroslava Miškovića, koji je na posljednjoj objavljenoj listi na četvrtom mjestu najbogatijih poduzetnika u regiji, zaključio je 2023. godinu s 860 milijuna eura prihoda od prodaje, uz rast od 12 posto, te EBITDA-om od 88 milijuna eura, s rastom od 18 posto. U 2024. u Delti planiraju prvi put premašiti prihode od milijardu eura, uz rast od čak 25 posto.
Kad je riječ o Deltinim biznisima koji uključuju nekretnine, poljoprivredu, prodaju automobila, distribuciju, hotelijerstvo i e-trgovinu, u Hrvatsku za sada ne ulaze sa svojom platformom online trgovine Ananas, čije širenje u 2024. uključuje Crnu Goru i BiH. S druge strane, u svojem hotelijerskom biznisu, koji su već proširili i na Sloveniju hotelom Intercontinental u Ljubljani, ciljaju izlazak na obalu i ulazak u sve glavne gradove u regiji.
Andrej Sovrović, generalni direktor Delta Hotela, pojasnio je da čekaju svoju priliku u Hrvatskoj, međutim, objekti koji su trenutno na prodaju većinom su precijenjeni. Naime, ističe da su hoteli koji su bili na prodaji zbog lošeg poslovanja u koronakrizi i dalje uglavnom na prodaju, ali po znatno većim cijenama.
"Mi smo regionalna kompanija u hotelijerstvu i u tom kontekstu tražimo prilike na tržištu. U ovom trenutku prodavatelji žele prodati hotele prema bilancama koje su ostvarili prošle godine, koja je bila izvan standarda u mnogim parametrima, a kad ste kupac, želite stabilnost poslovanja i sagledati biznis na višegodišnjem prosjeku. Ključna je razlika u poslovanju Delta Holdinga to što smo prije govorili samo o kongresnim i poslovnim hotelima, a idućih bismo godina voljeli širenje i na obalu regije. Dakle, to su tri zemlje, a Hrvatska je tu s najboljom i najrazvijenijom obalom i nama bi bilo najdraže kad bismo mogli biti na tom tržištu. Pitanje je hoće li se to dogoditi. S radošću gledamo sve projekte, ali ne mogu reći kada će se to dogoditi", pojasnio je Andrej Sovrović.
Budući da surađuju sa svim investicijskim kućama, Sovrović tvrdi da im ponude pristižu svakodnevno, ali imaju dojam da i prodavatelji često ispituju teren. Ograničavajući su faktor za hotelske akvizicije u ovom trenutku i visoke kamatne stope. Delta Holding godinama se spominje u kontekstu veliko interesa njegova vlasnika Miroslava Miškovića za kupnju kultnog zagrebačkog hotela Esplanade.
"Mislim da za nas hotel Esplanade nikada neće biti završena priča jer je to velika želja našeg vlasnika, ali moramo biti svjesni da je to simbol Zagreba i najbolji hotel u Zagrebu. Samim time adekvatna je i cijena te je pitanje postoji li uopće interes trenutnih vlasnika za izlazak. Duboko vjerujem da mi ostajemo zainteresirani za hotel Esplanade, ali u ovom trenutku moramo biti iskreni - to ostaje na dugom štapu, a mi ostajemo čekati svoju priliku", zaključio je Sovrović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....