AMBICIOZAN PLAN

ENNA grupa planira u geoterme, solare, luku Rijeka i željeznicu uložiti milijardu eura

U proizvodnju struje iz obnovljivih izvora energije ENNA će investirati 700 milijuna eura

Boštjan Napast

 Lucija Ocko/

Pripremljena ulaganja od milijardu eura i širenje na tržišta Slovenije, Italije, Mađarske i BiH, ključni su dijelovi plana razvoja ENNA grupe za razdoblje 2030./35. koji je jučer predstavio predsjednik Uprave te kompanije Boštjan Napast.

- I dalje se nastavljamo razvijati kroz tri ključne divizije, energetiku, logistiku i hranu – naglasio je Napast. U energetiku će, među ostalim, ENNA grupa uložiti 240 milijuna eura u geotermalne izvore te 330 milijuna eura u solarne elektrane. U solarima spomenuta kompanija trenutno ima 10 megavata instaliranih elektrana, a u razvoju je dodatnih 75 megavata.

- Energetika je jedan od najdinamičnijih segmenata našeg poslovanja. Osim u elektrane na obnovljive izvore energije, kao i u usluge opskrbe plinom i električnom energijom, puno smo uložili u razvoj baterija, gdje imamo strateško partnerstvo s Matom Rimcem – naveo je predsjednik Uprave ENNA grupe, objavivši i promjenu imena tvrtke ENNA Opskrba u ENNA Next. Prema priopćenju ENNA grupe, spomenuta promjena imena motivirana je razradom koncepta One stop shop, odnosno objedinjavanja svih usluga na jednom mjestu, a riječ je o opskrbi električnom energijom, plinom, otkupom električne energije iz ‘obnovljivaca‘ od drugih proizvođača i virtualnim elektranama.

image

Boštjan Napast

Lucija Ocko/
image

Predstavljanje nove poslovne strategije i rebrandinga ENNA grupe

Lucija Ocko/

- Ukupno ćemo u proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora energije investirati oko 700 milijuna eura – najavio je Napast. U spomenuto partnerstvo s Rimcem kompanija će uložiti 40 milijuna eura.

Najveći veletrgovac

U opskrbi električnom energijom ENNA grupa planira širenje u Sloveniju i Italiju. Električnu energiju iz obnovljivih izvora energije Grupa otkupljuje u Hrvatskoj i Njemačkoj, a planira, kako je najavljeno na jučerašnjem predstavljanju, širenje i na ostala tržišta Europske unije. Na slovensko tržište planiraju ući i u opskrbi plinom.

Kada je u pitanju proizvodnja hrane, prvi čovjek ENNA grupa podsjetio je da se ENNA Fruit od 2020. razvila u najvećeg veletrgovca voćem i povrćem u regiji s isporučenih oko 250 tisuća tona robe. Zadnje tržište na koje spomenuta tvrtka ulazi je Crna Gora gdje, kako se čulo, trenutno postavljaju infrastrukturu biznisa.

image

Boštjan Napast

Lucija Ocko/Cropix

- Ono na što smo posebno ponosni je da 45 posto voća i povrća koje smo isporučili našim kupcima predstavlja domaću proizvodnju te da su oko 90 posto naših dobavljača lokalna obiteljsko poljoprivredna gospodarstva. Otkup ide preko naših sedam otkupno-skladišnih centara. Pritom oko 30 posto potreba za energijom u našim otkupno-skladišnim centrima podmirujemo iz vlastitih izvora, odnosno iz solarnih elektrana – dodao je predsjednik Uprave ENNA grupe.

Razvoj biznisa logistike ENNA grupe, prema riječima Napasta, dosegao je tržišni udio domaćeg transporta robe od 25 posto. Kada su u pitanju inozemna tržišta, ENNA Logic već posluje u Srbiji i Sloveniji, a planira prodor u Mađarsku i BiH.

- Prevezli smo dosada oko milijun i 800 tisuća tona robe željeznicom, što znači da bi ta roba, bez naših usluga, bila prevezena cestama. Na taj način doprinijeli smo smanjenju CO2 u okoliš – naznačio je prvi čovjek ENNA grupe. Najavio je investiciju Grupe u vlastitu flotu lokomotiva.

image

Predstavljanje nove poslovne strategije i rebrandinga ENNA grupe

Lucija Ocko/Cropix

- Jedan od naših ključnih projekata u zajedničkom ulaganju s kompanijom APMT je Rijeka Gateway. Projekt je u završnoj fazi, očekivana ukupna investicija je 500 milijuna eura a očekujemo da će biti gotovo sredinom iduće godine – otkrio je Napast. Strateškim interesom ENNA grupe označio je i razvoj Luke Ploče u kojoj Grupa ima 43,49 posto vlasništva.

Govoreći o organizaciji poslovanja Grupe, Napast je naveo kako je završen postupak izlaska vlasnika kompanije Pavla Vujnovca iz operativnog dijela poslovanja i prelazak u Nadzorni odbor (NO). Dodao je kako je uz Vujnovca iz ‘operative‘ kompanije izašao i Zoran Miliša i ušao u NO.

Govoreći o rebrandingu ENNA grupe s novim logotipom i vizualnim identitetom kompanije koji su jučer također predstavljeni, Napast je kazao kako je ‘namjera grupacije stvoriti brand koji je suvremen, uvjerljiv i privlačan te odražava vrijednosti ENNA grupe‘. Nakon rebrandinga, kako je najavljeno, slijedi komunikacijska kampanja ENNA grupe pod nazivom Vrijedi!.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. rujan 2024 14:55