Nadzorni odbor Adris grupe na svojoj sjednici održanoj u četvrtak u Rovinju razmotrio je i dao na usvajanje Glavnoj skupštini financijska izvješća za 2018. te predložio isplatu dividende za prošlu godinu u iznosu od 18,2 kune po dionici. Za nove članove NO predloženi su Ante Vlahović i Vitomir Palinec, s tim da bi Kalinec zasjeo u NO odmah nakon skupštine, a Vlahović tek s prvim danom iduće godine.
Također, utvrdio je prestanak mandata članici Uprave Stipanki Ivandić Štefanek, s datumom 30. travnja 2019., te imenovao Damira Vanđelića članom Uprave, s mandatom koji počinje 1. svibnja 2019. O ostalim kadrovskim promjenama Nadzorni odbor odlučivat će u sljedećem razdoblju, najavljeno je u priopćenju. Glavna skupština Adris grupe sazvana je za 11. lipnja 2019. s početkom u 14 sati u Rovinju.
U prošloj poslovnoj godini sve Adrisove tvrtke zabilježile su rast ključnih količinskih i financijskih pokazatelja poslovanja. Sva tri posla zabilježila su dvoznamenkasti rast neto dobiti: zdrava hrana 11 posto, turizam 24 posto i osiguranje 33 posto. Konsolidirano gledajući, ističu u Rovinju, rast iznosi 29 posto. Ako se tome doda i tvrtka HUP-Zagreb, Adrisovi poslovi zabilježili su konsolidirani rast neto dobiti od 52 posto. Adris je, naglašava se, akvizicijom tvrtke HUP-Zagreb dodatno osnažio svoj turistički dio poslovanja, a obavio je i sva potrebna rezerviranja vezana uz Agrokor.
- Adrisov portfelj danas čine tri rastuća i dugoročno održiva posla. U posljednjih deset godina Adris je uložio 8,2 milijarde kuna u stjecanje vlasničkih udjela u zdravoj hrani, turizmu i osiguranju - istaknuo je Ante Vlahović, predsjednik Uprave Adris Grupe te podsjetio kako kompanija raspolaže sa snažnim investicijskim potencijalom za planirani investicijski ciklus vrijedan više od tri milijarde kuna.
Adris grupa je lani ostvarila ukupni prihod od 5,79 milijardi kuna, pritom na domaćem tržištu ostvaren je prihod od 3,55 milijardi kuna, a na inozemnim tržištima 1,51 milijardu kuna, ili 12 posto više u usporedbi s prošlogodišnjim. Neto dobit iznosi 446 milijuna kuna, što predstavlja rast od 19 posto.
Što se tiče poslovanja pojedinačnih kompanija, Croatia osiguranje je zadržalo vodeću poziciju na hrvatskom tržištu s ukupnim udjelom od 28,1 posto. Bruto zaračunata premija na razini Croatia Grupe iznosi 3,32 milijarde kuna i šest je posto veća od prošlogodišnje bruto zaračunate premije. Kombinirani omjer iz redovnoga poslovanja, kao jedan od ključnih pokazatelja učinkovitosti poslovanja, poboljšan je za 2,4 postotna boda u odnosu na prošlogodišnji omjer i iznosi 94,1. Ostvareni pokazatelji rezultat su, pojašnjavaju u Adrisu, "uspješnoga nastavka procesne transformacije društva s naglaskom na operativnu izvrsnost".
Maistra je u 2018. godini ostvarila četiri posto više noćenja gostiju, uz povećanje prosječne cijene noćenja od četiri posto. Poslovni prihodi veći su za devet posto i iznose 1,25 milijardi kuna. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iz redovnoga poslovanja iznosi 449 milijuna kuna i za pet je posto veća od prošlogodišnjega ostvarenja. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) iz redovnoga poslovanja bilježi rast od četiri posto i iznosi 275 milijuna kuna. Ostvarena neto dobit iz poslovanja iznosi 201 milijun kuna.
HUP-Zagreb tvrtka je koja znatno pridonosi jačanju turističkoga dijela Grupe i koja također ostvaruje rast svih ključnih pokazatelja poslovanja. Navedeni pokazatelji, uz zagrebačke hotele, obuhvaćaju i poslovanje dubrovačkih hotela u podružnici Hoteli dubrovačka rivijera. U 2018. godini HUP-Zagreb ostvario je sedam posto više noćenja gostiju, uz rast prosječne cijene noćenja od osam posto. Poslovni prihodi veći su za 10 posto i iznose 448 milijuna kuna. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 176 milijuna kuna i za 17 posto veća je od prošlogodišnje. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) bilježi rast od 25 posto i iznosi 135 milijuna kuna.
Cromaris je danas sedma tvrtka u Europi u uzgoju orade i brancina, a ujedno i najbrže rastuća s trendom daljnjega rasta. Količinska prodaja na izvoznim tržištima porasla je 16 posto, od čega najviše na talijanskome, francuskome i njemačkome tržištu. U uvjetima snažnoga dampinga konkurencije na ključnim izvoznim tržištima ostvaren je porast prosječnih cijena od dva posto. Primjerice, u Italiji, ključnome izvoznom tržištu, Cromaris postiže 45 posto veće prosječne cijene svježe ribe od grčke i turske konkurencije. U skladu s rastom količina i cijena u 2018. godini ostvaren je porast prihoda od prodaje za 13 posto. Prihodi od prodaje diferenciranih proizvoda, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe, porasli su za 46 posto i čine 39 posto udjela u ukupnoj prodaji, što je u skladu s Cromarisovom strategijom diferencijacije. Ostvarena je neto dobit u iznosu od 25,6 milijuna kuna, što predstavlja rast od 11 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....