Krivo tumačenje

Državni inspektorat protivno uputi Ministarstva turizma zapečatio više od 20 restorana

Na izdanim rješenjima koja su zaprimili vlasnici restorana stoji da je da je prekršen članak 9a Zakona o Ugostiteljskoj Djelatnosti odnosno da se radi o 'Postupanju suprotno odluci Stožera CZRH'
 Ilustracija / Profimedia, Wavebreak

- Tužna je činjenica da smo postali sužanjski narod, koji kroz svoje nadzorne aktivnosti kažnjava male poduzetnike koji u situaciji bez presedana u modernoj povijesti pokušavaju održati radnu aktivnost i radna mjesta dok na isti način ostavlja svjetske korporacije da funkcioniraju putem drive-in objekata – stoji u priopćenju udruge Glas Poduzetnika, koji je tim putem upozorio na veliki broj slučajeva u kojima je Državni inspektorat protivno uputi ministarstva turizma zatvorio ugostiteljske objekte zbog izdavanja hrane ispred samog objekta ili putem drive in sustava.

Na izdanim rješenjima koja su zaprimili vlasnici restorana stoji da je da je prekršen članak 9a Zakona o Ugostiteljskoj Djelatnosti odnosno da se radi o 'Postupanju suprotno odluci Stožera CZRH'.

- Jučer su državni inspektori na 30 dana zabranili rad i zapečatili preko 20 restorana u Zagrebu, Rijeci i drugim gradovima zbog izdavanja hrane ispred restorana. Zatvoreni su Tekka, Rustica, Čingač i mnogi drugi. Ovakav postupak će uzrokovati još nekoliko stotina nepotrebno izgubljenih radnih mjesta - rekao je Vedran Jakominić, član Upravnog odbora Udruge Glas poduzetnika i potpredsjednik Nacionalne udruge ugostitelja.

Odmah po donošenju odluke CZRH na adresu Ministarstva Turizma upućen je upit vezan za upravo tu situaciju na koji su dobili i odgovor.

- Naručitelj može naručenu hranu osobno preuzeti na pragu objekta ili u njegovoj neposrednoj blizini. Za daljnje tumačenje sukladno postupanjima inspektorata suprotno takvoj preporuci nadležnog ministarstva i Stožer CZRH nije odgovorio na upite unatoč tome što je koordinator Stožera g. Karas 02.04.2020. naglasio kako je bitno da je bitno jasno i nedvosmisleno tumačenje, te da će od Stožera isto i tražiti. Dakle, svi navedeni restorani postupali su po naputku Ministarstva turizma i poštujući sve sigurnosne protokole i za to imamo dokumentiranu korespondenciju – stoji u odgovoru ministarstva.

Iz toga, prema tvrdnjama udruge Glas poduzetnika, nameće se zaključak kako je formiranje Inspektorata koji je objedinjeno preuzeo poslove inspekcijskih nadzora umjesto za to nadležnih ministarstava bila ishitrena odluka za koju nisu osigurane kompetencije budući da Inspektorat postupa suprotno s jedinim važećim tumačenjem nadležnog ministarstva, a koje je po važnosti nadređeno inspektoratu. Po osnivanju inspektorata obećano je da će prije njegovog stupanja u rad svi relevantni propisi biti jasno navedeni na njihovim stranicama - međutim to obećanje nije ispunjeno. Obećano je da će primarno biti zauzeta savjetodavna uloga koja će prvo upozoravati.

- Međutim u najtežem trenutku za male poduzetnike, inspektorat čini upravo suprotno te dodaje novi sloj nesigurnosti na pladanj vječno izloženih poduzetnika. Pred nama je postepena normalizacija uz dodatne uvjete. Možemo li imati povjerenja u Inspektorat da će se osigurati jednoobrazno i jasno postupanje u najboljem interesu svih građana - pa čak i onih koji plaćaju poreze? Za postupanje sukladno svim dostupnim informacijama slijedi „nagrada“ od 30 dana zatvorenog objekta i još nepoznati iznos novčane kazne. Poduzetnici, osjećate li se zaštićeno? Osjećate li se spokojno i sigurno kada u Vaše prostore dolaze predstavnici inspektorata, porezne uprave, carine ili predstavnici ministarstva unutarnjih poslova? - strahuju u Udruzi.

Iz Udruge su tim putem tražili da se sukladno interesu naše zemlje inspektori odgovorni za ovakvo postupanje i njihovi nadređeni koji su im zadali takav zadatak udalje iz službe, te da se raspodjele na poslove sukladno njihovim realnim sposobnostima ili da napokon podijele sudbinu onih u čijem interesu trebaju raditi te da postanu dio statistike nezaposlenih.

- Zašto to tražimo? Zato što su postupali suprotno uputi nadležnog ministarstva te što o eventualnom netočnom tumačenju njima nadređenog ministarstva nisu isto izvijestili, zatražili ispravak te o tome informirali ljude koji su na terenu riskirali svoje zdravlje postupajući suprotno stručnim napucima epidemiološke službe. Zbog toga što su ili proizvoljno kažnjavali u ovoj suludoj situaciji, ili ako nisu, što su dopustili da tisuće djelatnika restauranata diljem zemlje radi izvan sigurnosnih uvjeta koje je za njih predvidio stručan tim ljudi koji upravljaju ovom krizom. Inzistiramo na tome da se sve izrečene kazne u tim i takvim situacijama istoga časa ponište, te da se objektima osigura rad na siguran način. Također, zahtijevamo od službenika javnog sektora da u svoje postupanje uvrste i novinu, a to je rad u skladu i u suradnji s poduzetnicima, a ne maltretiranje, ponižavanje i kažnjavanje ljudi koji svojim radom ne samo hrane privatni sektor, nego pune i državnu blagajnu – zaključili su.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 23:16