Vlasnik Kamgrada i finalist programa EY Poduzetnik godine 2016., Dragutin Kamenski poduzetnik je 38 godina, a danas je suočen s izazovom koji ne može sam riješiti.
Koji je najveći izazov s kojim ste se susreli u poduzetničkoj karijeri?
Kad ste u građevinarstvu toliko dugo kao ja, izazova ne nedostaje. No, posljednjih godina Kamgrad jednostavno ne može izaći na kraj s nedostatkom radnika. Kriza nije nijedan sektor pogodila tako jako kao naš, pa neko vrijeme nije bilo posla, a kada su se projekti opet počeli pojavljivati, više ih nije imao tko odraditi: u inozemstvo je otišlo 30 posto Kamgradovih radnika, a to je gubitak koji se ne može nadoknaditi. Morali smo odbijati projekte, najviše turističke, jer ih nema tko realizirati, a i nismo imali mogućnosti sami investirati, nego od 2010. uglavnom radimo kao glavni izvođač za nekog poznatog investitora. Projekte nam je sigurnije odbiti nego na njih pristati i ne izvršiti ih jer onda moramo investitoru isplatiti 10 posto vrijednosti cijelog ulaganja.
Kako ste ga riješili?
Nažalost, odlazak radne snage tako je velik problem da same kompanije jednostavno ne mogu učiniti dovoljno da to zaustave. Da, možemo povećati plaće, ali to nikad neće biti na razini na kojoj je u Njemačkoj ili Irskoj. I jednostavno nije dovoljno, ljudima treba dati besplatne vrtiće, kvalitetno zdravstveno i mirovinsko osiguranje, uređenu državu u kojoj se korupcija kažnjava, a to još dugo neće naći u Hrvatskoj. Ni ova Vlada, kao ni one prije nje, ne rade dovoljno. Mi smo proveli istraživanje tržišta radne snage u zemljama bivše Jugoslavije, Mađarskoj, Slovačkoj, Češkoj, Rumunjskoj i Bugarskoj, ali tamo nema radne snage koju bismo mogli angažirati. Propustili smo priliku uvesti radnike iz BiH kada je trebalo, a sada su svi oni otišli u države s boljim uvjetima od Hrvatske. Iskoristili smo nešto uvoznih kvota, ali to, definitivno, nije dovoljno jer jednostavno nismo toliko privlačni strancima.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Krenule su prijave za novog EY Poduzetnika godine. Prijavite se ili predložite uspješne poduzetnike na geoy.ey.com do 9. studenoga.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
PROJEKT JE NAPRAVLJEN U PRODUKCIJI NATIVE AD STUDIJA HANZA MEDIJE I EY-a, U SKLADU S NAJVIŠIM PROFESIONALNIM STANDARDIMA JUTARNJEG
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....