U Hrvatskoj je u prvih jedanaest mjeseci ove godine ostvareno šest posto više turističkih dolazaka i četiri posto više noćenja nego u istom razdoblju lani, objavili su u četvrtak iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ), u kojoj očekuju vrlo pozitivan utjecaj adventskog razdoblja na cijelu turističku godinu. Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je od siječnja do kraja studenog ostvareno 19,4 milijuna dolazaka, što je rast od šest posto te 105,2 milijuna noćenja ili četiri posto više, navodi se u priopćenju HTZ-a.
Pritom su strani turisti ostvarili 17,3 milijuna dolazaka ili šest posto više te 92,6 milijuna noćenja odnosno četiri posto više. Poraste bilježe i domaći turisti - u dolascima za devet posto te u noćenjima za pet posto.
Najviše noćenja ostvareno u Istri (28,3 milijuna), Splitsko-dalmatinskoj županiji (19,8 milijuna) te na Kvarneru (18,9 milijuna). Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Karlovačkoj (611.000), Krapinsko-zagorskoj (323.000), Zagrebačkoj (191.000), Osječko-baranjskoj (188.000) i Međimurskoj županiji (176.000).
Najviše noćenja ostvarili su turisti s tržišta Njemačke (21,1 milijun), Slovenije (10,5 milijuna), Austrije (7,7 milijuna), Poljske (6,3 milijuna) i Češke (5,5 milijuna). Top destinacije u prvih jedanaest mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin, navodi se u priopćenju.
Nove manifestacije
Ministar turizma Gari Cappelli je istaknuo kako su dobri rezultati posljedica promišljene strategije. "Približavamo se kraju kalendarske godine i možemo biti ponosni na našu cjelogodišnju turističku godinu, koju je obilježio pozitivni trend turističkog prometa, kojeg prate i pokazatelji o potrošnji turista, odnosno ostvarenim prihodima", kazao je. Napominje kako je to rezultat promišljene turističke politike odgovornog i održivog turizma koji će imati važnu ulogu i u budućim planovima i Strategiji razvoja turizma do 2025. čija izrada se pokreće.
"Atraktivna turistička ponuda posebno je obogaćena upravo u ovo blagdansko vrijeme popularnim i dobro posjećenim manifestacijama Adventa, koji dodatno privlače goste iz cijelog svijeta, ali i potiču domaća kretanja“, poručio je Cappelli.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić je kazao kako veseli rast turističkog prometa koji je zadržan i tijekom zimskih mjeseci. "Očekujemo vrlo pozitivan utjecaj adventskog razdoblja na cijelu turističku godinu, a upravo je zbog toga u tijeku provedba posebne promotivne adventske kampanje na osam ključnih europskih tržišta među kojima su Austrija, Švicarska, Italija, Njemačka, Slovenija, Francuska, Mađarska i Velika Britanija", istaknuo je.
Osim Adventa, koji predstavlja jedan od ključnih motiva dolazaka u zimskom razdoblju, fokusirano se promoviraju i drugi turistički proizvodi pa je tako u tijeku promotivna kampanja za poslovni turizam koja za cilj ima produljenje sezone, izjavio je Staničić te najavio i skorašnji početak promotivne kampanje za nautički turizam koja će se provoditi do sredine siječnja iduće godine na devet europskih tržišta.
U studenom 20 posto više dolazaka
Podaci za studeni pokazuju da je u tom mjesecu u Hrvatskoj ostvareno 380 tisuća dolazaka i 955 tisuća noćenja, što prema istom mjesecu lani predstavlja porast od 20 posto u dolascima i 5 posto u noćenjima. Najviše noćenja ostvareno je u Zagrebu (166.000), Istri (149.000), Kvarneru (132.000) i Splitsko-dalmatinskoj županiji (120.000). Na kontinentu je u studenom najviše noćenja ostvareno u Krapinsko-zagorskoj županiji (27.000).
Top destinacije u studenom po kriteriju ostvarenih noćenja su Zagreb, Dubrovnik, Opatija, Split i Rovinj, a najveći se rast broja dolazaka i noćenja u studenom bilježi s tržišta Slovenije, Njemačke, BiH, Austrije, Italije, Koreje i SAD-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....