Nakon Zlatne bilance 2018. godine, ovo je već druga Zlatna bilanca u proteklih pet godina. Dodjela nagrade za koju nema subjektivnih dojmova nego se temelji na egzaktnim kriterijima po kojima se dodjeljuje, a koji se odnose na poslovne rezultate kroz pokazatelje financijskih izvješća, doista potvrđuje da se tvrtka nalazi na pravom putu. U proteklih pet godina, koliko se nalazim na poziciji direktora Zračne luke Zadar, broj putnika je gotovo udvostručen. Iako javnosti najzanimljiviji podatak, to nije jedino što se dogodilo u proteklom razdoblju u ovoj zračnoj luci.
Pokrenuti su značajni projekti razvoja Zračne luke Zadar, a rezultati su vidljivi. Tako imamo proširenu stajanku što smo uz sufinanciranje Ministarstva mora, prometa i infrastrukture dovršili 2019. Iste godine smo s Ministarstvom obrane i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture potpisali tripartitini sporazum o izradi dokumentacije za rekonstrukciju i produljenje uzletno-sletne staze s pripadajućim voznim stazama. Dokumentacija je spremna, građevinska dozvola je pred samim izdavanjem, a trenutno se uz potporu navedenih ministarstava pronalaze načini i izvori financiranja ovog kapitalnog projekta.
U tijeku su konačne pripreme za oglašavanje javnog natječaja za izgradnju prve faze našeg novog putničkog terminala čime započinjemo jednu novu etapu životnog ciklusa Zračne luke Zadar. Novi putnički terminal projektiran je za dva i pol milijuna putnika te će biti prva zelena i energetski samodostatna zračna luka. Veliku pozornost pridajemo ekološkom pristupu poslovanja. I zato je ono na što možemo posebno biti ponosni dodjela EU sredstava iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti gdje nam je za projekt pod nazivom Elektrifikacija i ozelenjivanje sustava prihvata i otpremu zrakoplova te električno napajanje zrakoplova u Zračnoj luci Zadar bespovratno dodijeljeno 9.279.967,08 eura. Jedina smo zračna luka u EU kojoj su sredstva dodijeljena iz fonda NPOO. U sklopu tog projekta dodatno ćemo proširiti postojeću stajanku i u nju ugraditi izvore napajanja zrakoplova električnom energijom iz fotonaponske elektrane koja će biti izgrađena u krugu Zračne luke Zadar. Također ćemo nabaviti značajnu količinu opreme koja se koristi pri opsluživanju zrakoplova, a koja će biti na električni pogon i biti će pogonjena električnom energijom iz solarnih panela. Na taj način ćemo smanjiti emisiju CO2 za 48 posto što je izvrstan rezultat i nešto s čime sudjelujemo u zelenim politikama EU u očuvanju okoliša i utjecaja na klimatske promjene.
Sve ovo se dogodilo u samo pet godina. Zadovoljstvo je tim veće što smo u tom kratkom razdoblju iza nas ostavili i pandemiju koja je poharala svjetsko gospodarstvo, a posebice turističku industriju i zračni prijevoz. Na sreću, Zračna luka Zadar je već tijekom prošle godine sustigla i prestigla rezultate iz pretpandemijskih godina. I to kao jedna od rijetkih u europskim razmjerima.
Potvrda našeg uspjeha i poslovnih rezultata stigla je na svjetskoj konferenciji World Routes 2022. u Las Vegasu gdje smo bili nominirani među pet kandidata kao najbolja zračna luka na svijetu u kategoriji regionalnih zračnih luka do milijun putnika! Priznanje koje vam daje vaša struka je najveća i neoboriva potvrda vašeg rada.
Doprinos Zračne luke Zadar gospodarstvu zadarske regije je znatan i raste iz godine u godinu. Prema istraživanju Sveučilišta u Zadru, koje se svake godine provodi među putnicima Zračne luke Zadar, u 2021. prosječan putnik naše Zračne luke je po danu boravka u Hrvatskoj prosječno trošio 104 eura, dok je taj iznos u 2022. narastao na 122 eura. Ako uzmemo da je 2021. bilo oko 260.000 dolazećih putnika, putem Zračne luke Zadar gospodarstvo Republike Hrvatske je ostvarilo prihode u iznosu od oko 27 milijuna eura. Ne računajući prihode same Zračne luke, naravno.
Već u 2022. godini taj prihod se procjenjuje na preko 67 milijuna eura. Već same procjene govore o značaju Zračne luke Zadar za gospodarstvo Zadra, Zadarske regije i cijele Hrvatske te o trendovima kojima svjedočimo.
Moram spomenuti i ulazak u Schengenski prostor i europodručje koji će dodatno pojačati te trendove i u narednim godinama očekujemo i dalje snažan rast prometa za koji se moramo pripremiti.
Tek realizacijom ova dva povijesna cilja RH postajemo integralni dio Europske Unije što se konačno percipira i od strane svih ostalih državljana EU te nas predstavlja kao istinsku domaću destinaciju u kojoj se svi putnici osjećaju sigurno i “na svome”.
Ove godine zapošljavamo tijekom sezone preko 350 djelatnika s plaćama koje su iznad državnog prosjeka. Moram napomenuti kako smo tijekom 2022. usred sezone povećali plaće za 10 posto, a početkom ove za dodatnih 6 posto. Zasad nemamo problema s radnom snagom i nismo imali potrebe angažirati strane radnike. Moram istaknuti mjeru Vlade stalni sezonac koja omogućuje da radnici nakon završetka ljetne turističke sezone imaju osigurana primanja i pokriveno mirovinsko i zdravstveno osiguranje. To je doista vrlo konkretna mjera kojom se naši ljudi zadržavaju u Hrvatskoj.
Nastojimo biti prepoznati kao poželjan poslodavac koji cijeni i uvažava rad i doprinos svakog radnika. Jer činjenica jest da ovakvog uspjeha i priznanja koja se nižu za naše poslovanje ne bi bilo bez ljudi koji svojim radom i predanošću grade ovu zračnu luku. Tu moram zahvaliti svojim najbližim suradnicima, svim stalnim i sezonskim radnicima, ali moram se zahvaliti i djelatnicima našeg Ministarstva prometa, pomorstva i infrastrukture koji nam stoje na raspolaganju pri realizaciji naših kapitalnih projekata.
Vjerujem da ćemo s ovakvim pristupom prema poslovanju stvoriti zračnu luku koja će predstavljati nezaobilaznu točku u prometnoj mreži Republike Hrvatske te biti pozitivan primjer poslovanja u svakom pogledu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....