Sve ukazuje na odličnu sezonu. U odnosu na prošlogodišnje razdoblje radimo 50 posto bolje, a u odnosu na 2019. godinu oko 35 posto. Prihodi su rekordni, a što se tiče dolazaka, i u tom dijelu smo bolji u odnosu na usporediva razdoblja. Jedini ograničavajući faktor je radna snaga i bojazan tko će to sve kvalitetno odraditi, kaže Darko Bastić, direktor hotela Olympia i Olympia Sky u Vodicama. Prema njegovom iskustvu, taj je problem iz godine u godinu sve izraženiji.
Obučavanje novih
- Sve je manje nade da ćete dobiti kvalitetan sezonski kadar, tako da ste sretni ako uspijete popuniti sve pozicije i tijekom sezone obučite nove zaposlenike. Podignuli smo plaće toliko da se ponekad zapitamo vrijedi li neko radno mjesto toliko koliko se za njega izdvaja.
Riječ je o radnim mjestima za koje nije neophodno visoko obrazovanje. Dovoljno je srednjoškolsko obrazovanje, a primanja za te pozicije premašila su neka primanja visokoobrazovanih radnika. Jednostavno, potražnja je prevelika, tako da radnici mogu uvjetovati poslodavcima određenom razinu primanja. Takva situacija utječe na cijene hotelskih i ugostiteljskih usluga. Zato se i postavlja pitanje do kada će se taj balon napuhivati i kada će puknuti - pojašnjava Bastić.
Ipak, priznaje da je njima u tvrtki Olimpia Vodice donekle lakše jer rade čitavu godinu, pa imaju čvrstu bazu stalnih radnika.
- Otprilike 60 do 70 posto zaposlenika u sezoni naši su stalni, cjelogodišnji radnici. Za ostale zaposlenike se snalazimo. Kako se približava sezona tako se i mi kompletiramo.
Naravno, čak i na vrhuncu sezone zna se dogoditi da u određenom segmentu nedostaje radnika poput onih koji rade u objektima na plaži, radnika koji rade na iznajmljivanju rekvizita, na sladoledu, iznajmljivanju ležaljki... To su mjesečni poslovi, koji su aktualni, zapravo, samo dva-tri mjeseca, pa na njima zapošljavamo studente - kaže direktor hotela Olympia i Olympia Sky.
Govoreći o sezoni poslovnih skupova, koja je prethodila turističkoj sezoni, Bastić govori da su nedostatak radnika za određene pozicije popunjavali tako što su radnici radili prekovremeno.
- Nakon nekoliko godina pauze zbog pandemije, taj segment se potpuno oporavio. Ove godine su se tražili dodatni termini. Ujutro je završavao jedan poslovni skup, a poslijepodne je počinjao drugi - ispričao je Bastić.
Pohvalio se kako su popunjeni smo i u posezoni te da već sada imaju veliki broj upita za iduću godinu.
Investicije
Bastić nam je potvrdio da tvrtka Olympia Vodice ima u planu značajne investicije u idućim godinama za podizanje kvalitete smještaja i hotelskih sadržaja te investicije u pravcu zelene i digitalne transformacije poslovanja. U tom su se segmentu prijavili na natječaj, tako da očekuju i sredstva iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Naime, kroz NPOO mogu se povući sredstava i financirati čak 50 posto investicije.
- O rezultatima natječaja ovisit će i opseg naših investicija. Najveća ulaganja očekuju hotel Olympia. Ovo je povijesna šansa za obnovu i modernizaciju hrvatskih hotela - otkriva nam Darko Bastić.
Struktura gostiju koji odsjedaju u njihovim hotelima, kaže Bastić, ostala je ista.
Najviše su to Nijemci, Slovenci, Austrijanci, Poljaci te domaći gosti. Olympia ima goste iz više od 50 zemalja.