Ususret proslavi desete godišnjice Hrvatske kao članice Europske unije, te nakon uvođenja eura i ulaska u Schengen zonu, Hrvatska se nalazi pred još jednim ključnim korakom. Kao zemlja članica EU, dužni smo ispoštovati određene propise i promjene koje utječu na svakog stanovnika koji koristi javni autobusni prijevoz unutar Republike Hrvatske. Jedna od tih ključnih promjena odnosi se na izmjenu Zakona o prijevozu u cestovnom prometu u smjeru liberalizacije tržišta. Liberalizacija autobusnog prijevoza od izuzetne je važnosti za razvoj gospodarstva i predstavlja otvaranje mogućnosti za nove konkurente na tržištu, što zatim donosi brojne prednosti kako korisnicima usluga, tako i samim prijevoznicima. Promjena zakona u navedenom smjeru omogućuje veću raznolikost ponude, poboljšanje kvalitete usluge, smanjenje cijena te poticanje inovacija u sektoru javnog prijevoza.
Autobusni sektor u Hrvatskoj trenutno prolazi kroz jednu od najvećih prekretnica u posljednjih nekoliko desetljeća. Unatoč tome, vjerujemo da će prijedlog novog Zakona biti usvojen i proveden do kraja ove godine.
Od trenutnog procesa i izmjena unutar Zakona, očekuje se mnogo. Vjerujmo da nije jednostavno promijeniti i prilagoditi sustav rada koji egzistira već dugi niz godina, tako da odgovara suvremenim migracijama i potrebama putnika, dok istovremeno osigurava prijevoznicima ravnopravnu konkurenciju i mogućnost daljnjeg rasta i razvoja. Sami smo jednom bili novi igrači na tržištu i osjetili smo što znači započeti i održati poslovanje u takvom sustavu.
Kada je FlixBus ušao na tržište Hrvatske 2016. godine, s poslovnim modelom koji se uspješno provodio u drugim zemljama članicama EU, postalo je očito u kakvoj zapravo zatvorenoj i po putnika nepovoljnoj situaciji, funkcionira javni autobusni prijevoz RH. Međutim, mi smo vjerovali u naš poslovni model, bili smo uvjereni da su jednostavnost kupovine karata, velika mreža autobusnih linija, povoljne cijene i dodatna usluga u samom autobusu, ono što putnik danas traži. I stoga smo bili odlučni unijeti promjene. Svojim visokim zahtjevima za kvalitetnim autobusima, uvođenjem raznih pogodnosti poput utičnica, besplatnog interneta i prije svega cjelokupnom digitalizacijom, ponudom mnogobrojnih destinacija koje nikada nisu bile na mapi umrežavanja Hrvatske i konačnoj mobilnoj kupovini karata, generalno smo unaprijedili kvalitetu hrvatskih autobusnih partnera te im osigurali dodatne poslove diljem zemalja članica EU u kojima oni samostalno ne bi nikada poslovali. Na ovaj način pomažemo im u kreiranju novih poslova i stavljamo Hrvatsku kao destinaciju na listu zemalja do koje se može stići vrlo jednostavno. Hrvatska je dio europske mreže linija što znači da je samo u Europi FlixBusom povezana s gotovo 3.000 destinacija i dio je globalne mreže s više od 5.500 destinacija. Ne treba podcijeniti ovakvu poziciju Hrvatske na mapi dostupnosti i povezanosti. Stalnim ulaganjima i podizanjem kvalitete, izazvali smo i ostale autobusne prijevoznike na uvođenje promjena i u njihovoj ponudi. Te, možda ne tako davne 2016. godine, nije postojala mobilna aplikacija, a autobusnu kartu ste mogli kupiti jedino na autobusnom kolodvoru.
FlixBus je u lipnju proslavio punih 7 godina uspješnog poslovanja u Hrvatskoj i regiji. Tijekom tih 7 godina uspjeli smo osvojiti povjerenje 11 hrvatskih autobusnih prijevoznika čije se djelovanje temelji na rastu, poboljšanju usluga za putnike, širenju mreže autobusnih linija i želji da se Hrvatska poveže na najbolji mogući način, osiguravajući dostupnost javnog autobusnog prijevoza svima koji žele putovati.
Milijuni putnika koje smo prevezli, danas imaju još veća očekivanja od naše ponude, nego što su imali na samom početku. Očekuju ne samo od nas, već i od svih drugih dostupnih prijevoznika. Potrebe i navike putovanja su se promijenile. Putnici traže jednostavnost, brzinu i povoljne cijene. Već su osjetili mogućnost povoljnijih putovanja i većeg izbora, i to je ono što im moramo osigurati. Na nama, kao autobusnim prijevoznicima, te na Vladi Republike Hrvatske, leži odgovornost da ispunimo očekivanja naših sugrađana i zajedno ponudimo kvalitetan javni autobusni prijevoz.
U ovom relativno kratkom poslovnom periodu suočili smo se s pandemijom koja nas je zadesila. Kao autobusni prijevoznici, morali smo se nositi s ogromnim rizikom i mnogobrojnim izazovima. Bili smo jedna od najpogođenijih industrija u to vrijeme. Unatoč tome, naš fleksibilni poslovni model preživio je taj period, brzo smo se prilagodili postojećoj situaciji i držali smo se jednog cilja - omogućiti putnicima što nesmetanije kretanje. Za oporavak industrije putovanja bile su potrebne tri godine. No ona je iza nas i sada smo u periodu u kojem je stanovništvo odlučno u namjeri da nadoknadi sve propušteno. Fokusiramo li se na sadašnje vrijeme i usporedimo li samo prvi kvartal 2023. s 2022. godinom, prema Državnom zavodu za statistiku, broj putnika se povećao za 7,6%. Vjerujemo da je ovo pokazatelj oporavka tržišta, ali i naznaka potrebe za povećanjem ponude. Putuje se više nego ikad, tražeći najjednostavnija i najdostupnija putovanja - posebice ona prema Europi uz naglasak da upravo zahvaljujući našoj mreži linija diljem Europe, stiže i velik broj turista.
S nadolazećim promjenama, kao jedan od većih autobusnih prijevoznika u RH i kao prijevoznik koji teži promjenama i boljim uvjetima, očekujemo da će nestati sve prepreke koje su godinama kočile razvoj prijevoza putnika autobusima. Očekujemo da će se prihvatiti promjene koje su već prihvaćene u taksi, pomorskom i zračnom prijevozu, kao i u drugim zemljama članicama EU te da će se putnicima napokon pružiti prilika za dostupnija i jeftinija putovanja, dok će se prijevoznicima osigurati zdrava konkurentnost i jačanje vlastitog poslovanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....