Kineske kompanije izgradile su dominantnu poziciju u sektoru telekomunikacija, a posljedice njihovog jačanja osjećaju se i u proizvodnji zrakoplova, istaknuo je direktor Airbusa Rene Obermann.
Kada su u pitanju telekomunikacije, "moglo bi se reći da je kineska konkurencija, posebno Huawei, osvojila globalnu industriju u roku od deset godina", ustvrdio je član Airbusovog odbora direktora u razgovoru za njemački poslovni dnevnik Handelsblatt, objavljenom u ponedjeljak.
"Možete to nazvati paranojom, ali mene uvijek zabrinjava zaostajanje u važnim tehnologijama i trendovima", naglasio je Airbusov direktor.
Na zrakoplovstvo sve snažnije utječu digitalne tehnologije i ulazak novih tvrtki na tržište, upozorio je Obermann, istaknuvši "novu, važnu kompaniju iz Kine".
Najveći kineski proizvođač zrakoplova Comac razvio je model C919, veličine Airbusovog A320, najpopularnijeg zrakoplova europskog koncerna. Kineska tvrtka nabavlja motore od CFM-a, tvrtke koje su osnovali američki General Electric i francuski Safran.
C919 prvi puta se vinuo u nebo 2017. godine i trenutno je u fazi probnih letova.
Želi li Airbus zadržati vodeću poziciju na tržištu u idućih 10 do 15 godina, mora učiniti sve kako bi bio što efikasniji i prednjačiti u inovacijama, smatra Obermann.
Airbus je zbog pandemije koronavirusa ukinuo nekoliko tisuća radnih mjesta, najavivši ujedno osnivanje novih tvrtki u Njemačkoj i Francuskoj za sklapanje avionskih konstrukcija. Dio proizvodnje namjerava prepustiti podizvođačima, što je izazvalo žestok otpor sindikata, podsjeća dpa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....