Erste banka objavila je da je KEKS Pay premašio milijardu kuna vrijednosti transakcija unutar te aplikacije. To znači da su si korisnici mobilne fintech aplikacije KEKS Pay u posljednje tri godine, otkako je dostupna na tržištu, međusobno poslali više od milijardu kuna. Sav bi se taj novac prije razmijenio u obliku keša. I dok je gotovina i dalje omiljeno sredstvo plaćanja u Hrvatskoj, podatak Erste banke prvi je pokazatelj da, uz kartice, građani vrlo ozbiljno kao novac koriste i mobilne aplikacije.
Dejan Donev, direktor Sektora digitalnog bankarenja Erste banke, kaže da si korisnici kroz njihovu aplikaciju šalju iznose udjela u poklonima za rođendane, udjele u cijeni ručkova, kava, izlazaka, izleta i za druga slična raskusuravanja.
Trend rasta
- Brojkom od milijardu kuna vrijednosti obuhvaćene su sve transakcije unutar KEKS Paya, a većina se odnosi na transakcije između fizičkih osoba unutar aplikacije, odnosno međusobno 'raskusuravanje', slanje i primanje novca među ljudima koji se poznaju - kaže Donev.
U Hrvatskoj pravog izraza za slanje novca unutar aplikacija još nema. Neki to zovu keš transferom, drugi instantnim plaćanjem, treći primanjem i slanjem novca preko aplikacije, četvrti društvenim plaćanjem, a na engleskom se često koristi termin peer-to-peer transfer. Na zapadu je ova usluga na tržištu već dobrih desetak godina, a u Hrvatskoj jača zadnje tri.
I dok su u SAD-u popularne fintech platne aplikacije poput Zellea i Venma, u nas su vodeći igrači Aircash, KEKS Pay i Revolut. Zbog popularnosti mobilnog raskusuravanja, tu su opciju ponudile gotovo sve banke, uključujući dvije najveće, Zabu i PBZ.
- Imajući u vidu vidljiv trend rasta korištenja aplikacija kao platnih metoda, možemo reći da je hrvatsko tržište za njih spremno, iako se mora naglasiti da, u ukupnom broju svih transakcija, plaćanje aplikacijama zasad i dalje spada u alternativne metode plaćanja - kaže Donev.
Rast fintecha dijelom je posljedica činjenice da, za razliku od banaka, za transfer novca među svojim korisnicima ne naplaćuju nikakve naknade, iako im korisnici nisu u samo jednoj banci. Erste je jedina banka u Hrvatskoj koja je to tržišno prepoznala. KEKS Pay je zato lansirala kao korporativni startup i njegovu uslugu nudi pod zasebnim, vlastitim brendom.
Donev navodi da 75 posto korisnika KEKS Paya, od ukupno 270.000 korisnika, nisu klijenti Erste banke, ali jesu korisnici te mobilne aplikacije i stoga si novac međusobno šalju besplatno. Na našu konstataciju da banke vole naknade, a sad kad imaju promet u tom segmentu veći od milijardu kuna interesiralo nas i je hoće li ih uvesti - kaže.
Bez naknade
- U opusu svojih bazičnih funkcionalnosti, odnosno usluge slanja i primanja novca, KEKS Pay je otpočetka zamišljen kao aplikacija koja svojim korisnicima za to ne naplaćuje naknade, a tako će ostati i u budućnosti - kaže Donev.
Dodaje da se naknade za korisnike aplikacije obračunavaju isključivo za plaćanje režijskih uplatnica skeniranjem 2D barkoda, ali da za one koji kroz aplikaciju ugovore plaćanja režija to čine bez naknade. KEKS Pay, naime, zarađuje od naplate naknada poslovnim partnerima - restoranima, kafićima, web trgovinama, komunalnim tvrtkama itd.
Donev navodi da imaju planove za širenje izvan Hrvatske, ali i da se već sada aplikacija koristi na svim kontinentima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....