Zahvaljujući potpori HGK, hrvatski parketari dvadeseti put zaredom sudjeluju na vodećem međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex koji se od 10. do 13. siječnja održava u njemačkom gradu Hannoveru.
Ove će godine na Domotexu sudjelovati oko 1400 izlagača iz više od 60 zemalja svijeta, među kojima će biti čak devet kompanija iz Republike Hrvatske: Spačva, DI Čazma, Pan Parket, Drvoproizvod, PPS-Majur, Parketi Sabljo, Evolen, Exportdrvo i Požgaj Grupa.
Predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK i direktor kompanije Pan Parket Danijel Smiljanić ističe da Domotex okuplja sve tvrtke koje nešto znače na globalnom tržištu.
- Ovdje smo već dugi niz godina zato što želimo ići ukorak sa svjetskim trendovima. Trenutno nam gotovo 90 posto proizvodnje ide u izvoz, ponajprije u Njemačku, Švicarsku, Kinu, Austriju i Francusku, ali želimo iskoristiti potencijale i drugih tržišta, poput Australije u kojoj još nismo prisutni – objasnio je Smiljanić.
Josip Faletar, predsjednik Uprave Spačve, smatra da je hanoverski sajam jedan od najvažnijih manifestacija tog sektora, zato što se upravo tamo definiraju tržišni trendovi.
- Naša tvrtka ove godine ide s najvećim i najbolje opremljenim štandom dosad. Na Domotextu možemo vidjeti sve najvažnije proizvođače i kupce iz branše, a iz prve ruke možemo i doznati njihova očekivanja za cijelu godinu – ističe Faletar, dodajući da njihova kompanija izvozi više od 70 posto proizvodnje izravno, dok više od 90 posto indirektno završi na stranim tržištima. Spačvini proizvodi se prodaju u više od 30 zemalja svijeta, među kojima je i Japan, a firma svoje proizvode najviše izvozi u Italiju, Njemačku, Francusku i Ujedinjenu Kraljevinu unatoč komplikacijama zbog Brexita.
Brojke pokazuju da je kvaliteta hrvatskog parketa odavno prepoznata na međunarodnom tržištu. U prvih devet mjeseci 2019. godine, izvezli smo 444.000 tona parketa vrijednih 198,9 milijuna eura. Riječ je o porastu od osam posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, kada smo izvezli 420.000 tona vrijednih 184,1 milijuna eura.
Najveći postotak domaćeg parketa u prva tri kvartala prošle godine otišao je na egipatsko tržište (58,5 milijuna eura), u Italiju (27,3 milijuna eura), Švicarsku (17,6 milijuna eura), Kinu (14,6 milijuna eura) te Njemačku (11,7) milijuna eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....