Pozitivan pomak

Croatia Airlines u 2023. godini ostvario je operativnu dobit od 4,1 mil. eura

Ukupno je prevezeno 1,733.529 putnika, što je 19 posto više nego u 2022. godini, čime je povećan tržišni udio na hrvatskom tržištu.

Dubrovnik, 210521.
Prvi ovogodisnji let Croatia Airlinesa na relaciji Frankfurt - Dubrovnik sletio je u zracnu luku Cilipi cime je zapocelo prvo izravno ovogodisnje povezivanje Dubrovnika s Europom i svijetom ove kompanije.

 Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Croatia Airlines u 2023. godini ostvario je operativnu dobit u visini od 4,1 milijuna eura, koja s neto rezultatom financiranja daje neto dobit od 2,3 milijuna eura, što predstavlja pozitivan pomak od 20,4 milijuna eura u odnosu na 2022. godinu, objavila je danas kompanija.

Ukupan nalet u 2023. godini iznosio je 25.977 letova te je povećan za 11 posto, dok je u blok satima iznosio 36.213 blok sati, što je također 11 posto više u odnosu na 2022. godinu. Ostvareni putnički kilometri povećani su za 18 posto, a prosječna popunjenost putničke kabine (PLF) iznosila je 65,3 posto što je 3,3 postotnih bodova bolje u odnosu na 2022. godinu, stoji u izvješću.

Ukupno je prevezeno 1,733.529 putnika, što je 19 posto više u odnosu na 2022. godinu, čime je povećan tržišni udio na hrvatskom zrakoplovnom tržištu, s obzirom na to da je rast putnika u hrvatskim zračnim lukama lani iznosio 15 posto. U redovitom domaćem prometu prevezeno je 412.586 putnika (+16 posto u odnosu na 2022. godinu), u redovitom međunarodnom prometu 1,257.471 putnika (+20 posto), a u čarter prometu 63.472 putnika (+30 posto). Prevezeno je 1.523 tone tereta, što je 1 posto više nego 2022. godine.

Sukladno rastu prometa, ostvareni su znatno veći operativni prihodi i operativni troškovi u usporedbi s 2022. godinom.

"Operativni prihodi ostvareni su u iznosu od 252,4 milijuna eura uz rast od 20 posto, što za Croatia Airlines znači povratak među najveće hrvatske neto izvoznike. Rast putničkih prihoda zabilježen je u svakom kvartalu prošle godine i oni su ukupno veći 24 posto (+40,9 milijuna eura) u odnosu na putničke prihode u 2022. godini.

Obnova flote

Operativni troškovi veći su za 11 posto (+25,3 milijuna eura) u odnosu na ostvarenje 2022. godine, najviše zbog rasta broja letova (+11 posto) i povećanja broja putnika (+19 posto), te djelomično zbog inflatornih kretanja. Unatoč rastu naleta, troškovi letenja ostvareni su na nešto nižoj razini zbog znatno nižih cijena mlaznog goriva (-17 posto) tijekom 2023. godine u odnosu na 2022. godinu", kažu u kompaniji koja je tijekom prošlogodišnje ljetne sezone izravno povezivala Hrvatsku s 24 međunarodna odredišta, odnosno 25 europskih zračnih luka, a zrakoplovi su pritom letjeli na 44 međunarodne linije.

Ljetnim redom letenja dodatno je proširena mreža međunarodnih odredišta, uvođenjem novih linija iz Splita za Oslo i Skopje, iz Dubrovnika za Prag, iz Bola na otoku Braču za München te iz Zagreba u Mostar.

U 2023. godini Croatia Airlines je surađivao sa 16 code share partnera, od čega se 13 odnosi na kompanije iz udruge Star Alliance (Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss, Turkish Airlines, TAP, SAS, Brussels Airlines, United Airlines, Air Canada, LOT, Singapore Airlines, Air India i Asiana Airlines), a tri na članove Sky Team alijanse (Air France, KLM i Alitalia/ITA Airways).

"Tijekom 2023. godine u kompaniji su se odvijale intenzivne aktivnosti u vezi s najvećim projektom u povijesti tvrtke – obnovom flote novim zrakoplovima Airbus A220, koja počinje u lipnju ove godine. Postupak nabave novih zrakoplova završen je sklapanjem dugoročnih ugovora o operativnom leasingu s inozemnim zakupodavcima, čime je osigurana cjelokupna zamjena postojeće flote s 15 novih zrakoplova do 2027. godine", podsjećaju u Croatia Airlinesu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 01:57