Combis, IT tvrtka u sastavu Hrvatskog telekoma, priliku za nove poslove traži u pametnoj poljoprivredi i automatizaciji prehrambene industrije. Među tvrtkama koje navode kao primjere su Atlantic grupa, Kraš i Mlin i pekara Sisak.
Tvrtka je, uz pomoć EU fondova, posljednje četiri godine značajno uložila u razvoj sustava koji pomoću senzora prate različite proizvodne procese. Riječ je o tehnologiji interneta stvari ili IoT-u.
Goran Car, direktor Combisa smatra da je sad vrijeme za digitalnu preobrazbu industrije hrane.
- Kako tehnologija može doprinijeti svakom segmentu života, naravno, ako je pravilno i optimalno koristimo, tako i svaka tvornica ima svoju viziju uspjeha i poruku koju šalje kupcima, no one s najvećim potencijalom rasta su one koje poduzimaju korake da svoje poslovanje učine tehnološki pametnim, odnosno da budu dio industrije 4.0 - kaže Car.
Snježana Kožić, direktorica proizvodnje tvrtke Mlin i pekara Sisak to potvrđuje i navodi da su korištenjem samo jedne automatizirane proizvodne linije, u uvjetima kad je teško pronaći kvalitetne radnike, značajno smanjili potrebu za radnom snagom. Sad trebaju deset radnika manje.
- Zadnje dvije godine smo mnogo uložili u automatizaciju proizvodnje i to ćemo nastaviti dalje, iako je riječ o vrlo skupim investicijama u kojima nas ne prate EU fondovi s obzirom na to da zbog veličine ne može ih koristiti, ali kroz automatizaciju sad imamo manje nesukladnih proizvoda, kvalitetniju proizvodnju i manje problema s pravovremenim isporukama - kaže Kožić.
Damir Bulić, član uprave za financije Kraš Grupe dodaje da je automatizaciju konditorskoj industriji ujedno i nužnost.
- Prije je proizvodnja konditorskih proizvoda dosta ovisila o umješnosti ljudi koji rade na strojevima, a danas vidimo da primjenom automatiziranih linija, koje su fleksibilne, možemo postići i bolji rezultat - kaže Bulić.
Pojašnjava da takve linije, znači industrija 4.0, mogu izbacivati raznolikiji asortiman proizvoda, dodavati veću dodanu vrijednost i ići u smjeru personalizacije. Ističe da Kraš kontinuirano ulaže u nove tehnologije i proizvode te da ga je upravo to unazad 110 godine očuvalo na poziciji jednog od najvećih konditorskih lidera te u industriji unas općenito.
Mladen Pejković, stariji izvršni direktor za transformaciju i ICT u Atlantic Grupi kaže da je rast konkurentnosti temelj rasta kompanija, ali da je danas tehnološki napredak posebno postao važan zbog ubrzanja koje je prouzročilo istovremeno sazrijevanje više tehnologija.
- Atlantic je mnogo uložio u automatizaciju i ulaže i dalje, ali za kompaniju poput naše danas je jedno od ključnih pitanja kako strukturirano, planski voditi digitalnu transformaciju s jedne strane i ravnomjerno tehnološki unaprjeđivati kompaniju u ostalim segmentima, dakle, imati viziju gdje kompanija želi biti za deset godina - kaže Pejković.
Navodi da to u prehrambenoj industriji znači ulagati i u laboratorije gdje se istražuju novi proizvodi, poput onih ekoloških, da može se primjenom tehnologije mogu povećati kapaciteti, paziti da su tehnologije koje se upotrebljavaju strogo kontrolirane kako bi se proizvodnju moglo certificirati, kao i da tehnologije omogućuju kontinuitet poslovanja i smanjenje utjecaja na okoliš.
Ivana Rendulić Jelušić, konzultantica za pametnu poljoprivredu kaže da su kvalitetni prehrambeni gotovi proizvodi nemogući bez kvalitetnih ulaznih sirovina.
- Bez pametne poljoprivrede, koja omogućuje bolju proizvodnju hrane, kako u ekološkom smislu tako i u svim drugima, znači proizvodnje hrane koja se temelji na podacima, nije moguće povećati proizvodnju hrane i postići održivost - kaže Rendulić Jelušić.
Dodaje da kvalitetni ulazni proizvodi ujedno povećavaju kvalitetu gotovih prehrambenih proizvoda te da stoga, čak prije pametnih tvornica, treba razmišljati o pametnoj poljoprivredi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....