Skoro svakom djetetu najuzbudljiviji (ili jedini uzbudljivi) dio odlaska u supermarket je kupovina slatkiša, a ono što je najlakše nagovoriti roditelje da kupe (ili pored mame “prošvercati”) su čokoladice koje stoje uz blagajnu. No, Ujedinjeno Kraljevstvo je odlučilo zabraniti držanje čokolada i ostalih slatkiša na tom strateškom području, izvještava Quartz.
Naime, radi se o jednoj od mjera borbe protiv dječje pretilosti, a osim toga, UK namjerava zabraniti i prikazivanje televizijskih programa s promocijom hrane pune šećera i soli prije 21 sat, promocije “1+1 gratis” za proizvode poput keksi i kolača, a ni slavne osobe i likovi iz crtića neće se smjeti pojavljivati u reklamama brze hrane. Te su mjere rezultat podataka prema kojima je 20 posto djece u dobi od 10 do 11 godina u UK-u pretilo, a na snagu će stupiti 2020.
Iako bi se očekivalo da će na takve korake, koji će naštetiti prodaji i profitima supermarketa, oni reagirati negativno, nedavno su i sami supermarketi najavili neke promjene u prodaji svojih proizvoda. Naime, veliki lanci supermarketa u UK-u odlučili su zabranu prodaje energetskih pića (bilo koje piće s više od 150 mg kofeina po litri) djeci mlađoj od 16 godina, a Vlada razmišlja da tu zabranu primijeni na cijelu industriju.
- Važno je da stvorimo jednake uvjete za sve trgovce kako ne bi oštetili one koje poduzimaju mjere i kako bi spriječili djecu da jednostavno odu u drugu trgovinu i ondje kupe energetsko piće – piše u Vladinoj strategiji.
Ujedinjeno Kraljevstvo nije jedino koje je podleglo ovakvim mjerama. Quebec još od 1980. brani medijsku promociju brze hrane za djecu mlađu od 13 godina, a istraživanje provedeno u 2011. je dokazalo da je ta zabrana dovela do pada kupovine brze hrane od 13 posto. Osim Quebeca, ovu zabranu s ciljem zaštite djece uveli su, između ostalih, i Čile, Island, Irska i Meksiko.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....