Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) u utorak je okončala postupak protiv Coca-Cole Hrvatska. Postupak je brzo priveden kraju, stoji u priopćenju regulatora, jer je hrvatska podružnica Coca-Cole u ranoj fazi postupka samoinicijativno predložila promijeniti svoje tržišno “ponašanje”.
Popularni se proizvođač pića našao pod lupom AZTN-a zbog problematičnih ugovora s kupcima iz domaćeg HoReCa kanala. Ugostitelje i hotelijere ugovorno su vezali da, ako u svojoj ponudi drže Coca-Colu, moraju naručivati i voćne sokove, ledene čajeve, energetska pića i mineralne vode isključivo iz njihovog asortimana te da u stalnoj ponudi moraju imaju cjelokupan asortiman Coca-Cola gaziranih pića, ali i svih novih proizvoda u toj kategoriji, navode iz AZTN-a.
Iako su kupci za to primali ugovorenu novčanu naknadu, regulator je zaključio da Coca-Cola koristi svoj dominantan položaj na tržištu i tako “ucjenjuje” kupce da u svojoj ponudi drže isključivo njihove proizvode. Time je, smatraju, narušeno tržišno natjecanje.
Kako bi izgladili stvari, Coca-Cola se obvezala razdvojiti prodaju gaziranih bezalkoholnih pića od negaziranih bezalkoholnih pića i alkoholnih pića.
Pritom, stoji u priopćenju AZTN-a, Coca-Cola još uvijek može s kupcem sklopiti ugovor o isključivoj kupnji koji se tiče segmenta negaziranih bezalkoholnih i alkoholnih pića. No kupac tu ima pravo izbora hoće li u svojoj ponudi držati isključivo proizvode Coca-Cole ili ne. Takav ugovor o isključivoj kupnji može trajati najviše pet godina.
S druge strane, za proizvode Coca-Cole koji nemaju takvo ograničenje, kupac može držati Coca-Coline proizvode, ali i one njihovih konkurenata.
Coca-Cola se uz to obvezala uvesti posebni program usklađenosti svog poslovanja s propisima o zaštiti tržišnog natjecanja, kao i posebni program izobrazbe svojih zaposlenika u području propisa o zaštiti tržišnog natjecanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....