METRO u Hrvatskoj je počeo poslovati krajem 2001. godine otvorenjem prvoga veleprodajnog centra na zagrebačkom Jankomiru. Danas tvrtka posluje s ukupno deset veleprodajnih centara diljem Hrvatske. Nakon dvadeset godina poslovanja u Hrvatskoj, pozicionirali smo se kao lider na HoReCa tržištu. Glavni kupci su nam restorani, mali trgovci, hoteli i ugostitelji (HoReCa), mala i srednja poduzeća, sve vrste ureda, tvrtki i institucija.
METRO Grupa je u protekloj poslovnoj godini zahvaljujući snažnom razvoju poslovanja, zabilježila rekordan rast. Kada je riječ o rezultatima u odnosu na ostale članice Grupe, mi smo među najbrže rastućima u odnosu na postavljene ciljeve. Također, raste naš udio na tržištu posluživanja hrane i pića što nam govori da kupci prepoznaju napore koje ulažemo u razvijanje partnerskih odnosa s njima. Naime, misija METRO-a je neprestano pružati podršku svojim kupcima, neovisno o tome je li riječ o malim i nezavisnim trgovcima, HoReCa sektoru, malim ili srednjim tvrtkama. Ne smatramo se samo njihovim opskrbljivačem već i partnerom što uključuje i nuđenja odgovora na izazove s kojima se susreću u svom poslovanju. Zato smo se odlučili vratiti našim veleprodajnim osnovama te smo predstavili Profi cijene, novu politiku cijena kako bismo doprinijeli poslovanju naših profesionalnih kupaca. Tim konceptom, u trenutku nestabilnih i rastućih cijena, odlučili smo ponuditi stabilnu, konkurentnu i izuzetno povoljnu cijenu svojim kupcima na ključnom asortimanu kako bi im osigurali lakše poslovanje.
METRO trenutno opslužuje oko 95% kupaca u ugostiteljskom sektoru, što čini oko 30 posto potreba HoReCa tržišta. Posljednjih godina najveći porast potražnje bilježimo u segmentu svježih namirnica za hranu. To nam govori kako je ugostiteljima prioritet svježina, ali i kvaliteta namirnica koje koriste. Razvoj suradnje s lokalnim dobavljačima jedan je od naših strateških ciljeva. Osim što time podržavamo domaću proizvodnju, nudimo kvalitetne hrvatske proizvode od lokalnih sirovina, uzgojene ili napravljene prema domaćoj tradiciji ili recepturi. Zahvaljujući dugogodišnjoj suradnji s domaćim proizvođačima gotovo 80 % naših dobavljača svježeg voća i povrća upravo su hrvatski proizvođači, a udio hrvatskih proizvoda u METRO-ovoj vlastitoj robnoj marki trenutno iznosi oko 50 % i konstantno raste.
Fokus METRO-a je biti podrška i preferirani partner svojim kupcima. U skladu s time, našim kupcima pružamo podršku u digitalnoj tranziciji. Svi smo vidjeli koliko je pandemija doprinijela tome i motivirala mnoge da krenu tim putem. Primjerice, prije četiri, pet godina, gotovo polovica restorana u velikim europskim gradovima uopće nije imalo svoju internetsku stranicu. Tada smo razvili našu prvu uslugu – alat pomoću kojega mogu napraviti svoju web stranicu u svega pet do deset minuta. Ponudu smo potom obogatili raznim digitalnim alatima, koje smo nazvali DISH, a koji pomažu da bolje razumiju posao te lakše komuniciraju sa svojim klijentima i gostima. Naši im digitalni alati omogućuje privlačenje više gostiju, lakše upravljanje narudžbama, zaposlenicima, zalihama, a sve s ciljem bolje analize poslovanja. Nedavno smo predstavili i DISH Order pomoću kojega ugostitelji mogu zaprimati online narudžbe od svojih gostiju.
METRO Grupa je u siječnju 2022. godine predstavila “sCore” strategiju rasta. U nadolazećim godinama za cilj imamo ubrzati tempo rasta, povećati vrijednost koju nudimo našim kupcima i, sa svojim dugoročnim ciljevima za 2030. godinu, učvrstiti poziciju vodećeg veletrgovca hranom. Navedeno za cilj ima povećanje prihoda od prodaje u Hrvatskoj na više od 500 miliona eura do 2030. Rast se temelji na tri stupa: stavljanje veleprodajnog fokusa na profesionalne kupce, značajno širenje poslovnog modela prodaje putem više kanala te razvoju novih poslova. Tržište na kojemu poslujemo raste i vrlo je fragmentirano. Upravo u tome vidimo veliku priliku jer kupcima nudimo vrlo atraktivnu kombinaciju nazočnosti na više kanala prodaje – veleprodajni centri, dostava i online kupovina. U toj našoj prednosti, koja je ujedno i srž “sCore” strategije, ti kanali se međusobno savršeno dopunjuju i povezuju. Veleprodajni centri ostaju ključna komponenta našeg poslovnog modela jer omogućuju kupcima opskrbu proizvodima, uz neposrednu komunikaciju s našim kolegicama i kolegama u centrima.
Nastavit ćemo s ulaganjima u usluge dostave koja olakšava poslovanje naših kupaca. Online kupnja bilježi snažne razine rasta kada govorimo o našim različitim kanalima prodaje. Svi nabrojani kanali povezani su putem naših digitalnih alata. METRO svojim kupcima nudi M Shop kao katalog i alat za naručivanje za sigurnu, brzu i jednostavnu dostavu proizvoda u roku od 24 sata kako bismo olakšali proces nabave namirnica, posebno tijekom turističke sezone kada je pravovremena i redovna dostava prioritet HoReCa sektora. Razvili smo i METRO Companion aplikaciju za mobilne uređaje uz pomoć koje naši kupci na jednom mjestu mogu pregledavati aktualnu ponudu, kreirati listu za kupnju, naručivati, ugovoriti dostavu te pratiti promocije i svoje digitalne račune.
Nakon nekoliko prilično izazovnih godina obilježenih pandemijom i s time povezanim restrikcijama u poslovanju naših kupaca, protekla poslovna godina omogućila nam je postizanje punog potencijala našeg poslovanja u Hrvatskoj. Tijekom 2022. ostvarili smo promet od 283 milijuna eura što je rast od 35 % u odnosu na prethodnu godinu. Naše poslovanje u Hrvatskoj još uvijek je obilježeno značajnim ulaganjima, posebno u digitalna rješenja, uslijed čega još uvijek bilježimo gubitak prije oporezivanja u iznosu od 1,4 milijuna eura (poboljšanje za 53 % u odnosu na prethodnu poslovnu godinu). Promet HoReCa kupaca rastao je više od 50 %, promet naše robne marke povećao se 47 % u odnosu na prethodnu godinu, a udio dostavnog kanala porastao je za četiri postotna poena u ukupnom prometu 2022. u odnosu na godinu ranije. Brojke ukazuju na uspješnu implementaciju sCore strategije u Hrvatskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....