Kako sačuvati ideju

Christian Louboutin uspio zaštititi crveni potplat po treći put u posljednjih sedam godina

Crveni potplat nastao je sasvim slučajno, kada je Louboutin uzeo lak asistentice
Louboutin cipele obožavaju slavne osobe
 Profimedia, Alamy

Najpoznatiji potplat na svijetu ponovo je uspio dobiti zaštitu Europskog suda za pravdu, piše BBC. Francuski dizajner tako je pobijedio nizozemskog Van Harena i dokazao kako boja potplata cipele može biti zaštićena čak i ako nije uvedena kao “trademark”.

Tako je Europski sud učinio iznimku jer prema trenutno važećem zakonodavstvu oblik proizvoda se ne može zaštititi od kopiranja. Van Haren se branio tvrdnjom kako je boja potplata dio oblika cipele, no Europski sud se nije složio.

- Iako crvena boja nije dio oblika cipele, ona je zaštitni znak Louboutin cipela i kao takva ne smije biti kopirana – stoji u odluci.

Ovo je treća dobivena pravna bitka Christiana Louboutina za zaštitu prepoznatljivih cipela na petu sa žarko crvenim potplatom. Prošlog mjeseca je pariški sud dao Louboutinu ekskluzivna prava na korištenje boje 18.1663TP iz Pantene palete boja, na što su se pobunili predstavnici trgovine Kesslord, koji također prodaju štikle s crvenim potplatima. No, pariški sud je odlučio u korist Louboutina i naredio Kesslordu da im isplate 7500 eura (oko 55 tisuća kuna).

Prije šest godina, sud u New Yorku je podržao Louboutina u bitci protiv Yves Saint Laurenta i naglasio kako imaju pravo zaštititi crveni potplat “osim u slučaju kada je i ostatak cipele iste boje”, piše Fashion United.

Stiletto cipele sa žarko crvenim potplatima postale su prepoznatljiv simbol luksuza. Priča o njihovom nastanku već je ušla u legendu. Naime, jednog poslijepodneva 1992. godine Christianu Louboutinu donesen je prototip štikli inspiriran Andyjem Warholom i slikom “Flowers”, a njemu su se potplati učinili predosadni za tako životopisne cipele. Njegova asistentica upravo je lakirala nokte vatrenim crvenim lakom nakon čega je njemu sinula genijalna ideja o bojanju potplata.

Crvena boja, kao što svi znamo, simbolizira ljubav i strast, a Louboutin je to povezao sa samopouzdanjem žena koje nose “zabranjene” cipele.

Zahvaljujući spletu sretnih okolnosti i crvenom laku, Louboutin godišnje proda više od pola milijuna pari cipela. Iako se ne oglašava i ne daje besplatno cipele slavnima, Francuz je ipak stvorio golemo biznis carstvo.

Jedan par Louboutin cipela s visokom petom košta oko 600 eura, odnosno oko 4500 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. listopad 2024 16:17