Digitalne škole

CARNET s domaćim igračima radi aplikaciju koja većini simbolizira e-Škole

Usluga je daleko naprednija od e-Dnevnika, grafički prikazuje ocjene i objedinjuje sve informacije od razrednika i škole

Ilustrativni prikaz sučelja CARNET data usluge sa internetskih stranica tvrtke Netgen

 Netgen/jl/

Najkorištenija javna digitalna usluga u Hrvatskoj e-Dnevnik, za koju se procjenjuje da, kada se zbroje učenici, nastavnici i roditelji, ima oko 1,5 milijuna aktivnih korisnika, dobila je potencijalnog nasljednika ili barem dobro proširenje. Nova usluga zove se ‘CARNET data‘ i zasad je u testnoj fazi u manjem broju škola.

image

CARNET CUC 2022 konferencija održala se pred više od 2000 sudionika, a na njoj su, među inim, gostovali Marin Trošelj i Albert Gajšak

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Razvoj usluge vodi CARNET, koji je u Šibeniku održao godišnju korisničku konferenciju CUC 2022 s više od 2000 sudionika, dok podatkovni dio razvija Multicom, a samo sučelje tvrtka Netgen.

Ivo Lukač, suosnivač i direktor Netgena, tvrtke koja razvija sučelje aplikacije ‘CARNET data‘ usluge, kaže da je riječ o aplikaciji koja koristi sve prednosti e-Dnevnika te ih nadograđuje s nizom novih mogućnosti, a razvijena je za učenike, roditelje, učitelje, škole i ministarstvo.

Protiv inflacije odlikaša

- U usluzi ‘CARNET data‘ ocjene se prikazuju grafovima, tako da se može pratiti napredak učenika, razreda i srodnih škola, ali ne da bi se išlo u gamifikaciju, već rješavanje određenih situacija kao što je, primjerice, inflacija odlikaša, te tako tehnološki dala podrška obrazovnom procesu - kaže Lukač.

image

Vjeran Vlahović, Igor Vrdoljak i Ivo Lukač, direktori i suosnivaci tvrtke Netgen

Marko Todorov/Cropix

Pojašnjava da su ocjene osjetljivo pitanje pa na tom projektu glavnu riječ ne vodi tehnologija, već niz stručnjaka iz obrazovnih institucija te etičko povjerenstvo. Projekt će, navodi, imati opipljivu korist za učenike i roditelje.

- U usluzi CARNET data možete preglednije pratiti napredak djece, ali na jednom mjestu imate i raspored sati, mogućnost izravne komunikacije s pedagogom i drugim službama u školi, kao i komunikaciju s razrednikom. Cilj je da usluga zamijeni Facebookove grupe i Facebookov WhatsApp za dijeljenje osobnih podataka učenika, fotografija i drugih osjetljivih materijala - kaže Lukač.

image

Jurica Vratarić, voditelj usluge ‘CARNET data‘

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Jurica Vratarić, voditelj usluge ‘CARNET data‘ kaže da su ovu uslugu počeli razvijati još u pilot-fazi projekta e-Škole. Inicijalno su u nju uključeni podaci iz e-Dnevnika i e-Matice, a sada polako u to ulaze i podaci iz sustava obrazovanja nastavnika EMA-e, repozitorija digitalnih obrazovnih sadržaja Edutorija i drugih sustava.

Analitika učenja

- Mi to zovemo CARNET-ov analitički ekosustav, koji daje podršku analitici učenja - kaže Vratarić.

Ističe da su inicijalno tim projektom željeli pomoći Ministarstvu obrazovanja da u svakom trenutku ima aktualan broj škola i učenika te druge slične statistike. No, vremenom je sustav dobio niz funkcionalnosti, poput interakcije između nastavnika i roditelja, čime postaje alat koji može podržati aktivno upravljanje obrazovnim procesom.

- To znači da će podržavati obrazovne ciljeve i ishode učenja pa će u slučaju da učenik zapinje, moći podržati uspostavu dvosmjerne komunikacije i suradnje nastavnika i roditelja, kako bi se pomoglo učeniku da popravi ocjene. Trenutačno smo još na sustavu obavijesti i poruka, ali postaje sve interaktivnije - kaže Vratarić.

image

Dio konferencije bio je posvećen Gen Z generaciji

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Naglašava da se usluga razvija sukladno potrebama podrške obrazovnom sustavu. Upravo stoga, mnogo detalja oko usluge ‘CARNET data‘ još je nepoznato, jednako kao što još nije potpuno trasirana buduća digitalizacija obrazovanja. To ide do toga da je čak i sam CARNET tek nekoliko dana pred svoju godišnju korisničku konferenciju u Šibeniku 2022. prelomio oko finalnog imena te usluge, onog s kojom će ga predstaviti svojim korisnicima. Prethodno se, primjerice, usluga ‘CARNET data‘ zvala "delta", a kako doznajemo, usluga je imala još dva-tri druga radna imena.

Trenutačno je poznato da je usluga daleko naprednija od e-Dnevnika, jer grafički prikazuje personalizirane ocjene te ih učenik može usporediti s prosjekom, sadrži na jednom mjestu sve informacije od razrednika i omogućuje izravnu, službenu komunikaciju sa školom - čime bi u rukama učenika i roditelja mogla materijalizirati ono što država godinama maglovito opisuje kao e-Škole.

Platforma za edukaciju

Međutim, kako je riječ o djeci, usluga je vrlo osjetljiva na više razina, i to je dio razloga zašto njezin finalni izgled, kao i smjer, nije još do kraja poznat. Jedno od tih otvorenih pitanja prije lansiranja usluge je i GDPR zaštita djece.

U Netgenu kažu da im je ‘CARNET data‘ jedan od najuzbudljivijih projekata na kojima rade. Ta digitalna agencija 65 posto prihoda ostvaruje iz inozemstva, pri čemu se posebno izdvaja projekt platforme za edukaciju, konferencije i podršku internim procesima, poput glasanja najveće europske i druge najveće svjetske organizacije liječnika za borbu protiv raka ESMO.

- Otkako se pojavila pandemija, oni su cijeli svoj sustav rada, uključujući konferencije, preselili online, tako da smo za njih razvili web platformu koja ima više od osam tisuća aktivnih korisnika dnevno, 25 tisuća pretplatnika, po 40 tisuća posjetitelja online konferencija, i ukupno više od 68 tisuća korisničkih računa - zaključuje Lukač.

Na razvoju sustava rade domaći igrači

Sučelje od usluge ‘CARNET data‘ razvija se na Netgenovoj vlastitoj no-code/low-code platformi - Netgen Layoutsima. Direktor Netgena Ivo Lukač, koji je prije 20 godina s Vjeranom Vlahovićem i Igorom Vrdoljakom pokrenuo vlastitu digitalnu agenciju, kaže da su pored razvoja IT rješenja za svoje klijente, u posljednjih sedam godina radili na razvoju vlastitog proizvoda pomoću kojeg mogu brže i jednostavnije raditi i održavati web platforme.

- Danas Layoutse koriste i naši partneri tako da nam je taj proizvod omogućio da dođemo klijenata i partnera u Norveškoj, Njemačkoj, Švicarskoj i Francuskoj - kaže Lukač.

Pojašnjava da postoji niša za hrvatske digitalne agencije u inozemstvu koja je dosta stabilna.

- Imamo vrhunske profesionalce do kakvih male i srednje tvrtke u inozemstvu ne mogu doći, jer rade samo za najveće kompanije. No, to također naći da ni sami ne uzimamo male projekte, ni u Hrvatskoj ni vani - kaže Lukač.

Direktor Netgena pojašnjava da nisu tipična digitalna agencija što ilustrira churnom, odnosno postotkom odlaska zaposlenika koji im s godinama pada i ove godine je ispod tri posto. Lukač kaže da je, dakako, plaća uvijek prvi razlog uspješnog zadržavanja talenata, ali nije jedini.

- Ne stavljamo naglasak na plejke i ping-pong stolove već na profesionalnom razvoju svojih zaposlenika, možda i zbog vrste projekata kakvih radimo. Ali kod nas ljudi uđu kao stručnjaci, a izađu kao prekaljeni profesionalci - kaže Lukač.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 20:28