Razdoblje inflacije i pritisak na potrošnju kućanstava ostavlja traga na sve, pa i na medijsku industriju. Govoreći o trendovima koji će definirati ovu godinu, najnovije istraživanje Reutersovog instituta za novinarstvo, koje obuhvaća 303 aktera iz industrije iz 53 zemlje, uključujući glavne urednike, izvršne direktore i digitalne voditelje, pokazuje da su izdavači znatno manje sigurni u svoje poslovne izglede nego u isto doba prošle godine.
Manje od polovine njih (44 posto) sigurno je u pogledu poslovnih izgleda za ovu godinu, a većina ih je zabrinuta, pri čemu je petina (19 posto) njih vrlo pesimistična. Najveća zabrinutost odnosi se na rastuće troškove, manji interes oglašivača i smanjenje broja pretplata.
Sve veće izbjegavanje vijesti
U isto vrijeme, čak 72 posto izdavača je zabrinuto zbog sve većeg izbjegavanja vijesti, posebno o važnim, ali često i depresivnim temama poput Ukrajine i klimatskih promjena. Tome se planiraju suprotstaviti sadržajem koji objašnjava, formatima pitanja i odgovora, inspirativnim pričama koje se smatraju važnima. Sve više izdavača planira ulagati u pretplatu i članstvo, 80 posto ispitanih kaže da će to biti jedan od njihovih najvažnijih prioriteta u povećanju prihoda, slijede oglašavanje i objava native sadržaja, a sve važniji su i prihodi od organiziranja događanja.
S obzirom na to da su prihodi od oglasa pod pritiskom, veliki izdavači print sadržaja polažu nade u kontinuirani rast digitalnih pretplata, članstava i donacija. "Dobili smo 70.000 pretplatnika u prošloj godini", kazao je Edward Roussel, voditelj digitalnog odjela u londonskom Timesu. U New York Timesu, primjerice, prihodi od pretplate porasli su više od 10 posto i ide se prema cilju od 15 milijuna pretplatnika do 2027.
Rast prihoda od pretplata
Unatoč svemu, više od polovine izdavača (68 posto) očekuje određeni rast prihoda od pretplata i drugog plaćenog sadržaja. Trećina (33 posto) ih sada očekuje i značajne prihode od tehnoloških platformi za licenciranje sadržaja, što je znatno više u odnosu na prošlu godinu.
Izdavači također kažu da će ove godine mnogo manje pažnje obraćati na Facebook i Twitter, a mnogo više truda uložit će u TikTok, Instagram i YouTube, mreže popularne kod mlađe publike. Povećano zanimanje za TikTok odražava nastojanje privlačenja mlađih od 25 godina, kao i eksperimentiranje s video sadržajem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....