Veliki infrastrukturni projekti u Hrvatskoj se nastavljaju unatoč epidemiji covid-a 19, istaknuo je u petak ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prilikom obilaska radova na izgradnji dionice istarskog ipsilona od Pazina do Cerovlja.
"Danas smo se uvjerili da radovi idu zaista dobrim tempom te će biti gotovi čak šest mjeseci prije roka, unatoč problemima zbog koronavirusa. Ova poddionica bi tako trebala biti dovršena i puštena u promet već ovog ljeta, a ostalih 17 kilometara do tunela Učka očekujemo sredinom sljedeće godine", rekao je Butković.
"Očekujem da ćemo puni profil tunela zajedno s odmorištem Kvarner otvoriti do turističke sezone 2024. godine", rekao je Butković nakon obilaska.
Po njegovim riječima, dionica od Pazina do tunela Učka koja se gradi u dužini od 28 kilometara dopuna je na puni profil istarskog ipsilona te je veliki izazov za graditelje s obzirom da uključuje izgradnju 31 objekta - nadvožnjaka i vijadukta - te novo odmorište. Riječ je, kako je rekao, o trenutno najvećem gradilištu u Hrvatskoj, na kojem je angažirano više od 700 radnika i gotovo 200 strojeva.
"Znam koliko je ovaj projekt važan za Istru, za njeno kvalitetno povezivanje s ostatkom zemlje, a realizaciju ovog projekta sam postavio kao jedan od glavnih ciljeva svog mandata" - poručio je Butković .
Naglasio je kako je sve to potvrda da usprkos epidemiji veliki infrastrukturni projekti u Hrvatskoj poput Pelješkog mosta, istarskog ipsilona i drugih željezničkih projekata idu dalje. Tomu u prilog, za utorak je najavio potpisivanje ugovora za izgradnju autoceste od Osijeka prema Belom Manastiru.
"Veliki projekti se provode i to donosi optimizam i tračak nade da će Hrvatska s velikim infrastrukturnim radovima koji imaju velik udio u BDP-u dobro podnijeti ovu tešku gospodarsku situaciju", zaključio je Butković.
Generalni direktor Bina Istre Dario SIlić kazao je da na gradilištu zasad nema zaraženih koronavirusom. Epidemije je po njegovim riječima utjecala na promet smanjivši ga za gotovo 70 posto zadnjih mjesec dana.
Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj u koji je od početka projekta uloženo 800 milijuna eura. Predstavlja žilu kucavicu istarskog poluotoka, jer njime godišnje prometuje više od deset milijuna vozila. Uz postojećih sto kilometara punog profila autoceste, krajem 2018. nastavljena je izgradnja punog autocestovnog profila na dionici Pazin-tunel Učka.
Procijenjena vrijednost cjelokupnih investicija, odnosno dionice Pazin-tunel Učka, koja se naziva fazom 2B1, te 2B1 faze odnosno druge cijevi tunela Učka, zajedno s pripadajućim dionicama autoceste u punom profilu iznosi 160 milijuna eura.
Neće biti ljetnog povećanja cestarina
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković potvrdio je novinarima u petak prilikom obilaska radova na izgradnji dionice istarskog ipsilona od Pazina do Cerovlja da ove godine neće biti ljetnog povećanja cestarina na hrvatskim autocestama, a moguće je da se postojeća cijena i snizi za hrvatske građane.
"Definitivno neće biti ljetnog povećanja cijena cestarine. Razmišljamo o modelu da zajedno s turističkim sektorom potičemo domaće ljude da idu ove godine na ljetovanje tako da cijena cestarine možda bude i manja. No, o tom potom, sve ćemo na vrijeme odlučiti", kazao je ministar Butković.
Dodao je da je smisao popuštanja Vladinih mjera taj da se život pomalo vrati u normalu s obzirom da se Hrvatska jako dobro nosi s epidemijom, bilježi smanjenje broja oboljelih te ima dobar trend u odnosu na druge države u okruženju.
Govoreći o mjeri uvođenja najprije javnog gradskog, a potom i međužupanijskog javnog prijevoza, Butković je istaknuo kako će epidemiolozi propisati uvjete kako će se putnici voziti. Dodao je pritom da će se u javni prijevoz ići s maskama, da će se morati poštivati socijalna distanca te kako će autobusi i tramvaji vjerojatno voziti popunjeni s tek četvrtinom ukupnih kapaciteta.
"Morat ćemo se pridržavati tih mjera, ne smijemo naglo krenuti u normalu jer je to potencijalna opasnost da se broj oboljelih poveća. U svakom slučaju, ovo je jedan veliki korak naprijed prema onom životu što smo nekad imali. Uostalom smisao tih mjera je da se polako vraćamo u normalu", naglasio je Butković dodavši kako je bitno krenuti dok će se detalji utvrđivati u hodu.
Po njegovim riječima, cijene karata neće se povećati ni u zračnom prometu te će se za sada od 11. svibnja uvesti dvije domaće linije i to dva puta dnevno Zagreb-Split i Zagreb-Dubrovnik uz poštivanje epidemioloških mjera.
"Međunarodni zračni promet još nije uspostavljen i pitanje je kad će biti. Prilikom ulaska u avion morat će se imati maske, postoji mogućnost da se mjeri temperatura putnicima i neće biti putnika u istom kapacitetu", poručio je Butković.
Naveo je i da veliki infrastrukturni projekti poput Pelješkog mosta i Istarskog ipsilona idu dalje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....