rezultati poslovanja

BKS Bank: Unatoč izazovima, u 2020. ostvaren vrlo dobar rezultat

Na Bečkoj burzi izlistana BKS Bank povećala je ukupnu bilancu na nešto manje od 10 milijardi eura i otvorila dodatnu poslovnicu u Hrvatskoj
S lijeva na desno: Tihomir Zadražil, Juraj Pezelj, Herta Stockbauer i Alexander Novak
 Gernot Gleiss

Predsjednica Uprave BKS Bank Herta Stockbauer zadovoljna je godišnjim rezultatom i navodi kako je godišnja dobit 2020. uslijed koronakrize očekivano niža od one ostvarene 2019. godine.

- 2020. godina bila je za nas maratonska utrka, u kojoj smo nakon opreznog starta dobili sve veći zamah i uspjeli zauzeti vrlo dobar plasman na cilju - rezimirala je u priopćenju predsjednica Uprave BKS Bank Herta Stockbauer proteklu, neobičnu poslovnu godinu.

Razvoj ukupne aktive, primarnih depozita i kreditnih plasmana ocijenjen je vrlo pozitivnim.

- Naša ukupna bilanca dosegla je 31. prosinca 2020. dosad najvišu zabilježenu vrijednost od 9,9 milijardi eura. Za takav porast prvenstveno su zaslužni odgovorno povećanje kredita i udvostručenje gotovinskih rezervi - pojašnjava Stockbauer.

Rast kredita 4,4 posto: tvrtke ulažu unatoč Covidu-19

- Kada je prije godinu dana uveden prvi 'lockdown', telefoni nam nisu prestali zvoniti. Naši stručnjaci za financiranje i poticaje, kao i jedinice pozadinskih poslova, bili su u stalnom pogonu kako bi mogli odgovoriti na nebrojene upite klijenata o mogućnostima odgode plaćanja, privremenog financiranja i potporama. Cilj nam je bio pomoći našim klijentima da što bolje prebrode ovu krizu, pri čemu nam česte izmjene propisa i uredbi nisu olakšale posao. 2020. smo obradili više od 4178 odgoda u kreditnim i leasing poslovima u Austriji i inozemstvu te odobrili privremena financiranja u visini od oko 160,4 milijuna eura - prisjeća se Stockbauer.

Istovremeno su mnoge tvrtke uspjele nastaviti svoju ekspanziju i investicijsku strategiju.

- U svim regijama, u kojima poslujemo, ostvarili smo rast u financiranju. Tako smo u Austriji i na stranim tržištima odobrili 2,1 milijardi eura novih financiranja - ističe predsjednica Uprave. Ukupno su potraživanja prema klijentima prije rezerviranja za kreditne gubitke iznosila 6,7 milijardi eura, što je utjecalo na dobar rast kredita od 4,4 posto.

Primarni depoziti na rekordnoj razini

Uz ukupnu bilancu, primarni depoziti također su dosegli novu rekordnu razinu u promatranoj godini.

- S 31. prosincem 2020. klijenti su nam povjerili sredstva u visini 7,4 milijarde eura, što je za 731 milijun eura više u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Pandemija Covida-19 natjerala je mnoge ljude da shvate važnost kratkoročnog pristupa rezervama likvidnosti. To je dalo novi zamah trendu ulaganja novca u oročene i depozite po viđenju - pojašnjava Stockbauer.

Hrvatska: Poslovna godina obilježena oscilacijama

Slika Hrvatske, gdje BKS Bank s ukupno 79 zaposlenika upravlja sa četiri bankovne poslovnice i leasing društvom, u protekloj godini nije jednobojna.

- Zbog velike ovisnosti o turizmu, hrvatsko je gospodarstvo snažno pogođeno pandemijom Covida-19. Ni za 2021. godinu još nije moguće procijeniti kako će se razvijati putničke mjere, a time i ljetna sezona. Stoga smo značajno povećali rezervacije za kreditne gubitke za Hrvatsku, što je jedan od razloga smanjenja rezultata hrvatske podružnice - izvještava član Uprave Alexander Novak.

Na dan 31. prosinca 2020. godine, kreditni plasmani hrvatske podružnice BKS Bank iznosili su 295 milijuna eura(+8,6 %), a primarni depoziti su se kretali oko 108,4 milijuna eura (-9,1 %). Kćerinsko leasing društvo BKS-leasing Croatia d.o.o. ostvarilo je vrlo dobar rezultat nakon oporezivanja, povećavši neto dobit za oko 0,2 milijuna eura na ukupno 0,9 milijuna eura, a obujam leasinga povećan je za 12,9 posto na 77,9 milijuna eura.

Četvrta poslovnica u Zagrebu

- Usprkos gospodarskoj situaciji Hrvatska ostaje važno rastuće tržište BKS Bank. 2020. smo otvorili još jednu poslovnicu u Zagrebu, a razmatraju se daljnje lokacije u drugim krajevima Hrvatske - ističe Novak.

- Nova zagrebačka poslovnica planirana je i uređena prema novom konceptu poslovnica. Središnji je element novi uslužni šalter (tzv. ServiceDesk) koji je dizajniran kao otvoreni i prostrani prostor te središnja kontakt točka za klijente. Za podizanje gotovine postavljena je posebna 'diskretna' blagajna. Bankomat i prostrani prostor s ekranima na dodir, koji pružaju informacije o širokoj paleti proizvoda BKS Bank, dostupni su 24 sata dnevno - zaključuju u priopćenju Tihomir Zadražil i Juraj Pezelj, čelnici hrvatske podružnice BKS Bank.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 09:28