The Banker je proglasio OTP banku za najbolju banku u Hrvatskoj u 2021. Poslovna godina i nagrada povod su za razgovor s Balázsem Békeffyjem, predsjednikom Uprave OTP banke, četvrte po veličini banke u Hrvatskoj. Békeffy ističe ambiciju daljnjeg povećavanja tržišnih udjela i širenja poslovanja te kako je ovo priznanje dobiveno za trud, rad i posvećenost gotovo 2500 zaposlenika, koji su ostvarili zapažene poslovne rezultate, povećali tržišni udio i odgovorili na zahtjeve klijenata u veoma zahtjevnim uvjetima poslovanja.
Kakvi su poslovni rezultati OTP banke?
- Očekujemo da će ovo biti najbolja godina za OTP banku do sada. Rezultati u prva tri kvartala su odlični, u usporedbi s prošlom godinom i u usporedbi s našim planovima.
Tržišni udjeli u kreditiranju stanovništva i poduzeća kontinuirano rastu, kao i broj klijenata, uz vrlo dobru kvalitetu portfelja. Preuzeli smo Georg, jedno od vodećih konzultantskih društava na hrvatskom tržištu za savjetovanje u korištenju fondova EU. Time smo unaprijedili i diversificirali usluge našim klijentima.
Naš OTP Leasinga zauzeo je vodeće mjesto na leasing tržištu. Put kojom idemo nikada nije savršen, uvijek možemo očekivati uspone i padove, ali je bitno da nam amortizeri na tom poslovnom putu dobro rade te da svaku prepreku dočekamo spremni za još veći uzlet i bržu, ali sigurnu vožnju.
Koliko je ubrzana i razvijena digitalizacija usluga banke?
- Digitalizacija je u posljednje vrijeme značajno ubrzana i dalje ubrzava. Intenzivno radimo na digitalizaciji postojećih te razvoju novih digitalnih proizvoda i usluga, a opipljive rezultate ćemo vidjeti sljedeće godine. Bilo nam je važno napraviti iskorak u ovom području i omogućili smo potpuno digitalno otvaranje računa za nove klijente.
OTP banka snizila je ljetos kamatne stope na kredite građana s promjenjivom kamatnom stopom. Vodeći analitičari, ali i HNB najavljuju povećanje kamatnih stopa. Kakva je vaša procjena?
- Rast inflacije globalni je fenomen, najviše kao rezultat snažnog rasta cijena energenata i sirovina, oporavka potražnje te poremećaja u svjetskim opskrbnim lancima. U takvim okolnostima inflacijsko očekivanje raste i u Hrvatskoj. Vidimo da je u SAD-u FED započeo s postupnim povlačenjem nekonvencionalnih mjera ekspanzivne monetarne politike.
U Mađarskoj je Narodna banka već ove godine nekoliko puta morala povećati kamatne stope. S druge strane, ECB i dalje prognozira da su to samo jednokratne promjene koje se neće reflektirati na 2022. Međutim, ako ECB bude mijenjao svoju politiku, očekujem da će i oni smanjivati svoj apetit za tzv. quantitative easingom.
Ulazak u eurozonu trebao bi doprinijeti smanjenju regulatornog troška te uklanjanju većine valutno induciranog rizika, što bi trebalo doprinijeti daljnjem smanjenju kamatne marže te razlici u cijeni zaduživanja u Hrvatskoj u usporedbi s najrazvijenijim tržištima EU. Velike promjene u kamatnim stopama u Hrvatskoj ne bih očekivao u 2022.
OTP je aktivan u preuzimanju banaka i u Hrvatskoj i u okruženju. Kakvi su rezultati tih akvizicija?
- Vjerujem da je OTP grupa dosadašnjim rezultatima dokazala da je u našim akvizicijama 1+1 = 3. Naravno, nisam zaboravio matematiku, to znači da je nova banka nakon integracije uvijek stabilnija i profitabilnija od prethodnih. Samo tri godine nakon integracije izabrani smo za banku godine, proživjeli smo covid-krizu bez ikakvih gubitaka, podržavajući naše okruženje, partnere i zaposlenike u većoj mjeri nego ikad prije.
Što će donijeti uvođenje eura i kako se priprema OTP banka?
- Povećat će stabilnost. Iako devizni rizik za euro zahvaljujući usredotočenim naporima HNB-a u Hrvatskoj nije visok, ipak je rizik koji treba mjeriti i njime upravljati. Hrvatska je već jako eurizirana, većina depozita u bankama je u eurima, automobili, stanovi se obračunavaju i iskazuju u eurima.
Hrvatski bankarski sustav će zbog implementacije izgubiti oko 1,5 milijardi kuna prihoda, a IT troškovi i troškovi implementacije iznosit će od 600 do 750 milijuna kuna. Uz to, bankomati kod nas moraju biti opremljeni i puno skupljim sustavima zaštite od propisanih u nekim zemljama EU.
Uvođenje eura jedan je od najvećih izazova za bankarsku industriju, za što je potreban značajan angažman ljudskih resursa. Osim tehničkog aspekta bitno je informiranje i priprema klijenata.
Koje ste nove proizvode osmislili?
- Inovacija je sastavni dio naše kulture, pa tako imamo interni program inovacija zaposlenika zasnovan na principima gejmifikacije - Ideaportal. Naš OTP Zaokruži je proizvod s dodanom društvenom vrijednošću kojim uključujemo i potičemo naše klijente na humanitarno djelovanje.
Kupnjom Mastercard karticom sudjeluju u opremanju dječjih odjela bolnica u Hrvatskoj. Naša prednost proizlazi upravo iz naše korporativne kulture i što nismo zaboravili odakle smo došli. Naši korijeni u lokalnim zajednicama su jaki i održavamo ih, ali i gradimo takve odnose u cijeloj Hrvatskoj. Uz to smo dio najbrže rastuće međunarodne bankarske grupe u ovom dijelu Europe.
Koje su pouke ovog pandemijskog razdoblja? Kako ga je OTP banka premostila?
- Osim Bankerova priznanja, dobili smo još jedno - Global Financea, upravo za "liderstvo u krizi", to jest za naše ponašanje u teškim uvjetima, od pomoći bolnicama u Hrvatskoj sa šest milijuna kuna do pomoći građanima i tvrtkama da premoste covid-krizu moratorijima i refinanciranjima. Brzina prilagodbe najvažnija je karakteristika kompanija koje uspješno opstaju u promjenama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....