U prvih devet mjeseci ove godine Atlantic Grupa ostvarila je 44,7 milijuna eura neto dobiti, što je rast od 22,3 posto u odnosu na isto razdoblje lani, izvijestili su u četvrtak iz te kompanije.
Ukupni su prihodi pritom dosegnuli 810,7 milijuna eura ili 11,2 posto više. Prihod od prodaje ostvaren je u iznosu od 798,5 milijuna eura, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 10,6 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 33,1 posto, na 97,3 milijuna eura.
- Zahvaljujući rastu prodaje u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima te uštedama na energiji, uspjeli smo postići snažan rast profitabilnosti, unatoč značajnom poskupljenju sirove kave i kakaa te većim ulaganjima u zaposlene i marketing - istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe, u komentaru rezultata.
Prema njegovim riječima, najveći negativni utjecaj poskupljenja ključnih sirovina na profitabilnost očekuju u posljednjem kvartalu ove godine.
- U daljnjem razvoju poslovanja stavljamo fokus na jačanje konkurentnosti, inovacije, profitabilan rast i održivi razvoj - najavio je Tedeschi.
Najveći rast prodaje, izdvojili su u priopćenju, ostvarila su strateška poslovna područja (SPP) Kava (20,3 posto) te Pića i Delikatesni namazi, oba s rastom od 10,4 posto. Kava je s udjelom u ukupnom prihodu od 21,9 posto najveća pojedinačna kategorija.
U distribuciji prednjače Strateško distribucijsko područje (SDP) Sjeverna Makedonija, s rastom od 12,3 posto, slijede Srbija s rastom od 9,2 posto i Hrvatska s rastom od 8,8 posto, a značajan je rast ostvaren i na ključnim zapadnim tržištima (Njemačka, Austrija, Švicarska).
U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 63 posto, ljekarničko poslovanje 8,8 posto, dok principalski brendovi sudjeluju s 28,2 posto prihoda od prodaje.
Iz Atlantica su podsjetili da je u dijelu godine zaključena akvizicija Strauss Adriatica, čime su portfelju Atlantic Grupe pridruženi brendovi Doncafe i C kafa, zajedno s modernim proizvodnim pogonom u Šimanovcima. Integracija je provedena uspješno te se od sljedeće godine očekuju značajni sinergijski efekti.
Od distribucijskog razvoja izdvojili su automatizaciju centralnog skladišta u Vukovini s naprednom 2D shuttle tehnologijom, koju je Atlantic uveo među prvima u ovom dijelu Europe. Održivi rast, osobito u segmentu smanjenja utjecaja na okoliš te dekarbonizacije, ostaje jedna od glavnih strateških odrednica u poslovanju, kazali su iz tvrtke. q
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....