S obzirom na aktualnu situaciju u Ukrajini i gospodarske poremećaje, početak gradnje nove tvornice Argete u Varaždinu te svih povezanih aktivnosti za taj projekt odgađaju se za najmanje jednu godinu, objavila je Atlantic Grupa u sklopu financijskog izvještaja za prvo tromjesečje, u kojem također stoji kako očekuju da će u ovoj godini prvi put nadmašiti 6 milijardi kuna prihoda od prodaje.
Kako kažu, inicijalni plan kapitalnih ulaganja su smanjili za otprilike 40 milijuna kuna, što se u najvećoj mjeri odnosi na odgodu gradnje nove tvornice. Ulagački plan Atlantica je, dodaju, "i dalje visokih 280 do 330 milijuna kuna".
Komentirajući za Jutarnji list odgodu investicije u Varaždinu, Neven Vranković, potpredsjednik Grupe, kaže kako od nje ne odustaju jer očekuju da će, uslijed povećanja prodaje Argete, vrlo brzo doći u situaciju da im trebaju dodatni kapaciteti.
Dizanje cijena
Ukrajinska kriza i obustava prodaje u Rusiji dopustile su, tumači, da gradnju odgode dok se ne smiri situacija na građevinskom tržištu.
- Naime, danas bi izgradnja i opremanje tvornice koštali najmanje 25 posto više u odnosu na vrijeme kad smo mi planirali investiciju, a već je to po sebi dovoljan razlog da odgodimo početak gradnje - rekao je.
Kompanija je u prva tri mjeseca imala prihod od prodaje 1,4 milijarde kuna, što je rast od 11,3 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a dio rasta pripisuje se i dizanju prodajnih cijena zbog, kako kaže predsjednik Uprave Emil Tedeschi u priopćenju, značajnog poskupljenja ključnih sirovina, pakirnog materijala, energenata i usluga. Principalski brendovi donose 27 posto prihoda, a od Atlanticovih najviše i dalje donose brendovi kave, čak 20,6 posto. Geografski gledano, hrvatsko tržište je najveće i čini 32,4 posto prihoda, sa 454,3 milijuna kuna, a odmah nakon njega su srbijansko te slovensko.
Iz Atlantica navode kako je najveći rast od 22.7 posto ostvarilo strateško poslovno područje "pića", čiji je vodeći brend Cedevita, dok je ljekarnički lanac Farmacia ostvario rast od 20.6 posto, a dvoznamenkastim stopama od 15.1 posto raslo je i strateško poslovno područje "kava".
Mali udjel u Rusiji
Rusko i ZND tržište su tek na 1,6 posto udjela, a Tedeschi podsjeća da su lani prodali brend dječje hrane Bebi, pa je Grupa na taj način znatno smanjila izloženost u Rusiji i ZND-u te ratna zbivanja "nemaju izravan materijalno značajan utjecaj na poslovanje Atlantic Grupe".
Što se tiče poskupljenja, kažu da je već u prvom tromjesečju negativan utjecaj samo na sirovinama, pakirnom materijalu i energiji premašio 80 milijuna kuna. Među poskupljenjima posebno ističu sirovu kavu te očekuju da će njezin trošak s povezanim troškovima nabave ove godine porasti više od 60 posto.
Dio tih poskupljenja anulirat će, kažu, povećanjima prodajnih cijena, ali dio će "apsorbirati" i smanjiti profitnu maržu. Vjeruju da će se profitne marže od iduće godine početi oporavljati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....