Gospodarski kriminal

Analiza PwC-a: Najčešća je potrošačka prevara, a sve je veća i šteta koja nastaje

U to ulaze hipotekarne prevare, zloporabe kreditnih kartica, prevare u osiguranju i korištenje lažnog identiteta
Ilustracija
 Profimedia, Panthermedia

Kibernetički kriminal sada pogađa svaku treću, a ne svaku četvrtu organizaciju, a svaka druga organizacija koja je sudjelovala u istraživanju bila je žrtva nekog oblika gospodarskog kriminala, što je također značajan porast čak i u odnosu na globalne i regionalne trendove u gospodarskom kriminalu.

To su samo neki od podataka navedenih u izvješću o istraživanju gospodarskog kriminaliteta i prevara za 2018. godinu koje je provelo PricewaterhouseCoopers Savjetovanje, a koje je na Hrvatskim danima sigurnosti u organizaciji Hrvatske udruge menadžera sigurnosti prezentirala Ivana Rapić, voditeljica forenzičkih usluga u PwC Hrvatska. Istraživanje u Hrvatskoj dio je globalnog istraživanja provedenog od 21. lipnja do 28. rujna prošle godine koje je provedeno u 123 zemlje, a iz Hrvatske su u istraživanju sudjelovale 62 organizacije.

S udjelom od 65 posto potrošačka prevara izbila je na prvo mjesto, a u to ulaze hipotekarne prevare, zloporabe kreditnih kartica, prevare u osiguranju i korištenje lažnog identiteta, a sve je veća i šteta koja nastaje ovakvim oblikom prevara. Na drugom mjestu su svi oblici kibernetičkog kriminala, a polovici ispitanih ovakvi su oblici napada ozbiljno poremetili poslovne procese i pričinili znatne financijske štete. Čak četvrtina ispitanih u ovom istraživanju bilo je žrtva digitalnih ucjena, prezentirala je Rapić menadžerima sigurnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 09:05