Odnosi s javnošću nisu nikakav spin doctoring ili zamajavanje javnosti, kao što neki ljudi misle. U politici, provođenju reformi, inicijativama za javno i opće dobro nećete ništa postići bez pametne komunikacije, ističe Ana Tkalac Verčič, profesorica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i odnedavno predsjednica Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ).
- Pogledajte poduzeće poput Rimca. Sve što oni rade zapravo grade na odličnoj komunikaciji. To nije samo plošna komunikacija, kao članak u novinama s naslovom ‘Rimac je super’. Oni širokom komunikacijom vabe najbolje mlade inženjere da dođu raditi k njima, vabe domaće i strane investitore da ulažu u tvrtku. Rimac o sebi stvara reputaciju uspješnog poduzetnika koja mu se onda višestruko vraća kroz konkretne benefite - sumirala je Tkalac Verčič značajke dobrog odnosa s javnošću.
Obrnute uloge
Što odnosi s javnošću zapravo znače za poduzetnike, političare, odvjetnike, novinare i psihologe, bit će tema nadolazeće KOMferencije koja će se 6. i 7. prosinca održati u prostorijama kina Kaptol Boutique Cinema u organizaciji HUOJ-a. S tradicijom od 19 godina, manifestacija koja okuplja domaće i strane PR-ovce ove godine obrće uloge sudionika panela.
- Ovogodišnja ideja KOMferencije jest da govore i izlažu ljudi koji nisu samo iz područja odnosa s javnošću. Primjerice, imat ćemo panel s odvjetnicima. Između ostalih, govorit će Čedo Prodanović i Jadranka Sloković, a moderirat će Ankica Mamić, stručnjakinja za odnose s javnošću - objašnjava Tkalac Verčič te dodaje da je namjera konferencije predstaviti PR-ovce kao ono što zapravo jesu - facilitatori razgovora. Uz odvjetnike kojima javno mnijenje često otežava posao, razgovor će voditi i Zoran Šprajc, novinar i urednik, te komunikacijski stručnjak Krešimir Macan. Oni će na svojem panelu, u skladu s temom konferencije, obrnuti uloge, pa će Macan, uz pomoć Bože Skoke, također komunikacijskog stručnjaka, intervjuirati Šprajca.
Još jedna teškoća s kojom se odnosi s javnošću susreću, a adresirat će se na ovogodišnjoj KOMferenciji, jest i negativna reputacija PR-a u javnosti. Odnosima s javnošću danas trebaju odnosi s javnošću, priznaje nam predsjednica HUOJ-a. Potrebno je razviti svijest o tome što PR zapravo radi, kako u javnosti tako i u poduzećima i organizacijama.
- Pogrešno je kada se PR u poduzećima doživljava samo kao megafon. Mislim da svakoj upravnoj strukturi treba netko tko će jednom nogom biti u javnosti, a drugom u poduzeću. Takav onda može usmjeravati odluke uprave i kada je potrebno vikati ‘Pazi na radnike, pazi na javnost i medije!’ - ističe profesorica.
Iskrenost mora biti temelj svake korporativne komunikacije. U praksi, međutim, to često nije slučaj. Svaki bi poduzetnik rekao da je ludost iznositi svoje prljavo rublje u javnost, ali iskrenost koja neće ići nauštrb poslovnom planu može se postići uz pametnu i kontroliranu komunikaciju, smatra.
- U današnjem, hipermedijaliziranom svijetu, teško je bilo što sakriti, pa to ne bi trebalo ni činiti - zaključuje.
Novi modeli
U prezentacijama i govorima njihovih glavnih govornika, kao što su Anna Kirah, norveška futurologinja koja je radila za tvrtke poput Microsofta i Boeinga, okupljeni će moći čuti o novim modelima korporativnog upravljanja. Jon White, britanski komunikolog i psiholog s iskustvom u političkom savjetovanju, govorit će o mogućnostima društvene dobrobiti kroz odnose s javnošću. Od domaćih govornika, Marin Strmota, demograf i docent na Katedri za demografiju Ekonomskoga fakulteta u Zagrebu, poznatiji kao bivši državni tajnik u Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, govorit će o komunikacijskim izazovima koji predstoje budućim tvorcima demografske politike. Da se ne bi sve svelo na akademske razgovore, KOMferencija će ugostiti i Davora Rostuhara, slobodnog umjetnika, pisca i fotografa, koji će pokušati odgovoriti na pitanje što čovjek treba učiniti kako bi ostvario svoj san.
Za opuštene dijelove KOMferencije, pak, zadužen je slovenski rock-glazbenik Zoran Predin.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....