Trainer Talks

Algebra u 25 godina rada privukla više od 2000 predavača i stručnjaka: Idući im izazov AI

Umjetna inteligencija u obrazovanju i inovativni modeli u obrazovnoj metodologiji bile su krovne teme konferencije

Zlatan Morić, voditelj Algebrine katedre za kibernetičku sigurnost

 Jl/

Kroz Algebrine učionice do danas je prošlo više od dvije tisuće predavača i stručnjaka iz realnog sektora, objavljeno je na konferenciji Trainer Talks.

Konferencija, koja okuplja stručnjake iz gospodarstva i obrazovanja, koji se jednom godišnje u nizu radionica i predavanja posvete temi kvalitete, unaprjeđenja i inovativnih metoda u razvoju nastave, ove je godine bila fokusirana na umjetnu inteligenciju (AI).

Mislav Balković, dekan Algebre kaže da su već 25 godina usmjereni na jačanje i razvoj vještina u području potpore poslovima i karijerama svojih studenata.

- U tome ključnu ulogu imaju upravo naši predavači – stručnjaci s bogatim iskustvom rada u realnom sektoru - naglasio je Balković.

Navodi da kontinuirano šire djelokrug poslovanja, ali uz fokus na digitalno obrazovanje, za koje vlada najveći interes.

- Upravo u sferi digitalnog obrazovanja bilježimo najveći interes polaznika, bilo da se radilo o programiranju, bazama podataka, kibernetičkoj sigurnosti, digitalnom marketingu i drugim znanjima koja su brzo primjenjiva u praksi - kaže Balković.

Vedran Dakić, voditelj katedre za operacijske sustave Algebre kaže da studentima ne brane korištenje AI alata u nastavi, čak ni na ispitima jer je poznavanje materije ono što je ključno. Navodi da je ključno kritičko i racionalno promišljanje u korištenju alata poput ChatGPT-a.

- Oni ne smiju biti sami sebi svrha, na nama je da ih iskoristimo na način koji je optimalan za primjenu u nastavi, a to znanje onda prenesemo i na naše studente, koji moraju provjeravati činjenice do kojih dolaze korištenjem umjetne inteligencije. Za tu provjeru važno je imati temeljno znanje o materiji i sposobnost brzog prepoznavanja pogreški, kako su dokazali i primjeri koje smo danas predstavili, a upravo iz tog razloga studentima čak niti na ispitu AI ne može puno pomoći bez prethodnog učenja i visoke doze osobne odgovornosti prema gradivu kojeg polažu - kaže Dakić.

Zlatan Morić, voditelj katedre za kibernetičku sigurnost Algebra kaže da će AI transformirati obrazovanje na najradikalniji i najpozitivniji način dosad.

- Svakom učeniku i učitelju na planetu omogućit će da imaju osobnog asistenta u učenju i podučavanju - kaže Morić.

Navodi da mogućnosti koje AI već danas imaju omogućuju značajnu uštedu vremena u aspektu asistencije u nastavi, a profesorima olakšavaju pripremu i prilagodbe nastavnih materijala.

- Ali ne smijemo zanemariti ni opasnosti koje svaka nova tehnologija nosi, pa tako i ova, a one se očituju kroz korištenje AI-a u negativne svrhe kroz manipulativne tehnike kao što su deepfake i slične - upozorava Morić.

Od prije pet godina Algebra je prva u Hrvatskoj uvela inovativni sustav ocjenjivanja nastavnika – ALBON: Algebrin, vlastiti model vrednovanja nastavnika. Kriteriji evaluacije predavača i asistenata transparentno su bodovani i prikazani u realnom vremenu, na razini akademske godine, svakom predavaču i asistentu kroz portal za nastavnike i studente Infoeduku.

ALBON se temelji na objavljenim radovima, kvaliteti ispita, distribucije ocjena na kolegiju, točnosti dolaska na nastavu ili unosa bodova i ocjena, rezultata studentske ankete o kolegiju, dodatne aktivnosti u podršci studentima, mentorstva završnih i diplomskih radova, sudjelovanja u edukaciji nastavnika ili međunarodnoj razmjeni te drugim kriterijima koji su podložni promjenama, a transparentno su objavljeni na početku svake akademske godine.

Anja Raić Škarić, rukovoditeljica Odjela za razvoj i kvalitetu cjeloživotnog obrazovanja Algebra kaže da se trude prepoznati najbolje u struci i zainteresirati ih za prenošenje znanja.

- A potom ih dodatno pripremamo i školujemo za podučavanje te pratimo i nagrađujemo njihov napredak kroz vrlo precizne procedure i onboardinge. Uz to, svim predavačima pomažemo u stjecanju nastavnih ili pak znanstveno nastavnih zvanja te pratimo i vrednujemo njihov rad kroz sustave poput ALBON-a, a prosječna ocjena naših nastavnika i predavača koji dolaze iz redova gospodarstva te predaju na cjeloživotnom obrazovanju je 5,6 od maksimalnih 6 bodova - zaključuje Raić Škarić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 15:22