Stroge mjere

Airbnb konačno odlučio stati na kraj prevarama: 'Provjerit ćemo svaki oglas na platformi'

Osim zabrane "kuća za tulume", direktor Airbnba odlučio je provjeriti sve oglase na platformi te uvesti svojevrsnu garanciju za prevarene goste
Ilustracija
 Chris Batson / Alamy / Alamy / Profimedia

Nakon veoma teškog tjedna i rastućih briga za objavljene oglase na Airbnbu, Brian Chesky, izvršni direktor te kompanije, odlučio je da će tvrtka provjeriti sve domaćine i oglase na platformi.

Prošli tjedan, naime, otkrivena je cijela mreža prevara u SAD-u u koje je bilo upleteno osam gradova i gotovo 100 oglasa, a takvi slučajevi nisu jedinstveni za Ameriku. Uz to, u četvrtak je u Kaliforniji ubijeno pet osoba na tulumu za Noć vještica održanom u kući unajmljenoj putem Airbnba. Iako je, kako piše CNN, u oglasu za najam kuće na platformi jasno pisalo kako su tulumi zabranjeni, zabava je oglašavana na društvenim mrežama i prikupila je 100 posjetitelja. Odmah nakon izlaska te vijesti u medije, Chesky je najavio zabranu “kuća za tulume” kao još nekoliko mjera kojima će se boriti protiv nedopuštenih zabava. No, jučer je odlučio otići korak dalje te je, s ciljem ponovne izgradnje povjerenja u platformu, obećao puno jače mjere koje će adresirati kako prevare, tako i tulume.

Airbnb će stoga početi s provjerom svih sedam milijuna oglasa na svojoj platformi, a sve će završiti do 15. prosinca 2020. sa “stopostotnom potvrdom svakog oglasa”, navodi The Washington Post. Provjerom će biti obuhvaćena točnost fotografija, adresa, informacija o domaćinu i svih ostalih detalja navedenih u svakom od oglasa te inspekcija standarda kvalitete prostora u koju su, između ostalog, uključene čistoća, sigurnost i osnovni sadržaji koje stan ili kuća treba sadržavati.

Na tome će, uz zaposlenike kompanije, raditi i zajednica, kazao je Chesky.

- Koristit ćemo se tehnologijom i gostima. Osmislit ćemo bodovanje povjerenja i stajat ćemo iza apsolutno svakog oglasa i domaćina - ambiciozno je najavio.

FILE PHOTO: Brian Chesky, CEO and Co-founder of Airbnb, speaks to the Economic Club of New York at a luncheon at the New York Stock Exchange (NYSE) in New York, U.S. March 13, 2017. REUTERS/Mike Segar/File Photo
Mike Segar/File Photo / REUTERS
Brian Chesky, generalni direktor Airbnba

Dodatno, Airbnb će od 15. prosinca ove godine imati svojevrsnu garanciju za goste koje na adresi unajmljenog prostora ne dočeka stan ili kuća opisana na platformi te će biti omogućen puni povrat novca ili će kompanija pronaći jednak ili bolji prostor za najam (bez dodatnih troškova, naravno). Kompanija će od sljedećeg mjeseca u SAD-u, a od sljedeće godine i u ostatku svijeta, pa tako i Hrvatskoj, imati i “pozivni centar za susjede” u kojem će se zaposlenici Airbnba, koje će educirati policija, puna 24 sata svaki dan javljati na telefone i promptno rješavati tekuće probleme koje će javljati ljudi koji stanuju u blizini iznajmljenog prostora.

Navedene je mjere, budući da će zahtijevati i otvaranje novih radnih mjesta, Chesky nazvao “značajnom investicijom”.

- Mnogi od nas koji rade u ovoj industriji jednostavno smo prisiljeni učiti i osmišljavati model poslovanja sami jer nemamo od koga što kopirati. No to nije dovoljno, moramo preuzeti veću odgovornost za ono što se događa na našim platformama. Do sada su sve promjene bile jako postepene, možda čak i prepostepene... - smatra Brian Chesky.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 16:53