Vlada je na jučerašnjoj sjednici dala državna jamstva za kredit tvrtki MKM Yachts iz Rijeke za gradnju polarnog kruzera, te Uljanik Brodogradilištu 1856 za kredit za pokretanje proizvodnje.
Putem HBOR-a će se izdati jamstvo tvrtki MKM Yachts u iznosu od 80,1 milijun eura, što je 80 posto ukupnog kredita od 100,7 milijuna eura za izgradnju polarnog kruzera za naručitelja PEC 2 LIMITED s Malte, tvrtke članice Scenic Grupe, a čijem je vlasništvu i MKM Yachts. Trup tog broda gradit će 3. maj.
Ugovor za gradnju putničkog broda kapaciteta 237 putnika, sklopljen je 7. svibnja. Scenic Grupa samo u europskoj floti posjeduje 23 broda za riječna krstarenja. Ugovorni rok isporuke je 15. studeni 2022. Avans će iznositi gotovo 67 milijuna eura, što je 40 posto od vrijednosti broda, a ostatak će se osigurati kreditom. Pored ovog broda, Scenic namjerava u Hrvatskoj izgraditi još seriju brodova iste namjene, i to u 3. maju.
Kredit za mjesec dana
Drugo jamstvo kod HBOR-a izdat će se Uljaniku 1856 za pokretanje proizvodnje, i to do iznosa od 32,5 milijuna kuna uvećano za troškove i kamatu.
Vlada je 26. ožujka ove godine donijela odluku o prijenosu koncesije na pomorskom dobru na Uljanik Brodogradnju 1856 čime se ostvario preduvjet za nastavak brodogradnje u Puli.
Samir Hadžić, danas rukovoditelj u novoj tvrtki, nekada jedan od čelnika Stožera za obranu brodogradnje u pulskom škveru, kaže kako bi se kredit mogao realizirati kroz mjesec dana.
- Konačno se realizira ono na čemu ja i još nekolicina ljudi iz užeg tima radimo godinu dana. Uljanik nije poslovni subjekt, nego ljudi, dizalice, obala. Svi koji su u brodogradnji znaju da je ovo mali iznos, ali on će nam poslužiti da opet pokrenemo strojeve koji su u mirovanju već dvije godine. Planiramo u narednih šest mjeseci napraviti sve tehničke preglede, popravke i slično da bismo mogli krenuti raditi na tržišnim osnovama - ističe Hadžić.
Završetak “stočara”
U tom periodu pokušat će se ugovoriti brod koji je na navozu na Otoku. Riječ je o takozvanom stočaru, gradnji koja je prvotno bila ugovorena s kuvajtskim naručiteljem, ali je taj ugovor, kao i svi ostali raskinut.
- Eventualno će se pokušati ugovoriti i gradnja drugih brodova u tom periodu. Ukupni je plan zaposliti oko 250 ljudi, ali ne bi se svi zaposlili odjednom, nego kako se posao bude širio. Teško je u ovom trenutku reći hoće li Uljanik raditi u gabaritima kako je nekada radio. Sve će to ovisiti o tržištu i potražnji - kazao nam je Hadžić.
Početak nove ere preko Uljanika 1856.
Uljanik d.d. išao je u stečaj lani u svibnju, a za sobom je povukao i ostale tvrtke iz nekadašnje Uljanik Grupe u Puli i Vodnjanu. Likvidacijski postupak nad tom tvrtkom je počeo lani ujesen, da bi u ožujku Vlada donijela Odluku o davanju suglasnosti na prijenos koncesije na pomorskom dobru u svrhu gospodarskog korištenja luke posebne namjene - Brodogradilišta Uljanik s Uljanik d.d. na novu tvrtku Uljanik Brodogradilište 1856. koja bi trebala započeti novu brodograđevnu eru na području pulskog škvera. Potom je 8. lipnja donesena odluka o prijenosu opreme, a prije samih parlamentarnih izbora i odluka o potpori oživljavanju brodograđevne djelatnosti u Puli.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....