Snježna senzacija

Upoznajte Nikolinu, mladu ekonomisticu i jedinu žensku snowboard shreddericu na Sljemenu

Simpatična 26- godišnjakinja pokazala nam je osnovne trikove koje smo uspjeli zabilježiti s Huawei Mate 40 Pro mobitelom
Nikolina Miseta - snowboarderica.

Tomislav Kristo/Cropix

Sljeme, četvrtak, negdje oko 10 sati. Magla se spustila u ulice glavnog grada i ostavila zagrebačku goru da nesmetano uživa u zubatom suncu. Ljubitelji snježnih sportova, unatoč radnom danu, otisnuli su se zato prema vrhu i okupirali svaki dio Crvenog spusta. Bilo je tu, pa sigurno stotinjak skijaša, no oni nisu razlog našeg posjeta. Pogled nam je fiksiran na ljude u vrećastoj i ležernoj odjeći koji pored Yeti kućice izazivaju zakone gravitacije i ravnoteže. Prije samo 40 godina zvali su ih „pobunjenicima“ na skijalištima jer su dvije daske zamijenili jednom i time poremetili sveti balans na snijegu.

Riječ je, dakako, o snowboarderima. Popularnost ovog olimpijskog sporta varira posljednjih desetak godina, ali svake zimske sezone pojave se novi početnici željni adrenalina koji žele snježne padine savladati na jedan drugačiji način. To dobro zna Nikolina Mišeta, demonstratorica i instruktorica bordanja iz snowboard kluba B-Zona te, kako ponosno kaže, jedina ženska shredderica na Sljemenu.

- Kroz ovih 12-13 godina vidjela se oscilacija popularnosti ovog sporta, no danas mi se čini da se sve više djece i mladih okreće adrenalinskim sportovima kao što je snowboard, skate, longboard, romobil, role, wake i slično – kaže 26-godišnja Nikolina koja nam je ovog četvrtka na Sljemenu pokazala osnove boardanja.

Nikolina Miseta - snowboarderica.
Tomislav Kristo/Cropix

Kako se radi o jednom brzom i ekstremnom sportu znali smo da će biti izazov uhvatiti one najbolje vizualne trenutke u zraku i na snijegu pa smo stoga odlučili odmah i testirati hvaljenu videokameru novog Huawei Mate 40 Pro mobitela. Naime, ovaj uređaj ima čak tri kamere koje se međusobno nadopunjuju za stvaranje savršene fotografije i videosnimke te laserski senzor koji namješta točan i brz fokus. Ultra vision kamera daje zapanjujuću jasnoću u svako doba dana, ultra širokokutna Cine kamera izoštrava sliku te omogućuje čiste linije i rubove, dok telefoto kamera stvara najbolji zoom. Kako će, pak, izgledati u akciji, saznat ćemo uskoro.

Otklizavanje i prvi zavoji

Za početak nam je Nikolina objasnila kako izgleda prvi sat u njenim školama boardanja za djecu i odrasle. Prvo se počinje, kaže, s upoznavanjem opreme i radom na ravnom, nakon toga ide rad na laganoj nizbrdici gdje učenici prvi put nauče kako zaustaviti dasku. Zatim se prelazi na bočno i koso otklizavanje, što su dva elementa koja omogućavaju početniku da se opusti na boardu i kasnije savlada prvi zavoj.

- Teško je odrediti koliko dana treba pojedinoj osobi da savlada prve zavoje, svi imaju različite psihičke i motoričke sposobnosti. Neka osoba prvi zavoj savlada u dva sata, dok drugima treba tri dana – priča nam Nikolina. Prisjetila se tako jednog učitelja skijanja koji je već nakon prvog dana pohvatao sve osnove i odmah prešao na „teže“ zadatke, kao što su skokovi i trikovi na cijevi.

Kako izgleda nastava za one koji žele znati više, demonstrirala nam je sama Nikolina koja nam je pokazala kako izgleda dobro uvježbani karv. Pričvrstila je board, krenula i s jednom izuzetnom lakoćom prošla pokraj nas, ostavljajući s nama tek mrvice snijega koje su pale s njene daske te zvuk „rezanja“ snježnog pokrivača.

Njene pokrete je, osim nas, upijao i Huawei Mate 40 Pro i to zahvaljujući svojoj „tracking“ funkciji koja uvijek drži subjekt videozapisa u središtu kadra. Osim toga, zahvaljujući načinu rada XD Fusion HDR Videa vjerno su prikazani svi detalji, boje, kontrast i svjetlina snijegom posutog Sljemena.

Djevojčica s autizmom

Iako njeni pokreti izgledaju tako lako, Nikolina napominje kako je snowboarding sport koji stvarno svi mogu naučiti, ako imaju volju te želju za vježbanjem i učenjem. Kao najbolji primjer navela je jednu djevojčicu s autizmom koja je ovaj mjesec pohađala njenu školu snowboardinga. Ona, naime, ima poteškoće u razlikovanju desne i lijeve strane, ali svejedno je uspjela položiti osnove boardanja.

- Vozila je po osjećaju i već nakon tri dana je radila zavoje – govori Nikolina koja se u tom trenutku ponovno otisnula prema vrhu Crvenog spusta kako bi nam još jednom demonstrirala osnove vožnje.

Tomislav Kristo/Cropix

Kako bi bolje ulovili što se događa ispred i iza nas, pomogao nam je Huawei Mate 40 Pro i njegova dual kamera koja može u isto vrijeme snimiti i prikazati video s prednjom i stražnjom kamerom. Tu treba naglasiti da prednja kamera podržava 4 K video, kao i snimanje ultra širokog prikaza te usporene video selfije.

Početak snježnog puta

Nakon što smo vidjeli osnove, uputili smo se prema Zelenom spustu gdje smo pikirali jedan maleni brijeg koji će Nikolini poslužiti kao odskočna daska. Ovo su već potezi koji se uče na naprednoj školici, što nas je potaknulo da pitamo Nikolinu kako su uopće izgledali njeni počeci. Tu je ona zastala i vratila se u prošlost, na sami start njenog snježnog puta.

- Mislim da sada bordam negdje oko 12-13 godina. Prvo me mama odvela na skijanje i tada sam prvi put vidjela snowboardere koji su me očarali, tako da sam iduće godine počela bordati. Sjećam se da sam bila na Vogelu, sve je bilo puno snijega i da mi je najteži dio bordanja tada bio silazak sa sjedežnice – kaže kroz osmijeh djevojka koja će uskoro prkositi zakonima fizike.

Kako smo već pričali o prošlosti tako smo njen skok simbolično zabilježili uz pomoć funkcije „Story Creator“ na Huawei Mate 40 Pro. U četiri kratka videa smo uhvatili njenu pripremu, skok te spuštanje, dok je u pozadini svirala nabrijavajuća glazba. Pomalo filmski trenutak, s time da mi tu nismo imali puno posla. Na nama je bilo da odaberemo kadar i pokrenemo video. Ostatak je odradio Huawei.

Laskavi naslov

Iako Nikolina već malo teže lovi zrak, Huawei i dalje radi jednako dobro. Baterija je tek malo potrošena što samo dokazuje snagu baterije kapaciteta od 4.400 mAh8, koja je još nadograđena 66 W HUAWEI SuperCharge9 i 50 W bežičnom HUAWEI SuperCharge10 tehnologijom. Prema tome, nema nikakvog straha od prazne baterije.

Nikolina Mišeta u zraku (snimljeno s Huawei Mate 40 Pro)
Matija Boltizar

No, red je da ovu seansu približimo kraju pa smo se vratili do vrha gdje ćemo vidjeti produkte zadnjeg dijela snowboard škole koji se još naziva freestyle škola. Naime, u ovoj fazi se uče trikovi na tubama i cijevima, a nakon toga snowboarder ima pravo zvati se shredderom, što je titula do koje nije tako lako doći. Primjerice, Nikolini su trebale tri sezone da dođe do te razine nakon čega je ova ekonomistica zaslužila laskavi naslov jedine ženske shredderice na Sljemenu. No, nada se da neće biti dugo usamljena na tom postolju jer ovaj mjesec planira napraviti i prvi Girls Camp za snowboarderice koje žele naučiti više od same vožnje.

Kako izgledaju neki od tih trikova pokazala nam je na cijevi postavljenoj tik uz Yeti kućicu koja je neslužbeno okupljalište snowboardera. Spustila se i napravila lip slide uz switch out. Prijevod na laički bi bio: „spustila se po cijevi i pritom okrenula pri silasku“. Kako bi stvarno ulovili magiju tog, naizgled jednostavnog trika uključili smo slow motion opciju snimanja na Huawei Mate 40 Pro i na taj način vidjeli koliko zapravo truda treba uložiti da se ostane na boardu. Naime, samo jedan krivi potez rukom ili nogom dovoljan je da se izgubi ravnoteža i padne s tube.

To se, pak, Nikolini nije dogodilo jer iza tog "jednostavnog" trika stoje sati i sati vježbe. Uostalom, i sama nam ističe kako je za nju svaki odlazak na snijeg novi izazov te ga smatra učenjem i uživanjem.

- Čim padne snijeg na Sljemenu moj fokus je na tome kako što prije obaviti sve što trebam u gradu kako bi otišla na snijeg i uživala radeći trikove na tvrdim elementima i stazi – kaže Nikolina. Njena ljubav prema ovom sportu se možda najbolje može opisati po tome da nakon osmosatne vožnje na -10 stupnjeva, ona dođe doma, upali YouTube i pusti Sunday in the Park gdje gleda koje trikove može napraviti idući dan na snijegu.

Pogled u budućnost

Sunce je polako popuštalo svoj topli stisak. Mahnuli smo rukom i otključali zaslon na Huawei Mate 40 Pro uređaju. Naime, zahvaljujući intuitivnom senzoru gesta i nadograđenom NPU mobitel je moguće otključati putem AI interakcija bez dodira, baš kao što se i glasnoća zvuka može smanjiti samo pogledom na zaslon mobitela. Digitalni sat je otkrio da imamo još malo vremena za razgovor pa smo sjeli, i s pogledom na Crveni spust podijelili još koju riječ o budućnosti.

Njen plan u tom pogledu je jasan - napraviti što više snowboard školica na Sljemenu, Kids Kampova u inozemstvu i Girls Kampova te zajedno s kolegama iz B Zone promovirati ovaj sport i približiti ga svima.

- Jedna od većih želja mi je, uz pomoć ZTUSH-a, napraviti Snowboard Park na Sljemenu, kako bi snowboard u Hrvatskoj prešao na sljedeću razinu. Tako da škole snowboarda ne stanu samo na rađenju prvog zavoja, već da buduće generacije imaju mjesto gdje mogu napredovati i raditi trikove – kaže Nikolina.

U tom trenutku su počeli stizati mailovi koji su nas požurivali da idemo natrag na posao. I dok se mi vraćamo prema Zagrebu, ostavljajući snježno kraljevstvo iza nas, Nikolina ostaje na Sljemenu. Kaže, još malo će shreddati. I uživati u ljepotama sporta kojega toliko voli.

Sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Huawei Hrvatska.