Rasprodan Lisinski

Što bi se dogodilo da tvrtke ne pomažu kulturi? Za početak, Zagreb ne bi vidio ovakav spektal

U rasprodano gledalište došao je, naime, glazbeno-scenski performans „The Music Critic“ koji je oživio zidove dvorane koja je dugo vremena provela zatvorena, prvo zbog pandemije COVID-19, a potom i zbog dva potresa nakon kojih je uslijedila sanacija.

John Malkovich, Davor Pongračić/Cropix

Često se može čuti da je kultura temelj razvoja društva te srećom još uvijek ima pojedinaca koji prepoznaju njenu važnost za zajednicu, kao i tvrtki koje podršku kulturi ugrađuju u svoju korporativnu odgovornosti.

Jedna takva firma je i INA koja je pomogla da na pozornicu Vatroslava Lisinskog stane holivudska zvijezda John Malkovich čiju bi predstavu bilo izazov organizirati i bez pravila koja nam je donio život s virusom.

U rasprodano gledalište došao je, naime, glazbeno-scenski performans „The Music Critic“ koji je oživio zidove dvorane koja je dugo vremena provela zatvorena, prvo zbog pandemije COVID-19, a potom i zbog dva potresa nakon kojih je uslijedila sanacija.

Riječ je o komičnom performansu koji je održan u Lisinskom 4. prosinca. Iako se ovdje ne radi o klasičnom koncertu ili predstavi, ova izvedba redovito puni dvorane i ostavlja publiku u želji za bisom na “daskama koje život znače“. To je spoj teatra, glazbe i komedije, pomiješane u performans u kojem je glavni narator, glumac John Malkovich ušao u ulogu oštrog glazbenog kritičara i iznio salve ne baš ugodnih komentara na račun velikih skladatelja. Cijeli koncept osmislio je Aleksey Igudesman koji s ansamblom prati Johna Malkovicha na violini tijekom njegove izvedbe.

image

John Malkovich, Davor Pongračić/Cropix

Lisinskim su tako odzvanjali komentari poput „neprirodna, odvratna glazba“ i slično, a ovaj je performans već postigao svoje uspjehe u brojnim drugim gradovima, gdje je dobio ovacije publike. Tako su zagrebački posjetitelji imali prilike čuti kako si je njemački glazbenik Schumann laskao da je “skladatelj”, dok je pak pijanist Brahms “netalentirano kopile”, a njihov francuski kolega Claude Debussy jednostavno je ružan.

- Poštovali smo sve epidemiološke mjere, odluke i preporuke Stožera, Ministarstva kulture i HZJZ- a, svakodnevno s njima komunicirali te s velikom odgovornošću poduzeli sve potrebno da bi se naši posjetitelji osjećali sigurno i zaštićeno. Nova situacija donijela je izazove i u vidu troškova, omogućavanje povoljnog testiranja za posjetitelje, strožu kontrolu na ulazu koja zahtijeva digitalne uređaje i veći broj angažiranih zaposlenika - napominje Irena Bosnić, direktorica marketinga KD Vatroslava Lisinskog.

Kao što smo već spomenuli, ovaj događaj ne bi bio moguć bez pomoći sponzora, no Ini ovo nije prva donacija u sektor kulture. INA je dodatno donirala ukupno 2,4 milijuna kuna Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti, Muzeju za umjetnost i obrt te Arheološkom muzeju u Zagrebu koji su u potresu imali znatnu štetu. Osim sanacije potresom pogođenih ustanova, svojim djelovanjem pomogli su brojnim hrvatskim kazalištima te je upravo zahvaljujući njihovom sponzorstvu izvedeno mnoštvo predstava u različitim kazalištima Hrvatske. Također, pomaže i više od deset kulturnih manifestacija diljem Hrvatske, kao što su Vinkovačke jeseni, Lipovljanski susreti, Đakovački vezovi i drugi.

image

John Malkovich, Davor Pongračić/Cropix

INA se istaknula kao jedna od kompanija koja s ponosom nosi titulu prijatelja kulture te je pouzdan partner brojnim institucijama i ustanovama koje promoviraju upravo ovaj segment naše svakodnevice, kao što su nacionalna kazališta, razne kulturne manifestacije, izložbe, koncerti, predstave, umjetničke skupine i drugi.

U vrijeme pandemije podrška sponzora bila je od egzistencijalne važnosti, izjavila je Irena Bosnić.

- Najkraće i najiskrenije rečeno, ono što smo prošli u posljednjih godinu i pol ne bismo nikome nikada poželjeli. Bez sponzorske podrške, ne bismo mogli ostvariti programe najavljene u ovoj sezoni koji su važni ne samo za kulturnu ponudu Zagreba, već i cijele Hrvatske, pa i šire. U cijelom tom procesu i medijska je podrška od presudne važnosti: mediji dijele naš entuzijazam te olakšavaju komunikaciju s posjetiteljima kroz obavijesti o aktivnostima i programima te predstavljanjem impresivnih domaćih i svjetskih umjetnika koje se trudimo dovesti u Zagreb - dodala je Irena Bosnić.

Dvorana Lisinski zahvalna je Ini na podršci kao zlatni sponzor ovog događaja, a o svom djelovanju INA je izradila kratki kreativni videozapis.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. svibanj 2024 07:53