Promjena paradigme

Ovo rješenje mijenja način rada u zdravstvenim ustanovama: ‘Radimo na njemu dugi niz godina‘

Program je prilagođen jednostavnom i brzom obavljanju svih aktivnosti vezanih za evidenciju pacijenata te njihovu obradu
 Shutterstock

Koliko često ste doživjeli period neugodne tišine kod doktora dok on "nešto" radi na računalu? Koliko često ste imali osjećaj da je sam čin pregleda i razgovora s vama trajao puno kraće nego tipkanje po tipkovnici? Dok liječnik upiše sve što treba, unese podatke, završi dokumentaciju - sve to ponekad traje dulje nego sam pregled pacijenta.

Ključno je stoga koristiti adekvatno i moderno programsko rješenje, koje bi poboljšalo funkcioniranje sustava i oslobodilo što je više moguće vremena za ono najbitnije - pomoć pacijentu, a ne rješavanje administracije tijekom njegovog pregleda.

Medicus.Net je danas u Hrvatskoj upravo to - vodeće programsko rješenje namijenjeno za rad u liječničkim ordinacijama svih djelatnosti; poliklinikama, domovima zdravlja, bolnicama, klinikama i drugim zdravstvenim ustanovama. Omogućuje suradnju različitih djelatnosti te uvid u elektronski zdravstveni karton pacijenata, naravno uz strogu kontrolu pristupa medicinskim i osobnim podacima pacijenata. Trenutno 3231 liječnika svakodnevno koristi Medicus.Net rješenje. Konkretnije 714 liječnika primarne zdravstvene zaštite, 533 liječnika u poliklinikama, te 1984 liječnika u domovima zdravlja. Trenutno 1149 ustanova koristi Medicus.Net rješenje u primarnoj i sekundarnoj zdravstvenoj zaštiti.

image
/Shutterstock

Deset tvrtki u grupaciji

Program je prilagođen jednostavnom i brzom obavljanju svih aktivnosti vezanih za evidenciju pacijenata te njihovu obradu, štedeći pritom vrijeme liječnika i oslobađajući ga velikog dijela administrativnog posla. Svi podaci o pacijentima i njihovim posjetima ordinaciji kao što su povijesti bolesti, nalazi, recepti ili uputnice, ostaju trajno zapisani u sustavu i liječniku uvijek dostupni.

Medicus.Net je proizvod MCS Grupe, vodećeg hrvatskog proizvođača informacijskih sustava u zdravstvu od 1999. godine. Isto tako, MCS Grupa je od 2022. godine dio IN2 grupe, jedne od najvećih IT tvrtki u Hrvatskoj koja vodi pet poslovnih sektora s deset tvrtki unutar grupacije, koja zapošljava preko 650 zaposlenika u cijeloj regiji. Snaga i "know how” koju IN2 grupa ima na području IT u zdravstvu je dodatno osnažila MCS i dala joj novi elan.

- Timovi stručnjaka u MCS Grupi uključujući softverske inženjere, poslovne analitičare i arhitekte softvera radili su na razvoju ovog rješenja. Proces razvoja trajao je nekoliko godina i uključivao je kontinuiranu iteraciju i testiranje kako bi se osiguralo da softver zadovoljava visoke standarde kvalitete i funkcionalnosti. Razvoj takvog sveobuhvatnog rješenja zahtjeva duboko razumijevanje potreba zdravstvenih djelatnika i složenosti medicinskih procesa. Uključivanje povratnih informacija od korisnika tijekom faza razvoja bilo je ključno za prilagođavanje softvera stvarnim potrebama korisnika. Pored toga, kontinuirana suradnja s medicinskim ustanovama omogućila je integraciju specifičnih funkcionalnosti koje su ključne za učinkovit rad liječnika. Naša IT rješenja su tehnologijom i arhitekturom fleksibilna kako bismo bili u mogućnosti brzo odgovoriti na potrebe zdravstvenih ustanova s jedne strane i Ministarstva zdravstva, HZZO-a i HZJZ-a s druge strane. Imamo specifična vertikalna znanja iz domene zdravstva i prava smo riznica znanja mogućnosti sveobuhvatnog unaprjeđenja hrvatskog zdravstva kada je u pitanju digitalizacija. - kaže Nikola Juranić, izvršni direktor MCS Grupe.

image

Nikola Juranić, izvršni direktor MCS Grupe

Ronald Goršić/Cropix

Moderno rješenje administracije u zdravstvu

Da je ovo rješenje zaista u skladu s današnjim globalnim tehnološkim standardima govori i činjenica kako Medicus.Net omogućava liječnicima da pristupe podacima pacijenta s bilo kojeg uređaja koji ima internet, bez potrebe za instalacijom specifičnog softvera. Funkcionalnosti uključuju vođenje elektroničkih zdravstvenih kartona, zakazivanje pregleda, slanje podsjetnika pacijentima putem SMS-a i e-maila, te izdavanje nalaza, računa, recepata i uputnica. Liječnici troše minimalno vrijeme na administrativne zadatke zahvaljujući intuitivnom sučelju koje smanjuje broj potrebnih klikova i omogućava brzu navigaciju kroz različite module.

Medicus.Net značajno smanjuje administrativno opterećenje liječnika automatizacijom mnogih rutinskih zadataka. Na primjer, sustav omogućava brzo propisivanje recepata, uputnica i nalaza, korištenjem predložaka i pomoćnih alata, što eliminira potrebu za ručnim ispunjavanjem tih dokumenata. Elektronički zdravstveni kartoni omogućuju brz pristup pacijentovim podacima i jednostavno ažuriranje informacija. Integrirani kalendar za zakazivanje pregleda optimizira upravljanje vremenom i smanjuje potrebu za ručnim vođenjem rasporeda. Liječnici mogu koristiti funkcionalnosti za slanje SMS i e-mail podsjetnika pacijentima, čime se smanjuje broj propuštenih pregleda i administrativnih poziva. Automatizacija ovih procesa omogućava liječnicima da se više fokusiraju na klinički rad i neposrednu brigu o pacijentima, čime se poboljšava ukupna kvaliteta zdravstvene usluge. Od samih početaka vodimo se sloganom: "Vi ostanite liječnici, a mi brinemo o informatici" - navodi Juranić.

Njegove riječi potvrđuje i dr.med. Aleksandar Gluščević, pomoćnik ravnatelja za kvalitetu zdravstvene zaštite i nadzor Doma zdravlja Zagreb, Centar, iz Runjaninove ulice. On se Medicus.Net-om služi više od deset godina i svjedočio je nizu promjena i unapređenja koje su Medicus.Net učinile nečim puno većim i praktičnijim od običnog ekvivalenta papirnatog zdravstvenog kartona.

image

dr.med. Aleksandar Gluščević, pomoćnik ravnatelja za kvalitetu zdravstvene zaštite i nadzor Doma zdravlja Zagreb, Centar

ustupljena fotografija

- Najveća snaga aplikacije leži u dobro izbalansiranom početnom prikazu podataka i mogućnosti brzog pronalaženja detaljnijih informacija o zdravstvenom statusu pacijenata. Čak i u slučajevima kada pacijenta ne poznajem, u nekoliko klikova mogu pronaći sve potrebne informacije za daljnji dijagnostičko-terapijski slijed. S druge strane, najčešće i repetitivne radnje mogu se obaviti u jednom kliku. Dosta je procesa automatizirano, primjerice bilježenje nekih dijagnostičko terapijskih postupaka te ubrzano kao što su "šprance na klik" pri upisu statusa, datuma kontrolnih pregleda i slično. Neke su stvari i jednostavno skraćene, kao što je kopiranje starih doznaka, potvrda i drugih dokumenata kada je zdravstvena potreba ili status pacijenta nepromijenjen. Osim nalaza specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite, Medicus.Net omogućuje i pregled nalaza patronaže i mobilnih palijativnih timova - rekao je doktor Gluščević.

Neprestana edukacija korisnika

Jer isto tako MCS Grupa osigurava sveobuhvatnu edukaciju za sve vrste korisnika s različitim ulogama kako bi se osigurala učinkovita upotreba Medicus.Net-a. Edukacija započinje inicijalnim treninzima tijekom implementacije softvera, gdje se korisnici upoznaju s osnovnim funkcionalnostima i radom sustava.. Pored inicijalne obuke, MCS Grupa nudi kontinuiranu podršku putem korisničkog servisa, koji je dostupan za rješavanje bilo kakvih pitanja ili problema. Također se povremeno organiziraju dodatni treninzi i radionice za napredne korisnike kako bi se osigurala maksimalna iskorištenost svih funkcionalnosti softvera. Edukacija je ključna za osiguranje da liječnici mogu efikasno koristiti softver i da se brzo prilagode. Jednako tako, kroz brojne investicije koje ulažemo u rješenje Medicus.Net, siguran smo partner svim našim korisnicima. Jednom kada implementirate Medicus.Net, možete biti sigurni da su pred vama godine u kojima ćete moći brzo i efikasno obavljati svoje zadatke, naravno uz kontinuiranu nadogradnju rješenja koja je prilagođena svakome korisniku individualno.

- Medicus.Net podržava bolničke procese specijale bolnice Akromion od samih početaka. Razvijali smo sustav zajedno u sinergiji s developerima. S povećanjem broja pacijenata mijenjale su se naše potrebe za boljim, bržim i pouzdanijim sustavom, a Medicus.Net je sve to uspješno pratio. Sve počinje uz kalendar koji nam pomaže efikasno upravljati terminima naših pacijenata, vizualno jednostavno i jasno sučelje omogućava našim djelatnicima efikasno naručivanje. Nedavno smo uveli i integraciju SMS poruka koje podsjećaju pacijente na termin dolaska. Pacijenti također putem SMS poruke mogu potvrditi ili otkazati termin. Uz to, pregledne virtualne čekaonice omogućuju našim liječnicima brzo uzimanje pacijenata u obradu, te liječnici imaju mogućnost upisa i pregleda svih bitnih podataka o pacijentu - radiološke slike, prijašnje preglede, dodavanje na operacijski program, interno upućivanje i zbog toga su čekanja smanjena na minimum - ispričao je svoje iskustvo Ivan Dobrina, voditelj IT odjela specijalne bolnice Akromion.

image

Ivan Dobrina, voditelj IT odjela specijalne bolnice Akromion

Ronald Goršić/Cropix

Iako je Hrvatska u procesu digitalizacije zdravstvenog sustava napravila značajne korake i dalje ima prostora za napredak.

- Prema izvješću Agencije za elektroničke medije, uvođenje eZdravlja i povezivanje različitih zdravstvenih usluga kroz digitalne platforme su ključne inicijative koje Hrvatska implementira kako bi poboljšala dostupnost i kvalitetu zdravstvenih usluga. Međutim, postoji potreba za daljnjim ulaganjem u infrastrukturu i edukaciju kako bi se iskoristio puni potencijal digitalnih rješenja. Izazovi uključuju fragmentaciju podataka i nedostatak interoperabilnosti među različitim sustavima, što usporava cjelokupni proces digitalizacije. Poboljšanja u ovom području mogu značajno unaprijediti efikasnost zdravstvenog sustava, smanjiti troškove i poboljšati ishode za pacijente​. Mi kao IN2 grupa aktivno surađujemo s ključnim dijelovima državnog zdravstvenog sustava, pouzdan smo i stabilan partner te rješavamo našim korisnicima mnoge IT izazove zahvaljujući našem stručnom znanju i iskustvu - upućuje direktor Juranić.

Usklađenost sa zakonodavstvom i regulativama

Medicinski podaci su posebno osjetljiva kategorija podataka i moraju biti zaštićeni na najvišoj razini kako bi se osigurala privatnost pacijenata i usklađenost s zakonodavstvom i regulativama poput GDPR-a. Također, medicinski procesi uključuju različite faze dijagnostike, liječenja i praćenja, koje moraju biti precizno dokumentirane i lako dostupne zdravstvenim radnicima. Informacijska rješenja moraju biti dovoljno fleksibilna da podrže različite specijalnosti i radne procese - kaže on.

image

Nikola Juranić i Ivan Dobrina

Ronald Goršić/Cropix

MCS Grupa kontinuirano ulaže u razvoj novih tehnologija i poboljšanje postojećih rješenja, što je omogućilo rast i stabilnost kompanije na tržištu. Pored Medicus.Net-a, MCS Grupa nudi širok spektar informacijskih rješenja prilagođenih specifičnim potrebama zdravstvenih ustanova. To uključuje Zdravlje.Net, sustav za e-naručivanje pacijenata. Osim toga, MCS Grupa s IN2 grupom nudi integrirane sustave za upravljanje financijama i ljudskim resursima u zdravstvenim ustanovama, čime se osigurava sveobuhvatna podrška poslovnim procesima.

Vizija MCS Grupe, kao i cijele IN2 grupe je postati vodeći pružatelj naprednih zdravstvenih informacijskih sustava u regiji. Planovi uključuju daljnji razvoj i unapređenje postojećih rješenja, integraciju novih tehnologija poput umjetne inteligencije, te širenje poslovanja. MCS Grupa planira širenje izvan granica Hrvatske kako bi svoje napredne informacijske sustave i usluge ponudila i zdravstvenim ustanovama u drugim zemljama regije, što je ujedno i ključni dio strategije rasta kompanije u nadolazećim godinama.

Prednosti medicus.Net rješenja za korisnike u sedam točak

  • Pristupačnost: dostupan putem web preglednika, što znači da korisnici mogu pristupiti Medicus.Net-u s bilo kojeg uređaja s internetskom vezom. Ovo omogućuje veću fleksibilnost i rad na daljinu.
  • Pacijenti dobivaju kvalitetniju zdravstvenu skrb: pacijenti kroz smanjenje administrativnog dijela posla liječnika i ostalih optimizacija procesa dobivaju više pažnje i vremena od liječnika.
  • Štedi resurse Domova zdravlja: smanjen broj klikova i brži administrativni procesi omogućavaju veću efikasnost svih djelatnika Doma zdravlja. Domovi imaju objedinjenu uslugu od jednog pružatelja usluga što eliminira troškove održavanja i dodatne troškove integracije više različitih nepovezanih sustava.
  • Održavanje i nadogradnja: MCS Grupa brine se za održavanje, sigurnost i nadogradnje aplikacija. To oslobađa korisnike od potrebe za instalacijom, konfiguracijom i održavanjem softvera, što značajno smanjuje IT troškove i oslobađa vrijeme.
  • Prilagodljive cijene: korisnici plaćaju samo za korištenje usluge.
  • Brza implementacija: implementacija Medicus.Net-a je brza i jednostavna. Korisnici mogu započeti s korištenjem aplikacije odmah nakon prihvaćanja ponude, bez potrebe za složenim instalacijama ili konfiguracijama.
  • Automatska sigurnost i sigurnosne kopije: MCS Grupa ima visoke standarde sigurnosti i redovito izrađuje sigurnosne kopije podataka. To osigurava da su podaci korisnika zaštićeni i sigurni od gubitka ili zloupotrebe.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i MCS Grupe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 07:54