Ogroman pomak

Omiljeni sport mlađih generacija sve više privlači iskusne vrhunske timove, kod nas nikad popularniji!

Esport industriju gradi velik broj esportskih organizacija, a na svjetskoj razini neke od njih sponzoriraju veliki brendovi
 Hrvatski Telekom

Iz naglog razvoja IT tehnologije i popularizacije gaminga diljem svijeta proizašla je suvremena inačica sporta – esport!

Iako esport i dan danas nije u potpunosti prihvaćen kao bilo koji drugi sport, događaju se pomaci na tom području. Naime, od 22. do 25. lipnja u Singapuru se održava prvi Olimpijski esport tjedan, što je ogroman korak u pravom smjeru. Esport industriju gradi velik broj esportskih organizacija, a na svjetskoj razini neke od njih sponzoriraju veliki brendovi, kao što su BMW, Red Bull, Samsung, Beko, Audi, Alienware i mnogi drugi.

Uspjeh u esportu ne ovisi primarno o fizičkim predispozicijama - kako je netko građen ili koliko je visok, već samo o tome koliko brzo može misliti i reagirati na situacije u igri. Iako esport funkcionira jednako za sve, bilo je mnogih kontroverza koje su ženama priječile ulazak u mješovite momčadi, a ženskih liga je iznimno malo. Ovo je, naime, i dalje profesija u kojoj je dominantan muški spol. No, bez obzira na sve kontroverze, esport je industrija u porastu i trenutno joj se ne vidi kraj.

Ogroman interes

Veliki esport naslovi imaju golemu gledanost i to upravo zbog toga što je vrlo lako doći do sadržaja za igru koju želite pratiti. Jednostavno otvorite Twitch, YouTube ili bilo koju od današnjih video platformi i naići ćete na istomišljenike koji napeto prate i preko chata komentiraju igru. Upravo to je čar esporta, laka dostupnost i jednostavan ulazak u zajednicu istomišljenika.

Za sudjelovanje u zajednici ipak je potrebna jedna jedna jako bitna stvar, a to je dobra internetska veza sa serverom igre tijekom utakmica i treninga. Ovdje veliku prednost imaju korisnici Hrvatskog Telekoma, i to ne samo na profesionalnoj razini jer HT pruža stabilan i brz internet za sve gejmerske, rekreativne i poslovne potrebe.

Hrvatski Telekom jedan je od najprominentnijih organizatora esportskih natjecanja u regiji te već nekoliko godina organizira natjecanja u svrhu potpore esport scene i mladih talenata u regiji. Upravo je potonje bio povod da razgovaramo s Tihanom Sedlar Krauz, u HT-u zaposlena na poziciji social media&esports projekt lead te Ivanom Postružin koja je digital marketing group lead HT-a.

- Hrvatski Telekom jest kompanija koja podržava mlade. Želimo ih slušati i kreirati aktivnosti koje su im cool, a prema našim podatcima, gaming je sadržaj uvijek među top tri interesa u Hrvatskoj među mladima na platformama primarno orijentiranim formatima dugačkog videa (YouTube i Twitch). Vole gejmati i vole gledati druge kako gejmaju, stoga smo im kao brend odlučili dati upravo ono što vole – sjajno gaming/esport iskustvo - istaknula je Tihana Sedlar Krauz.

image

Tihana Sedlar Krauz, social media&esport project lead u HT-u

Vedran Peteh/Cropix

Nastavlja da je organizacija regionalnog natjecanja Hrvatskom Telekomu bila logičan korak.

- Za regionalno smo se natjecanje odlučili jer je HT međunarodni brend i jer esport ne poznaje granice – gameri komuniciraju s ljudima s kojima dijele interese diljem svijeta, njihovi se timovi sastoje od ljudi različitih nacionalnosti i sasvim je logično da i mi idemo u tom smjeru primarno zajedno s našim kolegama diljem regije gdje je prisutan T brend; Europe, ali i svijeta. Krenuvši s Hrvatski Telekom e-Ligom, koja je sada prerasla u međunarodno natjecanje s tri zemlje, Crna Gora, Hrvatska i Sjeverna Makedonija, zvano Telekom eSports Championship - naglasila je Sedlar Krauz.

Novosti od ove godine

Ove godine novost je da, osim igrača iz Hrvatske, Crne Gore i Sjeverne Makedonije, u natjecanju mogu sudjelovati i igrači izvan regije, odnosno iz drugih država unutar Europske unije, Europske agencije za okoliš i Velike Britanije. S obzirom na dosadašnje uspjehe u ovoj industriji, Hrvatski Telekom ne planira stati s radom na novim esport natjecanjima te konstantno širi svoje vidike i izvan regije.

- Svakako planiramo nastaviti s projektom Telekom eSports Championship u regiji, ali s potencijalom širenja na cijelu Europu. Već smo ove godine otvorili natjecanje prema zemljama EU, EEA i UK jer s brojnim našim regionalnim timovima, naročito u League of Legendsu, igraju igrači iz cijele Europe - otkrila je Sedlar Krauz.

Odgovorno igranje igara je tema o kojoj se mnogo raspravlja jer zbog gejmanja nikada ne bismo trebali zapostaviti ostale hobije niti socijalne kontakte u životu.

- Krovna poruka našeg turnira jest da esport nije samo igra, esport je puno više od toga – jačanje vještina kao što su strateško razmišljanje, timski rad i kreativnost, ali i odgovorno gejmanje te socijalizacija - poručila je Ivana Postružin, digital marketing group lead HT-a.

image

Ivana Postružin voditeljica odjela digitalnog marketinga u HT-u za esport

Vedran Peteh/Cropix

Prošle su godine na tu temu proveli anketu među igračima i pratiteljima turnira, a više informacija možete pronaći ovdje.

Postružin je naglasila i što je za Hrvatski Telekom odgovorno gejmanje.

- To je fair play, uvažavanje protivnika bez obzira na spol, dob i rasu te briga o sebi i drugima. Upravo te poruke promičemo kroz dodatni sadržaj naših influencera na Telekom eSports YouTube kanalu - navodi Postružin.

Kako je istaknuto na samom početku, esport je dominantno muška profesija. No, Hrvatski Telekom marljivo radi na integriranju esportašica u svoje projekte.

Ohrabrivanje djevojaka

- Ove smo godine ostvarili suradnju s Twitch streamericom i studenticom programskog inženjerstva Aryssom614, koja je izrazito pozitivan primjer cure u esportu, pa se nadamo da će ta suradnja ohrabriti više djevojaka da se prijave na naša natjecanja. Osim toga, krajem 2021. pokrenuli smo YouTube gaming show Ultimate Gamer u sklopu kojeg smo pozvali više djevojaka u natjecanje i to se pokazalo kao pun pogodak jer nam je upravo jedna djevojka bila u finalu te je pokazala zavidne vještine tijekom cijelog natjecanja - istaknula je Sedlar Krauz.

image
Hrvatski Telekom

Premda je ova vrsta sporta sve popularnija, u Hrvatskoj se na esport i esportaše još uvijek često ne gleda kao ljude koji se bave ozbiljnom profesijom jer mnogi imaju iskrivljenu percepciju o esportašima. Videoigre se često smatraju gubitkom vremena ili hobijem za malu djecu s kojim bi se ljudi trebali prestati baviti nakon određene dobi. U našoj regiji još uvijek ne postoji široko rasprostranjena svijest koliko je esport zapravo legitimna profesija i koliko unosan može biti. Upravo HT svojim projektima radi na popularizaciji, ali i edukaciji javnosti o važnosti esporta.

- Širimo poruku da esport nije samo igra, dugoročno surađujemo s gaming YouTuberima kao što su MarkoKC i Malajski Tapir, radimo YouTube gaming show Ultimate Gamer kako bismo među amaterskim gamerima popularizirali ovu profesiju te ih potaknuli na razvoj u gaming i esports industriji, surađujemo s Boosteroidom, platformom za cloud gaming, tako da cijele godine imamo aktivnosti povezane s gamingom i esportom. Znamo da je u svijetu gaminga i esporta jako bitna stabilna internetska veza i zato kontinuirano ulažemo u razvoj naše mreže i širimo optički internet po cijeloj Hrvatskoj kako bi svi imali jednake mogućnosti razvijati se u svijetu esporta - zaključila je Sedlar Krauz.

image
Hrvatski Telekom

Esport se u regiji razvija velikom brzinom te nimalo ne posustaje, a naša regija više ne kaska za ostatkom svijeta. Za to su zaslužni mnogi akteri koji doprinose esport sceni, bilo organizacijom natjecanja, sajmova ili samim sudjelovanjem na turnirima. Za najbolje gaming iskustvo u online multiplayer naslovima i dalje je zaslužan upravo Hrvatski Telekom. Kao predvodnik digitalizacije u Hrvatskoj, HT podržava nove i brzorastuće industrije kao što je ova, te je prirodan partner gamera jer im pruža sjajno iskustvo gameanja na vodećoj internetskoj mreži.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim telekomom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 00:42