„Odgovornost počinje u snovima“, zapisao je davno William Butler Yeats, ali možemo ga već u startu demantirati. Odgovornost počinje sada i isključivo je na nama da krenemo u pametnije, bolje i efikasnije upravljanje vlastitim budžetom! Bez brige, svi smo se našli u situacijama da živimo od plaće do plaće, ali i da malo pretjeramo s trošenjem i odradimo kupovine koje su izvan naše realne kupovne moći. Sve je to za ljude, svi griješimo, ali uvijek je dobar trenutak da krenemo s novim listom u poglavlju svog života i takve greške ostavimo iza sebe. Stoga vas vodimo kroz četiri koraka pomoću kojih ćete lakše i bezbolnije držati vlastite financije pod kontrolom.
1. korak – postavljanje ciljeva
Početkom godine najčešće stavljamo na papir želje i planove koje želimo ostvariti, a zašto ne biste jednaki plan napravili za svoje financijske ciljeve? Želite otplatiti sve dugove i riješiti se neugodnog grča u želucu? Dosta vam je trošenja novaca na benzin, parking i održavanje automobila i želite kupiti bicikl? Vrijeme je da preuredite svoj životni prostor i planirate dignuti kredit? Što god bilo u pitanju, bez obzira na to radi li se o malim ili velikim stvarima, velikim ili sitnim iznosima, postavljanje konkretnih ciljeva najbolji je način da fokus stavite na uštedu za pravu stvar. Odredite određeni iznos koji planirate uštedjeti u periodu od godinu dana i krenite u ostvarivanje svojih želja.
2. korak – planiranje kućnog budžeta
Ne tako stara poslovica kaže kako kuna po kuna vodi do tajkuna, a taj način razmišljanja može uvelike utjecati na kućni budžet i dovesti do uštede za koju ne treba previše odricanja. Najbolji primjer za to je odlazak u tjednu nabavku. Sjetite se samo koliko puta ste krenuli po, primjerice, kruh i mlijeko, a izašli s prepune tri vreće i računom od kojeg dobijete aritmiju. Kako biste uspješno izbjegnuli zamku nepotrebne kupovine i još nepotrebnijeg „bacanja“ novca, prije svakog odlaska u nabavku na papiru napišite popis svih namirnica i potrepština koje trebate. Odlazak u trgovinu tako neka bude ciljan, s točnim popisom i nikako nemojte pokleknuti i uzeti „još samo ovo i ono“. Budite ustrajni i fokusirani, a rezultat će vrlo brzo biti vidljiv na vašem bankovnom računu.
3. korak – ništa bez samokontrole
Samokontrola je iznimno bitno u cijelom procesu kontroliranja financija, ali posebice kada tek počinjete. Primjerice, stiže nam proljeće, topliji dani, a s time je stiglo i vrijeme za obnovu garderobe. Ali! Prije nego pohrlite u kupovinu, provjerite što vam zaista treba i u prvi plan stavite samo prijeko potrebne troškove. Trebaju li vam zaista još jedne tenisice iako vam u ormaru stoje tri para koja jedva da ste nosili? Sigurno ne možete bez još jedne kožne jakne iako je ova koju imate poput nove? Dobro razmislite i procijenite stanje svog ormara, a jedna od najbitnijih stavki jest nikada ne trošite izvan svojih mogućnosti. Ako vam je potrebna zaista velika kupovina i makeover proljetnog ormara, prilagodite sve potrebno u skladu s vlastitim budžetom.
4. korak – digitalni dnevnik svih troškova
Jedna od pozitivnih stvari kod većih kupovina, pa i onih za makeover garderobe, jest da možete iskoristiti prednost shoppinga na rate. Ukratko, rate znače mogućnost naknadne podjele troška s vaše kreditne kartice na više otplata. A kako pratiti sve svoje potrošačke aktivnosti? Jednostavno, uz aplikaciju mojaRBA. mojaRBA aplikacija zamijenit će u potpunosti RBA na dlanu koja od 30. travnja više neće biti dostupna, ali nema panike. Aplikacija mojaRBA na pametnom telefonu ili tabletu donosi pristup svim vašim troškovima, ratama kredita, a na jednostavan i brz način možete s prijateljima podijeliti svoj IBAN putem WhatsAppa ili Vibera te prebaciti novac svojim kontaktima iz mobitela (bez obzira u kojoj su banci) pomoću KlikPay opcije. Plaćanje računa još je brže i jednostavnije zahvaljujući FotoNalogu, a u aplikaciji možete u svakom trenutku provjeriti sve svoje aktivnosti. Što čekate, vrijeme je za štednju!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....