Iskustvo čitatelja

‘Na putovanju sam u gužvi ostao bez hrpe novca, ali istu grešku nikad više neću napraviti‘

Siniša (38) je samo jedan od mnogih ljubitelja putovanja koji se susreo s krađom u inozemstvu
 Shutterstock

Je li vam se ikada dogodilo da vam jedno loše iskustvo totalno promijeni neke vaše navike za koje nikada niste mislili da su štetne? Da, tako je mislio i Siniša (38), čitatelj Jutarnjeg lista i veliki zaljubljenik u putovanja, sve dok se prošlo ljeto nije počastio zasluženim godišnjim odmorom u Italiji.

- Izbor za ljetovanje pao je na čak nekoliko gradova – Napulj, Bari i Rim. Iako sam većinu Italije proputovao, u Rimu nikada nisam bio te mi je činilo idealno ovo putovanje završiti upravo u „gradu na sedam brežuljaka“. Moja obitelj i prijatelji su me prije putovanja dobrano pokušali prestrašiti upozorenjima da se „pazim džepara“, no samo sam im odmahivao i govorio da se znam paziti. Ah, da sam ih barem poslušao… Čim sam stigao u Rim, krenuo sam obilaziti sve ključne atrakcije pa tako i Fontanu di Trevi. Ako ste ikada bili tamo, znate koliko turista se tamo skuplja. Bila je neviđena gužva, svi su se naguravali da uspiju napraviti nekoliko selfija s fontanom u pozadini. Nisam bio iznimka, ali sam bio toliko uzbuđen da nisam ni o čemu razmišljao, pa ni o svom ruksaku kojeg sam ležerno nosio na leđima. Da se razumijemo, tu i tamo sam primijetio neke sumnjivce u gužvi, ali nisam toliko obraćao pažnju jer sam znao da ću se uspjeti obraniti ako treba. Nakon što sam uspješno napravio nekoliko fotografija, sjeo sam u kafić blizu fontane, a ruksak u kojem su mi bile stvari stavio sam na pod pokraj sebe.

Pogled je bio fantastičan, a i espresso koji sam naručio. U jednom trenutku prišao mi je neki tip s kartom u ruci te pitao kako se dođe do Španjolskih stuba. Pokušao sam mu objasniti i sve skupa trajalo je kojih tri minute. Kad je otišao, nastavio sam ispijati espresso, ali nešto mi je bilo čudno – nisam više osjećao ruksak pored noge. Ajme meni, nema ga! Uspaničio sam se i iznutra me nešto presjeklo jer mi je u ruksaku bio novčanik s osobnom iskaznicom, nešto gotovine i svim karticama. Panično sam kroz gužvu pokušavao pronaći lopova koji mi ga je ukrao, a nekako mi se čini da su tip s kartom i džepar bili u dosluhu. Srećom, putovnicu i ostatak gotovine ostavio sam u hotelu, no na mobitel su mi počele pristizati notifikacije o napravljenim transakcijama. Lopov mi je u sat vremena uspio skinuti više od 500 eura! Brže-bolje sam otkazao ukradene kartice i obećao si da nikada više neću upasti u sličnu situaciju. Od tog iskustva na putovanja uvijek nosim samo prepaid karticu koju mogu nadopuniti kad i s koliko novca želim. Sad putujem bez stresa, a na svoje stvari itekako bolje pazim! – ispričao nam je Siniša.

On je samo jedan od mnogih ljubitelja putovanja koji se susreo s krađom u inozemstvu. Prema nekim istraživanjima, od europskih zemalja Italija ima najveću stopu džeparoša, a slijede je Francuska i Nizozemska. Da biste se osigurali od krađe veće količine novca i izbjegli gnjavažu otkazivanja svih kartica, idealno rješenje je Addiko Mastercard® Prepaid kartica s mogućnošću višekratne nadoplate, odnosno punjenja kartice.

image
Ustupljena fotografija

Jedna od prednosti prepaid kartice je ta što uopće ne morate imati račun u banci da biste je dobili niti morate biti kreditno sposobni. Osim toga, prepaid kartica nije vezana uz tekući ili žiro račun, što znači da njezinom (neovlaštenom) upotrebom ne riskirate gubitak sve ušteđevine.

Potpuna kontrola troškova

Na putovanjima vrlo često potrošimo i više nego što smo planirali, što i nije najbolje rješenje za naš budžet. Za bolje praćenje troškova, na Addiko Mastercard® Prepaid karticu možemo uplatiti maksimalno 2000 eura. Nadoplatu možemo vršiti u bilo kojoj poslovnici Addiko banke, putem Addiko EBank internet bankarstva ili Addiko Mobile mobilnog bankarstva.

Naravno, za neke usluge, hranu i stvari potrebna nam je gotovina, što ne predstavlja nikakav problem za vlasnike prepaid kartica. Naime, gotovinu jednostavno možete podići na Addiko bankomatima te bankomatima drugih banaka u zemlji i inozemstvu.

Online shopping

Kupovina na internetu također ima svojih prednosti i mana. U samo nekoliko klikova možemo kupiti komad koji pikiramo već mjesecima, ali se isto tako možemo i dobrano „opeći“. Danas vrlo lako padamo u zamke online shoppinga, a jedna od najvećih je kad nasjednemo na oglase s opskurnih stranica i damo im svoj novac, ne znajući da smo si napravili medvjeđu uslugu.

image
Shutterstock

Osim što prevarantske stranice često nude nepostojeću robu, mogu nam i skinuti puno veći iznos s kartice. Da bismo što sigurnije kupovali na internetu, najbolje je sve transakcije plaćati prepaid karticom. Za sve svoje Addiko kartice možete registrirati Sigurnu internetsku kupnju i koristiti ih na svim prodajnim mjestima na internetu koja podržavaju sustav plaćanja putem Mastercard® Identity Check™.

Džeparac za djecu

Osim što je Addiko Mastercard® Prepaid kartica idealna za plaćanje na putovanjima pa možete nositi samo nju, a ne hrpu kartica koje vam neki lopov može ukrasti, može poslužiti i kao džeparac vašoj djeci. Osim što tako lakše možete kontrolirati troškove koje naprave, dijete se ovako uči odgovornosti prema novcu. Prije nego mu date prepaid karticu, upoznajte ga s pravilima trošenja. Primjerice, kada djetetu odredite tjedni ili mjesečni iznos, potaknite ga da nešto i uštedi. Tako će kasnije u životu imati korisnu naviku koja će mu itekako dobro doći u nenadanim situacijama.

Beskontaktno plaćanje

I zadnja, ali ne manje bitna prednost Addiko Mastercard® Prepaid kartice jest što omogućuje beskontaktno plaćanje. Za iznose do 40 eura ne trebate ukucavati PIN, dok je svaku kupovinu iznad 40 eura potrebno autorizirati PIN-om ili potpisom, što ulijeva dodatnu sigurnost u slučaju da kartica bude ukradena. Također, kupnja se naplaćuje samo jednom bez obzira koliko puta se kartica prisloni, tako da nema mogućnosti za višekratnu naplatu iste kupovine. Dakle, lopovi nemaju šanse!

image
Ustupljena fotografija

U KORAKU S TEHNOLOGIJAMA

Addiko svakodnevno teži pozicioniranju kao banka koja razvija inovativna, digitalna bankarska rješenja, pri čemu koristi i nove tehnologije. Naime, Addiko banka prva je u Hrvatskoj pokrenula reklamnu kampanju koristeći tehnologiju proširene stvarnosti, odnosno Augmented Reality – AR, u partnerstvu s Go2Digital, tvrtkom koja već godinama pomiče prodajne, tehnološke i komunikacijske granice u vanjskom oglašavanju.

Reklama se nalazi na digitalnim vanjskim oglasnim površinama, a glavna zvijezda kampanje je hrčak Oskar, prepoznatljivo lice Addiko banke. On se pojavljuje na digitalnom ekranu svaki put kad prolaznici svojim pokretom pokrenu opciju proširene stvarnosti. Smješten u stvarnom vremenu, digitalni Oskar u trenutku postaje i dijelom stvarnog prostora, slobodno šetajući zagrebačkom Ilicom, riječkim Jadranskim trgom i osječkom Kapucinskom ulicom.

On prilazi prolaznicima, potiče ih na interakciju, poziva da skeniraju QR kôd te ih upućuje do najbliže Addiko poslovnice gdje ih čeka besplatna Addiko Mastercard® Prepaid kartica s iznosom od 20 eura kao malom gestom velike dobrodošlice. Addiko banka je ovom jedinstvenom kampanjom još jednom potvrdila poziciju jednog od tehnoloških lidera u financijskom sektoru te najavila trend proširene stvarnosti u oglašavanju koji sve više uzima maha u marketinškim kampanjama. Korištenje senzora blizine omogućuje interaktivnost između 3D animacija i gledatelja. Kombinacija ovih tehnologija stvara jedinstveno iskustvo za korisnike koje pažnju privlači na potpuno novi način.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Addiko banke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. listopad 2024 17:10