Mirjana Mikulec već je dugi niz godina sinonim za dizajn interijera. Njeno ime udomaćilo se u hrvatska kućanstva još prije devet godina kada je krenula televizijska emisija „InDizajn s Mirjanom Mikulec“ i od tada je svi znaju kao plavu, ljupku dizajnericu koja uređuje ljudima njihove domove. Iako, ona je puno više od toga. Mirjana iza sebe ima čak 11 knjiga o uređenju interijera, vlasnica je dizajnerskog studija Domus Nobilis te organizatorica InDizajn sajma, ima liniju vlastitih proizvoda, potpisuje dvije televizijske emisije, osnovala je Ustanovu za obrazovanje odraslih Dizajn interijera Mirjana Mikulec te agenciju za nekretnine. Uz to, ne smijemo zaboraviti da je ona i supruga te majka dvije kćeri Matee i Mije.
Želja za uređenjem
Zbog svog stalnog prisustva u medijskom javnom prostoru, nekako se uzelo zdravo za gotovo da je popularna dizajnerica jednostavno oduvijek na sceni, kao da je njena pojava na malim ekranima 2012. godine bio samo još jedan u nizu njenih velikih projekata, a ne prvijenac s kojim se suvereno nametnula u svijetu dizajna. To, naravno, nije tako jer svaka priča, pa i ova, mora imati neki početak. Stoga, upoznajte Mirjanu Mikulec – ženu koja je uvela dizajn interijera u hrvatski diskurs.
Za početak, vratimo se u Mirjanine tinejdžerske dane kada je s roditeljima i dvije sestre živjela u zagrebačkoj Trnovčici u stanu od 80 kvadrata na katu obiteljske kuće. Kako kaže, kao mala je uvijek crtala te imala potrebu urediti sebe i prostor u kojem živi, koristeći kombinacije koje su joj bile na raspolaganju. Njena majka u to vrijeme nije znala oko čega bi više ludila – njenih outfita u kojima želi ići u park ili konstantnih ideja za novi razmještaj namještaja u kući.
I onda je došao njen prvi samostalni projekt – uređenje vlastite sobe. Okidač je bio upis u srednju ekonomsku školu, veliki korak koji nosi mnoge životne promjene. Val promjena zahvatio je i njenu sobu koju je odlučila samostalno preurediti, nesvjesna da čini prvi korak ka zanimanju koje će u budućnosti definirati njen život.
Rođenje prve kćeri
- Tada nisu postojale društvene mreže na kojima na svakom koraku imate inspiraciju. Ja sam samo željela malo ljepšu mladenačku sobu pa sam nagovorila roditelje da mi kupe boju za zid, razmjestila postojeći namještaj i postavila postere iz časopisa koje sam skupljala – prisjeća se Mirjana.
Ipak, taj događaj nije bio trenutak koji ju je usmjerio prema budućoj karijeri. Mirjana je završila ekonomsku školu, našla posao, udala se te rodila prvu kćer. Iščekujući dolazak male Matee, Mirjana i njen suprug Krešimir odlučili su preurediti svoj dom od 55 kvadrata u potkrovnom stanu obiteljske kuće.
Išli su korak po korak – prvo su ugradili krovne prozore te kupili kuhinju za otprilike 15.000 kuna, potom su mijenjali boju podova, uredili spavaću i dječju sobu. I onda je na svijet došla malena Matea, a s njom se rodila i Mirjanina odluka da želi slijediti svoj san.
- U to vrijeme sam imala 26 godina i bila sam na porodiljnom pa sam imala vremena razmisliti što bi sa svojim životom jer me dosadašnje radno mjesto nije zadovoljavalo. Naravno, paralelno s dolaskom djeteta uređivala sam i svoj prvi dom. Kako sam već neko vrijeme radila s namještajem i bila okružena interijerima polako sam dolazila do toga da je to smjer u kojem bih voljela ići. I kad je ta odluka sazrela, posudila sam novce i platila si školu s kojom je sve krenulo – kaže Mirjana.
Odustajanje nije opcija
Par godina kasnije, točnije 2006. godine, otvorila je studio za uređenje interijera Domus Nobilis i krenula je sa svojim prvim projektima. Ispočetka su to bili poslovi za prijateljice, potom su došli prvi upiti, klijenti i malo po malo Mirjana je stvarala put koji će je dovesti do televizije i opće prepoznatljivosti. No, ako nju pitate, ne postoji samo jedan događaj koji joj je omogućio da se probije na tržištu. Kako kaže, to je proces koji traje već sada 15 godina, pun uspona i padova, no nikada nije razmišljala o tome da odustane. Pogotovo težak period bio je kada je usred globalne gospodarske krize dobila drugo dijete, no, ističe, upravo su je njena djeca gurala naprijed da postane bolja. Odustajanje, stoga, nikada nije bila jedna od opcija.
- Ovo sve što je danas iza nas je zaista proces mukotrpnog rada i učenja i sve se dešavalo korak po korak, ništa nije došlo preko noći. Možda mi je u nekom medijskom smislu ipak najveća odskočna daska bio InDizajn, TV emisija na RTL-u koja je na malim ekranima prisutna već 10 godina. InDizajn mi je pružio priliku da puno veći broj ljudi vidi čime se bavimo i da populariziramo našu djelatnost – priča Mirjana.
Naravno, s velikom popularnošću dolazi i velika odgovornost, tako da je Mirjanin svaki naredni rad morao biti savršeno djelo. Ipak, kaže, s godinama se oslobodila tog straha od kritika s time da su one dobronamjerne uvijek dobrodošle jer su prilika da kroz njih nauči i napreduje. Uostalom, navodi, svaki klijent je priča za sebe i svakome se treba pristupiti individualno.
- Inspiracija može doći s raznih strana, od samih klijenata koji opišu kako vide svoj životni prostor i što žele, na putovanjima, s nekih slika i prostora koje vidite, ali na posljetku ostaje rad i, naravno, želje klijenta koje morate zadovoljiti premda to ne bio vaš prvi izbor jer oni su ti koji žive u tom prostoru – kaže dizajnerica.
Mirjanini savjeti dio su platforme priceless.com
Ipak, kada je riječ o njenom životnom prostoru tu se, priznaje, stalno događaju neke promjene. To je posljedica prirode njenog posla jer neke nove ideje isprobava prvo kod sebe, tako da nije za sve kriv njen karakter koji je prati od djetinjstva. Čak i ona sada prolazi kroz istu situaciju kao i njena majka nekada. Naime, njena mlađa kćer Mia stalno nešto crta i skicira po pitanju uređenja stana te daje sugestije što bi se moglo promijeniti u stanu. Po tom pogledu, jabuka nije uopće daleko pala od stabla.
S obzirom na to da Mirjanin obiteljski stan stalno prolazi kroz neke promjene, teško je izvući samo jedan savjet ili ideju koja bi se mogla preslikati i u druge domove, no postoji jedno pravilo koje je uvijek dobro primijeniti u slučaju da je potrebno "uštedjeti" na kvadratima.
- Ako želite što bolje iskoristiti prostor tada birate multifunkcionalni namještaj s dodatnim spremištima i gledajte da izbacite višak stvari koji obično svi imamo u domu – savjetuje Mirjana.
Što se, pak, tiče ostalih savjeta, Mirjana je, u suradnji s Mastercardom, podijelila svoje iskustvo i savjete o uređenju doma na platformi priceless.com. Riječ je o platformi putem koje stručnjaci iz raznih zanimanja i područja dijele svoja iskustva kako bi potaknuli druge ljude da i sami pronađu svoju strast te je odmah, iz prve ruke, dožive. Ima tu svega, od vrhunskih svjetskih predstava i koncerata, kulinarskih recepata i fitness treninga do modnih savjeta Aleksandre Dojčinović, a u svima njima možete uživati iz udobnosti vlastitoga doma. Jedno od tih iskustava jest i ono dizajnerice Mirjana Mikulec za preuređenje kućnog ureda i osvježenje doma minimalnim preinakama koja nam, za kraj, otkriva nove planove kojih, očekivano, ne manjka ni najmanje.
- Plan je biti stabilno i imati zadovoljne ljude, a onda sve ostalo. Prošle godine pokrenuli smo još jednu emisiju: „Tražimo dom“ i agenciju za nekretninu pa polako razvijamo i taj sektor. Linija vlastitih proizvoda se iz dana u dan povećava, a sve ovo što već radimo: dizajnerski studio, InDizajn, sajam… trudimo se poboljšavati i ići naprijed – kaže Mirjana.
Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Mastercarda