Za sve generacije

Majine ‘snack‘ pločice osvajaju Hrvatsku: ‘Ljudi su oduševljeni okusom i još jednim važnim detaljem‘

Nutty Barice nastale su iz puke potrebe, kada je Zagrepčanka Maja Fertalić saznala da boluje od bolesti koju ima čak 2,5 milijuna ljudi
 Ustupljena fotografija

„Uspjeh je proizvod svakodnevnih navika – ne transformacija koje se dogode jednom u životu“, rekao je James Clear u svojoj književnoj uspješnici „Atomske navike“.

Iako svi mi imamo različitu definiciju uspjeha, težimo istim stvarima – ljubavi, dobrom zdravlju i financijskoj sigurnosti. Kada su ove tri stvari zadovoljene, osjećamo se sretno i svrhovito. Možda zvuči kao floskula, ali život, usprkos mnogim lijepim trenucima, često nije med i mlijeko. Clear je „Atomske navike“ napisao u teškom životnom periodu, kada je mislio da mu se život raspada. Tim uspjehom pridružio se mnoštvu onih koje su nedaće potaknule na velike promjene i opravdao teoriju da iz „crnila“ nastaju najljepša djela.

Najkiselije limune u životnoj limunadi dobila je i Maja Fertalić, osnivačica brenda Nutty s kojim je 2021. osvojila hrvatsko tržište. Imati brand s predznakom “hrvatski” danas je sve rjeđi slučaj, no iz mladog branda Nutty kažu da im je to veliki ponos. Maja je svojim snack pločicama Baricama osvojila srca i nepca kupaca, a Barice su u drugoj sezoni društveno odgovornog projekta “Startaj Hrvatska” proglašene HIT proizvodom 2021. Kada ih ugledate u trgovinama, primijetit ćete da su bez aditiva, rafiniranih šećera, soli i palminog ulja, a bogate orašastim plodovima, suhim voćem, medom, kakaom i ostalim zdravim sastojcima, svime onime što i sama Maja smije jesti.

Novi smjer

Već je naveliko poznato da su Barice nastale iz puke potrebe, nedugo nakon što je Maji u proljeće 2020. dijagnosticirana multipla skleroza, autoimuna bolest središnjeg živčanog sustava od koje u svijetu boluje oko 2,5 milijuna ljudi. Kod nje dolazi do propadanja ovojnice koja obavija živčana vlakna, a posljedica je upalna reakcija. Takav životni preokret je za bivšu sportašicu i kapetanicu softball kluba bio zaista kao veliki „šamar“, a uz sve teške okolnosti, zagrebački potres i pandemiju, Maja je ostala i bez posla. Iako je normalno u takvoj situaciji klonuti duhom, Maja, kaže nije takva osoba. Znala je da mora usvojiti nove navike i krenuti nekim drugim smjerom.

image

Maja Fertalić

Ustupljena fotografija

- Kad pred tebe netko stavi papir na kojem piše da imaš neizlječivu autoimunu bolest, ovaj drugi papir na kojem piše da više nemaš posao, puno je manje bitan. Svoje novo stanje sam prihvatila i jednostavno krenula s promjenama, nema tu izbora. Izbacila sam sve mliječne proizvode i mlijeko, jaja, meso, rafinirane šećere, gluten i nezdrave masnoće, a novu prehranu sam bazirala na jako puno povrća, proteina, uglavnom ribe i zdravim masnoćama. U šali volim reći da je multipla moja ‘cimerica‘, a ja radim sve u svojoj moći da nam suživot bude ugodan, koliko je to moguće – priča Maja.

Lokalna proizvodnja

Prvu Baricu, sada Bee Original, Maja je napravila 2020. u svojoj kuhinji, nakon što nigdje nije mogla pronaći zdravi snack od sastojaka koje smije jesti. Iako joj je sudjelovanje u "Startaj Hrvatska" omogućilo da primjeni savjete o prodaji i proizvodnji s kojima prije nije bila upoznata, vizija Nutty brenda je ostala ista - potaknuti ljude da promijene svoje prehrambene navike i usvoje zdravije. A kako to najbolje učiniti nego ponuditi im proizvod koji je osmišljen i proizveden u Hrvatskoj.

- Sve češće vidimo oko sebe proizvode koji se ne rade u Hrvatskoj, stoga smo jako ponosni što smo na listi hrvatskih proizvođača i što nabavljamo lokalne sastojke kad god je to moguće. Tako svakodnevno doprinosimo domaćem gospodarstvu koje je važno što više podržavati. Osim toga, surađujemo i s hrvatskim tvrtkama za sastojke kojima treba obrada, primjerice pečenje ili sjeckanje. I naši kupci znaju da kad kupuju Baricu i sami pridonose lokalnoj ekonomiji te ih to iskreno obraduje. Ako samo jedna osoba danas odabere pojesti Baricu umjesto pekare, radimo dobro - objašnjava Maja.

Nju, ističe najviše veseli upravo spoznaja da pločice može u potpunosti proizvesti u rodnom Zagrebu i distribuirati ih po cijeloj Hrvatskoj, čime potvrđuje da i dalje postoje domaći poduzetnici posvećeni lokalnoj proizvodnji.

image
Ustupljena fotografija

U Nuttyju se još od projekta "Startaj Hrvatska", nastavlja Maja, radi sve po HACCAP procesima te se velika pažnja pridaje kvaliteti proizvodnje. Za proizvodnju kaže da joj je kao mali laboratorij i da sve ima svoje mjesto i svrhu, od skladišta do proizvodnog pogona.

- Dobra organizacija omogućuje nam da pratimo sve stupnjeve proizvodnje, ali još važnije optimizira posao kako bismo bili brzi i efikasni. Na početku proizvodnje i bez strojeva u jednom vikendu uspjeli bismo napraviti maksimalno 500 Barica, a danas u jednom danu možemo napraviti i do nekoliko tisuća. No, kako smo mali tim, svaka izgubljena minuta je nekoliko Barica manje, tako da sam o svemu sama pomno razmišljala, od nabavke i kupovine strojeva i opreme do same linije proizvodnje. U proizvodnji Barica radimo sve - od dolaska sirovina do pripreme i pakiranja Barica, skladištenja robe, slaganja u kutije i na palete, te samu dostavu - kaže Maja.

Idealan suputnik

Pločica kao forma, nastavlja poduzetnica, nametnula se sama zbog praktičnosti. Stane u svaki džep i torbu, a 50 grama je, kaže, količinski dovoljno za utažiti glad. Zato se Barice savršeno uklapaju u užurbani ritam života ljudi koji žele u svakom trenutku imati dostupan ukusan i zdrav međuobrok. Nutty u ponudi ima četiri Barice, svaku s različitim, ali jednako zdravim sastojcima. Uz Bee Original s medom, tu su i Green is in s marelicama i agavinim sirupom, Better Together koju krasi kombinacija organskog kakaa i hrskave naranče i It‘s a date s datuljama i marelicama. Maja ističe da Barice nikako ne bismo trebali uspoređivati s energetskim pločicama jer između njih i Barica postoji bitna razlika.

- Naše pločice imaju više od 50 posto orašastih plodova u svom sastavu. Volimo reći da su puna šaka orašastih plodova, a o njihovoj dobrobiti ne treba puno pričati. Barice ne sadrže zob, čest sastojak sličnih pločica, pa su i bez glutena, a ono najbolje je da su bez rafiniranih šećera, aditiva i palminog ulja – tvrdi Maja.

image
Ustupljena fotografija

Kvaliteta Nutty Barica, kaže Maja, osigurava se prvenstveno visokokvalitetnom sirovinom od lokalnih dobavljača te redovitim zdravstvenim analizama. Nutty je tako nositelj žiga Živjeti zdravo, a 2023. je njihova proizvodnja zadovoljila IFS međunarodni standard za ocjenjivanje usklađenosti proizvoda i procesa u odnosu na sigurnost i kvalitetu hrane. Osim toga, Barice Green is in i It‘s a date nose veganski certifikat.

Kao i svaki mladi brand, Nutty svakodnevno raste, a u posao je osim Maje uključeno i nekoliko suradnika. Redom su to njeni bliski ljudi, koji su igrom slučaja i profesionalci u područjima marketinga, dizajna ili društvenih mreža, pa svi zajedno rade na razvoju branda. Tako se odnedavno Nutty Barice na policama trgovina nalaze u novom pakiranju koje je dizajnirala agencija Filburg u suradnji s Nutty timom.

- Novo pakiranje Barica je jarkih boja, čime su još uočljivije na policama i odlično se uklapa u naš brand, a uz novi vizualni identitet, imamo i novi slogan – All good, koji jednostavno objašnjava sve ono što Barica je – sve dobro! Iako trenutno radimo na tome da Barice budu dostupne u svakom kutku Hrvatske, naravno da jednog dana želimo prijeći i granice, a novi vizualni identitet je svakako put k tome. Naravno, i dalje vrlo jasno komuniciramo sve sastojke, jer želimo da kupac na prvu može vidjeti od čega je Barica napravljena, bez čitanja sitnih slova na deklaraciji – otkriva Maja.

‘Borite se‘

Gotovo svaki poduzetnički početak je težak te zahtijeva mnogo odricanja i neprospavanih noći. Ipak, sve to, smatra Maja, nadjačava strast prema onome što radi i osjećaj svrhe koji je tjera dalje.

- Gotovo cijele dane provodim u proizvodnji ili na dostavama ili u papirima. Posla je puno, iako naravno nisam sama u tome, imam podršku ljudi oko sebe, a sretna sam da su mnogi od njih profesionalci koji konstantno rade na razvoju Nutty branda. Sada, kada radim previše, ‘cimerica‘ me podsjeti da je još tu; odmah krenu umori, trnci u nogama i onda znam da moram prikočiti i staviti svoje zdravlje na prvo mjesto – kaže Maja kojoj je u planu Barice dovesti u što više mjesta u Hrvatskoj, a nakon toga izaći i na vanjsko tržište.

Za kraj, naša sugovornica ima odličan savjet za sve one koji se žele baviti poduzetništvom, ali i one koji se bore s multiplom sklerozom.

- Ako vjerujete u svoju ideju, onda se borite za nju do zadnjeg daha! A za multiplu je poruka suprotna – nemojte se boriti protiv nje, nego je prihvatite kao dio svog života i pokušajte živjeti u skladu. Zdrava prehrana je samo jedan od faktora, koji uz mentalno i fizičko zdravlje pomažu da živimo u što boljim odnosima s našom ‘cimericom‘ – zaključuje Maja Fertalić.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i tvrtke Nutty.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 10:22