Luksuz hotela u prirodi – ovo je najkraća definicija kojom se mogu opisati mobilne kućice, sve popularniji turistički trend u Hrvatskoj i svijetu. Radi se o tržištu za koje McKinsey & Company procjenjuje da će do 2023. godine vrijediti 157 milijardi dolara i to ponajviše zahvaljujući novom konceptu i dizajnu kućica. Naime, mobilne kućice su se prije dvadesetak godina najviše asocirale s malenim, ne previše opremljenim nastambama bez kupaonica koje su po komforu bile za pokoju nijansu bolje od kamperica. No, zahvaljujući razvoju tehnologije i općoj popularizaciji glampinga one su danas dostigle razinu luksuza kojom pariraju vrhunskim apartmanima i hotelskim sobama, s time da nude bliži kontakt s prirodom i višestruko izraženiji osjećaj privatnosti od klasičnih oblika smještaja.
Novi projekti
Da je riječ o trendu koji će u budućnosti uvelike utjecati na turističku sliku Jadrana pokazuje i skorašnje otvaranje Terra Park Phalarisa i Terra Park SpiritoSa, novih kampova s mobilnim kućicama u blizini Novalje na otoku Pagu. Riječ je o projektima koji će ove sezone, nakon četiri godine pripreme, otvoriti svoja vrata gostima, što nam je potvrdio i Zvonimir Tudorović, član Uprave Terra Park d.o.o.
- U pripremi za sezonu 2021. kamp će se dodatno prilagoditi novim trendovima svevremenog turističkog tržišta ulaganjem u razvoj novih oblika smještajnih jedinica te nadogradnjom zajedničkih sadržaja za goste. Naš koncept je spojiti autohtono prirodno okruženje sa zahtjevima modernog gosta i sve to povezati u jedinstveni doživljaj odmora na ovoj lokaciji – istaknuo je Tudorović.
Prostor kampa Terra Park Phalaris krasi dugogodišnja tradicija boravka kampera, no ove će godine dio parcela biti rezerviran za 67 mobilnih kućica različitih veličina i razina opremljenosti koje proizvodi tvrtka Adria. Radi se o nastambama koje su svojom površinom i opremljenošću jedne od najvećih i najbolje opremljenih kućica trenutno dostupnih na tržištu. Naime, parcele s mobilnim kućicama su prosječne površine od oko 200 metara kvadratnih, od kojih je 30 posto s vlastitim grijanim bazenima, a radi se o površini koja je gotovo dvostruko veća od standarda kojeg propisuju turistički autoriteti za kamping industriju. Sve su kućice, ujedno, postavljene u razini sa zemljom, a prostrane terase popločane su prirodnim kamenom i natkrivene bio klimatskim pergolama. Slični standardi će se primjenjivati i u drugom objektu u sastavu Terra Park d.o.o, kampu Terra Park SpiritoS.
Zelene karakteristike kampa
Osim na prostranost, najveći naglasak u kampovima bit će na održivi razvoj i simbiozu s prirodom. U kompleksima tako neće biti asfaltiranih površina, a ugrađuje se i veliki biopročišćivač koji će, između ostaloga, služiti za navodnjavanje autohtone hortikulture. Ostale „zelene“ karakteristike kampova objasnio nam je sam Tudorović.
- Posebno smo ponosni na izbor materijala za uređenje terasa, staza, oznaka i ostalih elemenata u kampovima za koje su se koristili prirodni razgradivi materijali, a također se neće koristiti jednokratna plastika niti ostale vrste umjetnih materijala. Dodatno valja istaknuti korištenje ekološke kozmetike u mobilnim kućicama, kao i veliki naglasak koji stavljamo na suradnju s lokalnom zajednicom, kao što je koncept 80/80, što znači da je 80 posto namirnica koje gosti kampa mogu konzumirati za vrijeme odmora geografskog podrijetla u radijusu od 80 kilometara – ističe Tudorović.
U kampu Terra Park Phalaris nude mogućnost kupovine i najma mobilnih kućica, a cijena za kupnju iznosi 59.900, 76.000 i 95.500 eura, ovisno o veličini i razini opremljenosti kućice. Važno je još naglasiti kako vlasnici kućica mogu iznajmiti svoje kućice, u čemu će im pomoći i tvrtka Terra Park, koja za njih obavlja uslugu upravljanja nekretninom. Koncept je pritom poprilično jednostavan – vlasnik kućicu koristi za vlastite potrebe kad zaželi, a ostali dio vremena Terra Park povećava vrijednost kućice stavljajući je na turističko tržište. Očekivani povrat investicije je, ističu u Terra Parku, 5 do 7,5 godina.
Popularizacija mobilnih kućica
- Isplativost ovakvog ulaganja je dugoročna, ne može se očekivati instant povrat, ali vjerujemo kako će, nakon povrata investicije, otplaćene kućice vlasnicima ostati na raspolaganju barem polovica vremena ukupnog vijeka kućice – objašnjava Tudorović te dodaje da su u pre-sale procesu prodali više od 30 posto kućica, prije njihove montaže u kampu.
Osim modernog dizajna, mogućnosti povrata investicije i povezivanja s prirodom, postoji još nekoliko faktora koji doprinose popularizaciji mobilnih kućica. Prvi je vezan uz trenutnu situaciju s pandemijom virusa Covid-19. Naime, Tudorović smatra da će se značajan dio dosadašnjih hotelskih gosta preorijentirati na boravak u mobilnim kućicama. Glavni razlozi su, kaže, izbjegavanje masovnih kontakata s ostalim gostima u zajedničkim zatvorenim prostorima, posebice na recepciji i u hotelskom restoranu. S druge strane, tu su demografska kretanja na glavnim tržištima. Zbog starenja populacije gosti iz kampova se sve više usmjeravaju na boravak u kućicama jer u njima imaju sav komfor doma i ne moraju se voziti s vlastitim kamperima do odredišta. S druge strane, raznovrsna ponuda kućica (posebno onih s vlastitim bazenom) vratila je u kampove mlade obitelji s djecom. Jedna takva obitelj su i Tomići koji su kupili mobilnu kućicu u Terra Parku Phalaris.
- Kao dijete sam s roditeljima skoro uvijek boravio u kampu u kampericama. Bilo je to odlično vrijeme s puno obitelji i djece, ali u kontroliranim uvjetima bez cesta i prometa. Tako da sam i kasnije nastavio održavati tu tradiciju, no 2012. godine smo dobili blizance i prvi puta otišli u mobilnu kućicu na Pagu. Bio je to odličan odabir jer smo imali puno veću intimu nego u apartmanu. Da smo bili u apartmanu možda bi nekome smetala vika djeteta, no ovako smo imali svoj mir u jednom malom domu – prisjeća se Marin Tomić.
Potraga za kampom
Sljedećih osam godina nakon toga su ljetovali samo u mobilnim kućicama i to uvijek na nekoj drugoj lokaciji. Naime, zbog prirode posla nisu znali kada će na godišnji tako da su u zadnji tren išli tražiti slobodne rezervacije u kampovima. Upravo su zato počeli tražiti kamp u kojemu bi kupili vlastitu mobilnu kućicu, ali, kaže, nikako nisu mogli pronaći kamp bez mane. Ili je bio prevelik, ili nije imao sređene papire ili nije bio pristupačan za djecu. Kako se radi o jednoj velikoj investiciji, htjeli su biti sigurni da će im se kupovina isplatiti. I tako su prošlog ljeta naišli na Terra Park.
- Supruga i ja, mi smo ziceraši. Provjerimo svaki korak nekoliko puta kako bi bili sigurni da nam se investicija neće izjaloviti. Dva puta smo bili na korak do zaključenja posla, no onda bi se pojavio neki problem zbog kojega bi odustali od kupovine. No, onda smo pronašli Terra Park i ispostavilo se da je to firma koja ima glavu i rep. Kroz samo par riječi zaključili smo da znaju baratati svojim poslom pa smo odlučili kod njih kupiti mobilnu kućicu – navodi Tomić te ističe da će sada s obitelji moći u petak nakon posla bezbrižno sjesti u auto i otići na vikend u svoju mobilnu kućicu.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i mobilnekućice.hr.