Iz hobija u posao

Krenuli su skromno, danas osvajaju Europu: Supružnici su u Zagrebu izgradili biznis koji odolijeva krizama

Imali su samo tri proizvoda, sada ih imaju 36, otvaraju nova radna mjesta i oduševljaju hrvatsku i stranu publiku svakom inovacijom

Jelena Skendžić Ratkajec i Vjekoslav Ratkajec
 

 Ivana Grgic/Cropix

Prema procjenama stručnjaka, veličina jednog globalnog tržišta u 2023. iznosi 374,18 milijardi dolara, a predviđa se da će do 2032. dosegnuti 758,05 milijardi. Riječ je o kozmetičkoj industriji, jednoj od najvećih i najbrže rastućih industrija na svijetu ispod koje je po vrijednosti čak i tržište videoigara. Gornje brojke pokazatelj su da beauty industrija odolijeva krizama i izazovnim vremenima, kakva smo imali prije nekoliko godina, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj.

Naša zemlja ima sve više vrijednih beauty brendova koji mogu konkurirati svjetskim imenima, a među njima se već sedam godina ističe Skintegra. Njihovi proizvodi za njegu kože kontinuirano izazivaju oduševljenje među mnogim ljubiteljicama i ljubiteljima preparativne kozmetike u Hrvatskoj, ali i van naših granica. To nimalo ne čudi jer vlasnici i osnivači Skintegre, supružnici Jelena Skendžić Ratkajec i Vjekoslav Ratkajec, kontinuirano ulažu u kvalitetu i razvoj proizvodnje.

image

Jelena Skendžić Ratkajec i Vjekoslav Ratkajec

Ivana Grgic/Cropix

Stalna potražnja za njihovim proizvodima stvorila je potrebu za pomicanjem ljestvice pa su Jelena i Vjekoslav vidjeli potrebu za otvaranjem novog proizvodnog pogona, gdje bi smjestili kompletno poslovanje. Kako bismo saznali kako točno izgleda proizvodnja jednog dermokozmetičkog brenda, zaputili smo se u naselje Odru kraj Zagreba. Tamo su nas supružnici Ratkajec dočekali s velikim osmjesima na licu, spremni da nas provedu kroz sve segmente pogona.

Napredna proizvodnja

Odmah po dolasku smo primijetili da je riječ o najsuvremenijem objektu, a to nam je potvrdila i Jelena. Pogon je uređen vrlo jednostavno, konkretno, lišen suvišnih detalja te kao takav savršeno oslikava i nadopunjava filozofiju brenda i viziju vlasnika. U njemu se nalaze proizvodna hala s naprednom opremom, laboratorij, uredski prostori i prostori za odmor, a uključuje i skladišne kapacitete.

image

Creaticon pogon

Ustupljena fotografija

- Creaticonov proizvodni pogon opremljen je najnovijom tehnologijom u koju je uloženo puno kako bismo osigurali najveću moguću konkurentnost. Ovdje svakog dana prolazimo kroz različite procese poput istraživanja i razvoja, testiranja formula i polaznih materijala, proizvodnje, kontrole i osiguranja kvalitete. Svaki beauty proizvod prolazi kroz stroga ispitivanja u neovisnim laboratorijima, kao i rigorozne, standardizirane sustave kontrole kvalitete prije nego što izađe na tržište – objašnjava Jelena.

Iako danas imaju 36 proizvoda, 35 zaposlenika te osim Skintegre još jedan brend, Skinlick, Jelena i Vjekoslav svoju su poduzetničku priču započeli skromno, sa samo tri proizvoda. Kako niti jedno od njih nije farmaceut po struci, bilo je potrebno, kažu, mnogo neprospavanih noći te promišljanja „što i kako“. Jelena je prije pokretanja Skintegre već imala neko temeljno znanje o kozmetici jer se njome bavila kroz svoj blog i kao beauty novinarka. Prije svega je tražila način kako da pomogne svojoj osjetljivoj i zahtjevnoj koži.

image
Ivana Grgic/Cropix

- Obožavala sam pisati recenzije o kozmetici i njegovala sam taj hobi godinama, ali željela sam svoje znanje iskoristiti za nešto svrhovitije. U početku nisam ni u najluđim snovima mislila da će mi hobi jednog dana postati posao. Stručna literatura, edukativni programi o sastojcima i formulacijama i suradnja sa stručnjacima bili su ključni u mojem procesu usavršavanja do ove uloge koju trenutačno imam. Pokretanje vlastitog posla donijelo je nove izazove i ispunjenje kakvo sam priželjkivala. Skintegra je na početku bio moj san o pružanju vrhunske njege i edukacije o koži, a danas je prepoznat kao sinonim za visokokvalitetnu dermokozmetiku – priča nam Jelena.

Dok bacamo pogled na uredski prostor, gdje supružnici Ratkajec odgovaraju na mailove i dogovaraju nove suradnje, Vjekoslav nam otkriva da je njegova karijera započela u IT industriji te da o kozmetici prije nije znao gotovo ništa. No, on i Jelena savršeno se nadopunjuju jer je Vjekoslav prije ulaska u kozmetičku industriju već imao potrebno znanje o poduzetništvu. Kroz tvrtku Creaticon bavio se računalnim programiranjem, a znanje iz IT industrije iskoristio je za lansiranje Skintegre na web. Sada se u Creaticonu brine o financijama i prodajnom aspektu tvrtke.

image
Ivana Grgic/Cropix

- Iako sam školovani programer i zaljubljenik u IT, poduzetništvu me privukla dinamičnost posla i konstantno susretanje s novim izazovima. Kao poduzetnik moram gledati širu sliku, dok sam kao programer bio fokusiran na jedan segment posla. Konkretno rečeno, rad s ljudima, upućivanje u radne zadatke, praćenje performansa i postizanje rezultata kroz druge ljude je najveća razlika između mene kao programera i kao poduzetnika – kaže Vjekoslav.

Prepoznati u svijetu

Kako je beauty tržište vrlo zasićeno te stalno sa svih strana niču novi kozmetički brendovi s naprednim formulacijama proizvoda, ostati relevantan je vrlo teško. No, supružnici Ratkajec od početka su imali vjeru u svoje proizvode i njihov učinak, a mnogo su se posvetili i izgradnji zajednice na društvenim mrežama, osluškivanju potreba i želja kupaca te transparentnosti u poslovanju. Ako zavirite na Skintegrinu službenu stranicu, vidjet ćete da su svi sastojci svih proizvoda jasno navedeni, kao i njihov učinak te na koje probleme i stanja kože utječu. Osim toga, tamo možete putem posebnog upitnika saznati koji bi vam proizvodi najviše odgovarali.

image


Ivana Grgic/Cropix

Skintegra u ponudi trenutno ima 25 proizvoda – od nježnih čistača, tonika, preko seruma s ciljanim djelovanjem, dnevnih krema do proizvoda za zaštitu od sunca, a prije dvije godine Creaticon je pokrenuo i brend Skinlick, namijenjen široj publici i fokusiran ne samo na lice, već i tijelo i kosu. Ovo nam je bila odlična prilika da pitamo Jelenu koje proizvode obožava njezina vjerna publika, a koje ona sama koristi.

- Iako se Skinlick od Skintegre razlikuje po cjenovnom segmentu, ciljanoj skupini korisnika i jednostavnijoj komunikaciji, kvaliteta proizvoda uvelike je identična. Omiljeni proizvodi kod kupaca su naši čistači i kreme za lice, a osobno najviše volim koristiti Skintegra Triu Light, Cica-ceru, Infrared za svoju rozaceju, Melt Milk, Solar II SPF50 te Skinlick Cloud serum i kremu za lice. Moja Skintegra rutina uključuje čišćenje, serum i hidratantnu kremu (ujutro sa zaštitnim faktorom), a serume i kreme rotiram prema potrebi – otkriva poduzetnica.

Jeleninih top pet savjeta za njegu kože

- svaki dan provodite nježno čišćenje kože

- ne zaboravite dobro hidratizirati kožu

- zaštita od UV zračenja je obavezna

- izbjegavajte suviše agresivno tretiranje kože i neodgovorno sunčanje

- o njezi i sastojcima educirajte se iz provjerenih izvora i znanstvenih autoriteta

Održavanjem lojalnosti s publikom i kontinuiranim ulaganjem u kvalitetu proizvoda dobar glas o Skintegri proširio se i van granica Hrvatske. Iako su u početku prodaju usmjeravali na domaće tržište, sada izvoze u čak 17 zemalja. Jedan od trenutaka koji će Jelena i Vjekoslav uvijek pamtiti bio je, prisjetili su se, kada ih je prestižni britanski Vogue uvrstio na popis brendova koje vrijedi isprobati. To im je, kažu, donijelo nevjerojatno zadovoljstvo, novu motivaciju i potvrdu njihovog rada, kao i još veću vidljivost na inozemnom tržištu i mogućnosti suradnje s europskim ljekarničkim sektorom i nišnim webshopovima.

Društvena odgovornost

Nakon što smo prošli kroz laboratorij i uredske prostore, došao je red na proizvodnju. Kako se u proizvodnim prostorijama održava visoka čistoća i pazi da sve bude sterilno, morali smo odjenuti posebne kute, kape i staviti navlake na obuću da ne bismo slučajno nešto kontaminirali. Glavni akteri ovog dijela pogona su veliki strojevi koji pune ambalažu proizvoda koja potom odlazi na pakiranje.

image

Proizvodni prostori u Creaticon pogonu

Ivana Grgic/Cropix

Osim brige o zajednici, naglaska na visoku kvalitetu proizvodnje, inovativnosti i doprinosa lokalnom gospodarstvu, tvrtka Creaticon od samih početaka njeguje i vrijednost etičnosti i društvene odgovornosti. Naime, svi Skintegra i Sklinlick proizvodi veganski su i nisu testirani na životinjama. Štoviše, Jelena i Vjekoslav veliki su ljubitelji životinja te dio zarade svoje tvrtke već šest godina redovito doniraju udrugama koje se brinu za više od 1200 napuštenih životinja.

- Životinje su inspiracija za našu etičku i ekološku osviještenost koja je u Creaticonu zaista na zavidnoj razini. Svojim proizvodima dokazujemo da kozmetika može biti izuzetno kvalitetna uz veganski i cruelty-free pristup u kozmetici – ističe Jelena.

image
Ustupljena fotografija

A planovi za budućnost?

- Razmišljamo o novim proizvodima koji će zadovoljiti potrebe naših kupaca, ali fokus trenutačno ostaje na njezi kože i inovaciji. Hibridni proizvodi poput toniranih SPF-ova su budućnost i smatramo da je izrazito bitno krenuti i u tom smjeru i zadovoljiti potrebe tržišta. Želimo promicati svijest o važnosti kvalitetne njege kože i posebno fotozaštite jer su melanomi jako u porastu, a ljudi se još uvijek boje UV filtera u proizvodima i smatraju ih, nažalost, opasnijima od samog UV zračenja. Bitno je omogućiti kupcima znanstveno potkrijepljenu edukaciju i elegantni učinak proizvoda zbog kojeg rado koriste UV zaštitne proizvode i smatraju ih dijelom svoje rutine – kažu Jelena i Vjekoslav.

image
Ivana Grgic/Cropix

Na kraju posjeta Creaticon pogonu, bacili smo još jedan pogled na njegov zanimljiv dizajn i zamolili Jelenu da nam otkrije što će sljedeće zanimljivo izaći iz njihovog laboratorija.

- Novi proizvod bit će dio Skinlick postave, to je sve što vam zasada mogu reći – sa zagonetnim osmijehom zaključuje Jelena Skendžić Ratkajec. Uopće ne sumnjamo da će biti odličan!


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i tvrtke Creaticon.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 04:07