Za kraj sezone

Konstrakta o kreativi, Eurosongu i Baby Lasagni: ‘Neki su zauzeli strane, a mi smo samo strastveno navijali‘

Posljednje ovosezonsko izdanje Festivala ideja bilo je posebno emotivno, a na kraju su brojnima i zasuzile oči
 Vedran Peteh/Cropix

U utorak navečer se u prostorijama KentCluba, koji se nalazi iznad poslovnice KentBanke u Ilici, tražio stolac više. Posjetitelji trećeg po redu Festivala ideja imali su priliku, prije službenog početka događaja, uz čašu vina i opuštenu atmosferu razgovarati s ostalim gostima, ali i ponovno izvanredno zanimljivim i samo naočigled nespojivim sudionicima ove manifestacije.

Kroz dvije sezone održavanja, Festival ideja se profilirao kao događaj koji kroz prijateljski razgovor i više nego ugodnu atmosferu povezuje naizgled nepovezane ljude, različitih profesija, mišljenja i životnih priča. To je bio slučaj i u posljednjem ovosezonskom izdanju ovog festivala.

Uz voditeljicu Idu Prester, megapopularna umjetnica Konstrakta, influencer i najmlađi sudionik Festivala ideja Marko Cuccurin te višestruko nagrađivana novinarka i književnica Ivana Dragičević uspjeli su u sat i pol spontanog razgovora publiku i sebe provesti kroz stanja smijeha, sreće, tuge i suza. Svaki od ovih sudionika iza sebe ima zanimljivu životnu priču, mnogo iskustva i lekcija koje su putem naučili, a sve to bili su spremi otvorena srca podijeliti s publikom koja je pažljivo upijala svaku njihovu riječ.

image
Streaming.hr/Marko Zovko

Posljednje ovosezonsko izdanje događaja ujedno je bilo i prvo internacionalno, zahvaljujući sudjelovanju umjetnice Konstrakte, koja trenutno priprema koncerte u Zagrebu i Beogradu. Voditeljicu je stoga zanimalo u kakvom je trenutno stanju njena kreativnost.

-Lijepo je kada kreativna faza dođe sama, da ju ne trebaš gurati, ali trenutno ju guram. Zbog načina funkcioniranja poslovanja, moram na silu biti u kreativnoj fazi, ali može se i to, prebaciš u šestu brzinu – odgovorila je umjetnica.

image
Vedran Peteh/Cropix

Skromnost i nakon uspjeha

Konstrakta je publiku pozvala na svoje nadolazeće koncerte te se našalila rekavši kako ju ‘lovi frka‘ jer mora prodati mnogo ulaznica.

Umjetnica se prisjetila svoje karijere prije nastupa na Eurosongu 2022. godine koji joj je donio svjetsku popularnost i priznala kako ju i dvije godine kasnije začudi vlastiti uspjeh. Iako se može činiti da je globalno popularna postala preko noći, ova kantautorica je na sceni od 2007. godine, a put do zvijezda nije bio lagan.

image

Festival ideja

Streaming.hr/Marko Zovko

- Do prije dvije godine sam spavala u studentskoj sobi prije nastupa, a sada ta ista ja spava u predsjedničkom apartmanu. Nepojmljivo mi je to ponekada jer i dalje radim iste stvari i nisam se promijenila. Začudi me i sada kada me dočekaju na recepciji i kada mi je soba puna egzotičnog voća – govori šaljivo.

Više prostora za spontanu kreativnost priželjkuje i influencer Marko Cuccurin, koji je otkrio da mu je nastup na Eurosongu životni san.

- Žao mi je kad se kreativa mora gurati, kad nemaš dan-dva odmora preispitati što sve još čuči u tebi, nego moraš odmah proizvoditi sadržaj, ali može se i to. Cijeli život sam kreativan i presretan sam što mogu živjeti od toga – rekao je influencer.

image
Vedran Peteh/Cropix

Vrijedan savjet ovom mladom influenceru dala je novinarka Ivana Dragičević u šali rekavši kako su za uspjeh na Eurosongu ključni pokreti rukom, aludirajući na scenski nastup i veliki uspjeh ovogodišnjeg hrvatskog predstavnika Baby Lasagne, kao i Konstraktin uspjeh prije dvije godine.

Marko je otkrio kako je glazba njegova ljubav iz djetinjstva za koju ima velike planove u budućnosti, što je zaintrigiralo sve okupljene.

Uvećana slezena kao put do uspjeha

Konstrakta je ove godine na Eurosongu bila potpora srpskoj predstavnici, a hrvatsku publiku je oduševila dodjeljivanjem 12 bodova Baby Lasagni.

- Osjetila se napetost na ovogodišnjem Eurosongu zbog sudjelovanja Izraela, dok je 2022. u Torinu vladala opuštena i vesela atmosfera. Eurosong je poligon za izražavanje političkih stavova i guranja agendi pa se očekuje zauzimanje strana. Mi smo samo strastveno smo navijali za Baby Lasagnu, unio je duh zajedništva u naše prostore – rekla je umjetnica.

image
Streaming.hr/Marko Zovko

- Prijavili smo se da nas publika čuje i vidi, nitko nije očekivao da će uvećana slezena biti nešto što će ljudi masovno pjevati – prisjetila se svog nastupa na Eurosongu kroz smijeh.

Novinarka i književnica Ivana Dragičević otkrila je kako je bila prva koja je pisala o Baby Lasagni u trenutku kad je postao zamijećen.

- Problematično je što se u našem društvu uspjeh postignut radom i talentom smatra ekscesom. U našoj maloj državi bi se svakom talentu trebalo davati dovoljno pozornosti da nastavi rasti - rekla je Dragičević i dodala kako su događaji poput Festivala ideja od iznimne važnosti jer povezuju ljude koji se inače ne bi susreli.

image
Vedran Peteh/Cropix

Mladi koji čine razliku

Podizanje svijesti o važnosti izlaska na izbore postalo je još bitnije u ovoj izbornoj godini, veliki fokus je i na poticanju mladih da odluče izaći na glasanje, a u svoj projekt Dragičević je ušla punog srca i otvorenog uma kako bi što bolje doprla do mladih glasača.

- Iako se više izražavaju o temama mentalnog zdravlja, osjećaja, identiteta, mladi ljudi odustaju od politike, ali su puni empatije, ljubavi i energije što se treba cijeniti. Serijalom "Glasači 2024" željeli smo ukazati da je s mladima potrebno komunicirati o politici njima blizak način. Ne možemo ih pozivati na odgovornost ako sami nismo odgovorni prema njima – rekla je novinarka.

image
Vedran Peteh/Cropix

Kao predstavnik generacije Z, Marko je rekao da mladima nedostaje koncentracije, pažnje i zainteresiranosti za politiku koju smatraju dosadnom, no on na svojim profilima na društvenim mrežama trudi mlade potaknuti i na sudjelovanje u politici.

Prisutnost na društvenim mrežama često znači i borbu s hejterima i svakodnevnim lošim komentarima koji Marka, nakon šest godina bavljenja tim poslom, više ne pogađaju te se vodi onom ‘Tko tebe kamenom, ti njega kruhom‘ pa na loše komentare uzvraća pozitivom.

- Marko u suvremenom mediju, Tik Toku, koji je medij nove generacije i politički instrument jako mladima pomaže svojom pričom. On se bori protiv homofobije, proziva svoje hejtere što je jako hrabro i tako se čini razlika u društvu – rekla je Dragičević i potaknula publiku na veliki aplauz.

Dijeljenje najintimnijih trenutaka

Društvene mreže u potpunosti su transformirale svijet u kojem živimo i čini se da je sve od nas udaljeno samo jedan pokret palcem, odnosno scroll. Zbog objavljivanja raznog pa i privatnog sadržaja, ljudi često dobivaju dojam da znaju baš sve o influencerima i drugim javnim ličnostima, no Marko otkriva kako to nije uvijek slučaj.

- Bivši menadžer je od mene htio napraviti teen senzaciju za kojom curice lude. Tada sam se još tražio i nisam izgledao kao danas, no takve stvari su me potaknule na coming out, odnosno izjašnjavanje moje seksualne orijentacije – priznao je Marko.

- Objavljivanje tog videa je bio moj najstresniji trenutak u karijeri, ali se isplatilo jer sam nakon toga postao sretan, siguran i svoj čovjek, a potaknuo sam i druge mlade da se izraze i budu ono što jesu – prisjetio se mladi influencer iskreno i dobio ogroman pljesak publike koja je bila oduševljena njegovom autentičnošću.

image
Streaming.hr/Marko Zovko

Na Idino pitanje kakvo je njeno viđenje privatnosti na društvenim mrežama, Konstrakta je otkrila da privatan sadržaj ne dijeli jer ga ni sama ne želi vidjeti kod drugih.

- Ne znam točno odrediti svoju granicu privatnosti, ali kreće tada kada se osjećam ugroženo. Često se osjećam nelagodno jer se od javnih ličnosti očekuje da imaju mišljenje na razne teme i zauzimaju strane, a ja zaista ne mogu imati mišljenje o svim temama na svijetu – govori.

Ida je zatim upitala paneliste koji im je najdraži trenutak u karijeri.

-Teško mi je odgovoriti na takva pitanja jer imam kratko pamćenje – kroz smijeh je prva rekla Konstrakta.

image
Vedran Peteh/Cropix

- Svakako uspjehom doživljavam to što sam u poziciji da me društvo čuje, no to je istovremeno i teško jer me uz to kritiziraju i važu sve što kažem - nastavila je umjetnica.

Veseli je što mlađe generacije ne vjeruju u dezinformacije, uključujući i njenu djecu koja se, kako kaže, znaju nositi s negativnim komentarima na njen račun.

Novinarka Ivana rekla je kako ima mnogo lijepih uspomena, među kojima su nagrade "Gordana Suša" i "Europa", no fokusira se na budućnost jer je to jedino što imamo.

- Naša je dužnost učiniti atmosferu u društvu boljom kako bi mogli pomoći mladim ljudima – rekla je.

Oči pune suza

Idino prethodno pitanje učinilo je ovo izdanje Festivala ideja najemotivnijim do sada. Odgovor najmlađeg sudionika i posebne gošće izazvao je lavinu emocija kakvu nitko od prisutnih u tom trenutku nije mogao niti naslutiti.

- Nakon radionice u jednoj osnovnoj školi mi je prišla djevojčica koja je ostala bez mame prije tri tjedna, znajući da sam i sam to prošao. Nas dvoje smo razmijenili brojeve i pričali sa strane pola sata, rasplakali se i grlili. Mislim da je to ljepota društvenih mreža, moći pomoći svima da se osjećaju shvaćeno i prihvaćeno – rekao je Marko koji je dobio još jedan ogroman pljesak i izazvao oduševljenje okupljenih.

Markova izjava potaknula je Idu da upita njegovu baku, koja je unuka pratila iz prvog reda, je li ponosna na njega, a njen odgovor još je više razgalio sve prisutne.

image
Vedran Peteh/Cropix

- Jako sam ponosna na Marka. Ispalo je da sam mu usadila nešto čega uopće nisam bila svjesna, a vrijeme mi pokazuje da sam dobro učinila – rekla je Markova baka, od milja zvana Nona, misleći na ljubav koju Marko želi širiti i njegovu dobroćudnost.

- Drago nam je što se imate. Divan odnos i divne emocije – zaključila je Ida, uz suzne oči i tako izrazila misli svih okupljenih koji su u istom trenutku pokušavali zapljeskati i obrisati suze s lica.

Bez unaprijed određenih tema i pripremljenih pitanja i uz više nego opuštenu atmosferu, kakvu obično ne osjetimo u bankarskom prostoru, završio je još jedan Festival ideja.

Članica uprave KentBank Aleksandra Cvetković se za kraj zahvalila svima koji su sudjelovali na ovogodišnjem Festivalu ideja, koji odlazi na zasluženu ljetnu pauzu. Panelisti su međusobni i razgovor s posjetiteljima nastavili u Kent klubu uz čašu vina Kozlović.

image
Vedran Peteh/Cropix

Iduće, još kreativnije i raskošnije izdanje Festivala ideja očekuje se na jesen, a sve informacije moći ćete saznati na linku.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i KentBank.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. listopad 2024 00:51