Savjeti stručnjaka

Kako pripremiti automobile za toplije vrijeme: ‘15. travnja je najvažniji dan za vozače!‘

"Mnogo je jednostavnih, a važnih stvari koje je potrebno provjeriti dolaskom toplijih dana. Primjerice, provjera prednjih i stražnjih svjetla, žmigavaca i maglenki te zamjena žarulja koje ne rade", napominje stručnjak
Neoinspektor u pregledu vozila
 Neostar

Vjerojatno je većina vlasnika automobila tijekom proteklih mjeseci manje koristila svoje limene ljubimce. Ako uopće i jesmo, u puno manjoj mjeri smo putovali na skijanja ili advente, a s obzirom na epidemiološku situaciju i stalno uvođenje te ukidanje mjera teško nam je organizirati i neko proljetno putovanje. Ipak, automobili se troše i tijekom zimskih mjeseci bili su izloženi svim vrstama vremenskih uvjeta. Kiša, snijeg, led i vjetar utječu na stanje vašeg vozila te je promjena godišnjeg doba zapravo idealno vrijeme za redovno održavanje automobila i provjeru je li spreman suočiti se s nadolazećom sezonom.

Sitni, a veoma bitni servisi

- Mnogo je jednostavnih, a važnih stvari koje je potrebno provjeriti dolaskom toplijih dana. Primjerice, provjera prednjih i stražnjih svjetla, žmigavaca i maglenki te zamjena žarulja koje ne rade, ali i provjera tekućina u vašem automobilu - kaže Vladimir Baće iz Neostara, platforme za kupnju, prodaju i održavanje rabljenih vozila.

Dodaje i kako je važna kontrola razine ulja u motoru i rashladne tekućine, a po potrebi biste ih trebali i dopuniti. Trebali biste i dopuniti tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla (pritom koristite kvalitetnu tekućinu da spriječite začepljenje mlaznica).

Usto, metlice valja redovno mijenjati. Neki to čine prije zime, neki u proljeće, a u svakom slučaju to bi trebalo učiniti zajedno s promjenom tekućine“, napominje i upozorava kako je bitno ne čekati da staklo postane jako prljavo pa ga tek tada špricati.

- Činite to češće i koristit ćete manje tekućine koja neće doprijeti do krova automobila ili okolnog laka - savjetuje Baće, Neostarov stručnjak.

Isto tako, nemojte zaboraviti provjeriti kako radi klima. Svi to čine pred ljeto, ali činjenica je da se klima treba uključiti i zimi, barem jednom tjedno. Na taj način, kako saznajemo, sustav podmazivanja kompresora neće nakupiti talog koji ga zatim oštećuje, već će se plin s uljem redovno provlačiti kroz filtar sustava. Ako se pokaže neispravnost na klima uređaju, puno ju je ljepše otklanjati u proljeće – servisi za popravak klima nisu još uvijek u velikoj gužvi, a dok se čekaju dijelovi ili popravak nećete se skuhati jer još nije toliko vruće. Osim toga, ne bi bilo na odmet i promijeniti filtar kabine. Nakon zime ventilacija uglavnom smrdi, a realno, svima nam smeta „miris“ ustajalosti.

Redovni servis znači i provjeru kočnica. Ako mislite da možete sami, provjerite istrošenost kočionih pločica, stanje kočionih diskova stanje brtvi i gumenih dijelova te razinu kočione tekućine i, naravno, dopunite ako je potrebno. Ipak, malo tko to zna sam, a ako niste dovoljno iskusni, prepustite to serviserima.

- Trebalo bi i provjeriti akumulator, odnosno njegovu napunjenost, kontakte i razinu kiseline te ima li na njemu tragova hrđe, a svakako bi bilo poželjno provjeriti i ispuh. To možete napraviti sami tako da vizualno potražite eventualne pukotine i rupe. Ako ima oštećenja, ipak je najbolje profesionalcima prepustiti zamjenu oštećenog dijela - kaže Baće.

Zamijenite gume – vaš automobil i novčanik će vam biti zahvalni

Osim toga, ako ste još uvijek na zimskim gumama, vrijeme je da polako počnete razmišljati o zamjeni zimskih guma za ljetne. Većina ljudi se ravna datumom od kojeg zimske gume više nisu obavezne, tj. od 15. travnja, a iako zakon ne nalaže da se ljetne gume moraju staviti baš tada, gume će vam svakako biti zahvalne ako ih mijenjate s tim datumom ili čim zatopli, no nikako prije tog datuma ni predugo nakon.

image
Neostar

- Mnogi misle da je najbolje ostaviti zimske gume, jer su “bolje” i novije od ljetnih, no to je zabluda. Činjenica jest da zimske gume jesu bolje od ljetnih, ali samo u zimskim uvjetima na cesti, i pritom ne mislimo samo na snijeg i led, već i niske temperature. Zimske gume mnogo su mekše i elastičnije, odnosno smjesa je konfigurirana tako da se u zimskim mjesecima neće stvrdnuti. Stoga prilikom vožnje za vrijeme niskih temperatura one bolje prianjaju za podlogu, a vožnja je neupitno sigurnija. No, kada krenu ljetni mjeseci, karakteristike zimskih guma više ne mogu pratiti temperaturnu razliku, stoga upravo ljetne gume, koje su tvrđe i čvršće pružaju mnogo bolje uvjete i sigurniju vožnju - za Jutarnji list pojašnjava Baće.

Osim toga, dodaje, u ljetnim mjesecima sa zimskim gumama na vašem vozilu, put kočenja mogao bi se drastično produžiti. Dakle, što se sigurnosti tiče, vožnju u ljetnim mjesecima prilagodite uvjetima na cesti, a ekonomski gledano, zimske gume u ljetnim mjesecima čine veći trošak.

- Zbog svojeg sastava materijala i prilikom zagrijavanja podloge, one se znatno brže troše, a zbog promjene strukture one u zimi više neće reagirati kao kvalitetno skladištene i čuvane zimske gume - objasnio je.

Redovito kontrolirajte tlak u gumama

No, i prije i nakon što ih zamijenite, provjerite tlak. Mnogi vlasnici automobila, vozeći se svakodnevno na kratkim relacijama zimi, smetnu s uma važnost redovite provjere tlaka u gumama. Nemojte biti među njima i nemojte zaboraviti provjeriti je li tlak u gumama u okvirima koje je propisao proizvođač.

- Tlak u gumama bitan je faktor za sigurnu vožnju. Ako je tlak u gumama previsok, to može prouzročiti duži put kočenja i neravnomjerno trošenje guma. Prenizak tlak u gumama također smanjuje upravljivost vozila i produljuje put kočenja. Osim toga, nizak tlak će rezultirati nedovoljnim prianjanjem na površinu ceste i pogubno djelovati na njihovu trajnost. Usto, automobil zbog neprimjerenog tlaka u gumama negativno utječe na druge dijelove automobila, povećava mogućnost za oštećenje felgi i neravnomjerno i prekomjerno habanje samih guma, a i prenizak tlak u gumama povećava potrošnju goriva - komentira Baće.

Iako i to možete učiniti sami, ako niste dovoljno iskusni (ili vam se jednostavno ne da), otiđite kod vulkanizera. Osim toga, kao što smo već naveli, to sve možete napraviti i uz pomoć Neostara i njegovih stručnjaka. Uz kupoprodaju rabljenih vozila, ta platforma nudi i zamjenu seta guma, kao i krpanje gume i korištenje usluga hotela za gume. Putem Neostara možete i samo kupiti gume, a za to se ne morate niti maknuti iz kauča.

image
Neostar

Usto, i ranije navedene servise, odnosno provjere i radove, također možete dogovoriti putem Neostara. Kao što je poznato, brojni automehaničari izbjegavaju reći cijenu servisa unaprijed jer „nikad ne znaju što će pronaći“ i „moraju prvo vidjeti stanje vozila“ i onda to ispadne puno više nego što smo namjeravali izdvojiti. No, Neostar, kako nam pojašnjavaju u toj kompaniji, to ne dozvoljava.

- Neostar vas za traženi servis vašeg automobila uputi na najbližu lokaciju na kojoj to možete obaviti, a sve su cijene jasno i unaprijed navedene - kažu.

To je, naravno, poželjno kako bismo znali koliko točno moramo izdvojiti da obavimo sve što naš limeni ljubimac priželjkuje na proljeće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 21:57