Fascinantan je podatak da prosječna osoba provjeri svoj mobitel 262 puta u danu, što je otprilike svakih pet minuta i 50 sekundi. Dok su na mreži, ljudi 88 posto vremena provode skačući iz aplikacije u aplikaciju, a u danu ih obično koriste desetak. Globalno tržište aplikacija ove bi godine trebalo dosegnuti rekordnu vrijednost od preko 935 milijardi dolara, a u Google Play Storeu trenutno je moguće skinuti preko 2.87 milijuna aplikacija.
Aplikacije su, jasno je iz ovih podataka, veliki biznis, a mogu biti od krucijalne važnosti za poslovanje neke tvrtke. Jasno je da svako malo ili srednje poduzeće ne treba vlastitu aplikaciju, no ona u pravoj situaciji može biti velika vrijednost jer omogućava prilagođeno korisničko iskustvo, direktnu komunikaciju s korisnicima, veću lojalnost, personalizaciju, pa i prodaju.
Unatoč ovim prednostima, važno je napomenuti da izrada i održavanje aplikacije zahtijevaju određene resurse, što financijske, tako i vremenske. Stoga, prije nego što tvrtka odluči investirati u vlastitu aplikaciju, trebala bi pažljivo razmotriti svoje ciljeve, potrebe korisnika i resurse koje može posvetiti tom projektu. Istražili smo o čemu sve treba promisliti prije razvijanja vlastite aplikacije ili nadograđivanja postojeće.
Pomno odredite ciljeve
Definiranje ciljeva prije kretanja u razvoj aplikacije ili novog rješenja ključno je kako bi se osiguralo da oni zadovolje potrebe korisnika. Morate, dakle, promisliti o tome što je vaša primarna namjera te što želite pružiti korisniku. Zapitajte se kako će vaša postojeća ili buduća aplikacija userima olakšati ili poboljšati život, koju će im vrijednost dati.
Ako se mučite s tim, probajte razviti imaginarnu personu koja predstavlja vašeg tipičnog korisnika. Detaljno opišite njezine demografske podatke, interese, potrebe i ponašanje. Potom identificirajte koje su ključne stvari koje će ta osoba htjeti raditi na vašem softveru. Jesu li to, primjerice, kupnja proizvoda, pronalaženje informacija, dijeljenje sadržaja ili komunikacija s drugim korisnicima?
Pri svemu tome razmislite o problemima koje korisnici trenutno imaju u vezi s vašom domenom ili industrijom. Kako vaša aplikacija može (bolje) riješiti te probleme? Odgovor na to pitanje temelj je na kojem ćete graditi svoju priču.
Razmislite o poslovnom planu i financijama
Još jedan temelj je svakako budžet. Detaljna procjena financijskih resursa potrebnih za razvoj aplikacije uključuje, primjerice, plaće razvojnog tima, troškove infrastrukture (poput servera i hostinga), licence softvera, marketinške aktivnosti, testiranja, dizajn i podršku.
Troškova je puno, zbog čega je prilično važno biti realan i postaviti budžet prema sredstvima koja su nam doista dostupna. U procesu se nerijetko događaju nepredvidljive situacije, stoga je vrlo dobro zadržati prostor za fleksibilnost kroz određeni rezervni fond ili biti spreman na eventualne promjene plana. Promislite i o potencijalnim (dodatnim) izvorima financija - sponzorima, investitorima, grantovima ili crowdfundingu.
Proučite i kako se razvijanje aplikacije ili novih featurea uklapa u vaš generalni poslovni plan. Pitajte se kako će vam oni povećati popularnost ili prodaju, smanjiti troškove i poboljšati učinkovitost te potom postavite kriterije kojima ćete mjeriti uspjeh, poput broja korisnika, povećanja prodaje, smanjenja vremena provedenog na nekim zadacima i slično.
Istražite konkurenciju
Jednom kad ste osigurali glavne uvjete za svoju novu aplikaciju ili nadogradnju postojeće, važno je prepoznati glavne konkurente u industriji ili niši u kojoj radite. To mogu biti tvrtke koje nude slične proizvode ili usluge, ciljaju istu ciljanu skupinu ili djeluju u istom geografskom području.
Analizirajte njihove proizvode ili usluge tako što ćete proučiti njihove karakteristike, prednosti, cijene i moguće nedostatke. Informacije o cijenama će vam, primjerice, omogućiti bolji uvod u poslovni model te vam potencijalno omogućiti da vi stvorite atraktivniju ponudu.
Pokušajte definirati ciljanu skupinu vaših konkurentskih tvrtki pa onda i analizirati njihove marketinške kanale. Dokučite obraćaju li se uspješno publici koju žele. Ako da, imat ćete jasniju sliku o tržištu koje pokrivaju. Ako ne, imat ćete priliku uočiti neidentificirane prilike i specifične potrebe publike na koje možete ciljati.
Budite kreativni
Vašu aplikaciju od konkurencije mogu izdvojiti inovativne značajke. Korisničko iskustvo, primjerice, možete poboljšati animacijama, pomno osmišljenom estetikom i dinamičnim interakcijama u aplikaciji. U posljednje je vrijeme veliki trend takozvana gamifikacija, odnosno integriranje elemenata igre u aplikaciju. Neki od načina za to su dnevni izazovi, nagrade, sakupljanje bodova i slično.
No, kreativnost ne staje, nego tek počinje u samoj aplikaciji. Razigrajte se idejama prilikom kreiranja narativa koji će pratiti vaše rješenje. Razmislite što je zanimljivo u vašoj priči i što bi moglo biti temelj za unikatan storytelling koji kod korisnika izaziva emociju i povezanost. Priča iza aplikacije može povećati korisničku povezanost i angažman.
Sve to može vam biti polazišna točka za zanimljivo lansiranje aplikacije te marketinšku kampanju za medije i/ili društvene mreže.
Posegnite za optimalnim tehničkim rješenjima
S obzirom na dinamičnost tehnološkog okruženja i eksponencijalnu brzinu kojom se ono mijenja, pravilan odabir tehnologije i stručnjaka koji će razvijati aplikaciju ili ju nadograđivati imaju iznimno važnu ulogu u postizanju uspješnosti aplikacije. Svaka aplikacija ima specifične zahtjeve i jedinstvenu skalabilnost o kojoj treba unaprijed misliti. Podaci korisnika moraju ostati sigurni, kao i drugi segmenti. Aplikacija mora podržavati različite (mobilne) platforme, performansi moraju biti optimizirani, cijeli proizvod stabilan, pouzdan i jednostavan, a sve to obično treba napraviti u prilično kratkome vremenu.
Za takve je slučajeve tu FIYU, jedno od najmodernijih RAD (Rapid Application Development) rješenja koje ubrzava proces razvijanja softvera za čak do 80 posto. FIYU omogućava tvrtkama da razviju softver ili nadograde postojeći u rekordnom roku. Radi se o kompletnom rješenju zahvaljujući kojem se vlasnici i djelatnici tvrtke mogu skoncentrirati na UI i UX dizajn, a pri tome zahvaljujući brzini reakcije na potrebe tržišta ostati konkurentne.
FIYU kombinira dva pristupa razvoju softvera, što omogućuje brz razvoj, ali i detaljnu i duboku prilagodbu potrebama klijenta. Danas tvrtke sve češće imaju svoje development odjele i interne developere koji žele održati kontrolu nad razvojem, odnosno kodom, te teško prihvaćaju rješenja za brzi razvoj jer što tada najčešće nemaju uvid u izvorni kod. FIYU se tu izdvaja jer developerima omogućuje uvid i kontrolu nad kodom te im dopušta da se posvete zadacima koji zahtijevaju specifično znanje i pokažu maksimalni potencijal i vještinu.
Više o FIYU možete saznati ovdje, dok su prijave za besplatni probni period ovdje.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Serengetija
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....