Cjelovita poslovna rješenja

Inovativne tehnologije za poslovanje: Kako iskoristiti napredna rješenja za ubrzavanje digitalne transformacije

Priča o digitalizaciji poslovanja mnogo je dublja od dobre i brze internetske konekcije
 Shutterstock

Digitalizacija i dublje integracije poslovanja s digitalnim servisima već su godinama snažan trend koji zahvaća mnoge sektore. Digitalna transformacija postala je, ali i ostaje, jedan od ključnih alata zadržavanja konkurentnosti. Cijeli taj proces ubrzanog okretanja prema digitalnim servisima i proizvodima ne bi bio moguć bez operatera, na čiju se infrastrukturu oslanja takav uzlet. Sasvim logično, digitalizacije ne bi bilo bez stabilne i brze internetske konekcije. No, priča o digitalizaciji je znatno dublja, pa se zapravo ne može svesti samo na brzinu i stabilnost veze.

O tome kako zapravo izgleda poslovni segment i što je potrebno za nastavak digitalizacije, razgovarali smo s Danielom Šimićem, glavnim direktorom za segment poslovnih korisnika u A1 Hrvatska. Šimić je na svoju poziciju stigao je prije tri godine, a odgovoran je za strateško vođenje poslovnog segmenta, s posebnim fokusom na pružanje rješenja koja podržavaju digitalnu transformaciju poslovnih korisnika.

Konstantan rast segmenta

Šimić nam priča kako se posljednjih godina poslovanje korisnika značajnije transformiralo, ponajviše zahvaljujući ubrzanim usvajanjem novih tehnologija. Među ključnim promjenama je šira primjena digitalnih alata, automatizacija poslovnih procesa te uvođenje inovativnih usluga, koje omogućuju učinkovitiju interakciju s krajnjim korisnicima. Promjene se najviše prepoznaju u pristupu radu, odnosno, po tome da sve veći broj organizacija koristi tehnologije poput cloud rješenja, alata za kolaboraciju i naprednih sigurnosnih sustava. Koliko važnu ulogu igraju telekomunikacije je, ističe, dodatno istaknuo i nastavak trenda rada na daljinu.

- Takav tip rada zahtijeva pouzdane telekomunikacijske i IT usluge kako bi se osigurala produktivnost i kontinuitet poslovanja. Mobilni telefoni su već i prije bili osnovni komunikacijski alat, dok su kolaboracijski alati poput Microsoft Teamsa doživjeli procvat i omogućili timovima da efikasno surađuju i komuniciraju na daljinu. Pri tome je za uspješan rad na daljinu neophodna brzina i kvaliteta fiksne mreže, a A1 Hrvatska svojim gigabitnim brzinama trenutno pokriva 800.000 kućanstava – dodaje Šimić.

image

Daniel Šimić, glavni direktor za segment poslovnih korisnika u A1 Hrvatska

Ustupljena Fotografija

Što se poslovnih korisnika tiče, Šimić kaže kako A1 bilježi kontinuirani rast u tom segmentu tržišta, što smatra potvrdom da je njihova strategija digitalnog partnera ispravna i prilagođena potrebama tržišta. Očekuju i nastavak tog rasta, a najavljuje i nove investicije u sljedećim godinama, posebice u područjima kao što su cloud usluge i povećana potreba za najvišim sigurnosnim standardima.

- Naša je misija pratiti ove trendove te kontinuirano prilagođavati naš portfelj proizvoda i usluga. Nastavljamo jačati ekspertnost našeg tima i proširivati ponudu ICT rješenja, uključujući usluge data centra, sigurnosna rješenja, pametna rješenja te specijalizirane usluge za sektore poput hotelijerstva i turizma. Naša sposobnost prilagođavanja i inoviranja ključna je za zadržavanje konkurentske prednosti i stvaranje dugoročne vrijednosti za naše korisnike – dodaje Šimić.

Podržali digitalnu transformaciju korisnika

Šimića smo pitali i kako se transformacija poslovanja korisnika A1 odrazila na njih kao operatera, ali i na nas obične građane. Odgovara kako su promjene za A1 bile značajne, prvenstveno zbog toga što se za uspješno podržavanje digitalne transformacije poslovnih korisnika moralo dodatno investirati u osnaživanje kapaciteta mreže - kako fiksne, tako i mobilne 5G mreže.

- U Hrvatskoj nam je cilj kroz iduću godinu do dvije imati milijun kućanstava povezanih na fiksnu mrežu, a s našom 5G mrežom imamo 98 postotnu pokrivenost. Tu također moram istaknuti i ulaganje u edukaciju naših timova, proširenje stručnosti u novim tehnologijama, te povećanje broja eksperata unutar našeg tima. Osim toga, proširili smo našu ponudu usluga i proizvoda kako bismo omogućili korisnicima korištenje najnovijih tehnoloških rješenja, poput data centra i naprednih sigurnosnih standarda – dodaje Šimić.

Promjene i efekti za građane bili su neizravni, budući da je digitalna transformacija poslovnih korisnika često donijela i bolju, bržu i efikasniju uslugu za krajnje korisnike, što uključuje građane.

- Primjerice, brža i sigurnija komunikacija, automatizacija procesa u sektorima kao što su zdravstvo, obrazovanje i financijske usluge, ili uvođenje pametnih rješenja u turizmu, izravno poboljšavaju svakodnevno iskustvo građana. Tehnologija omogućuje tvrtkama da brže odgovaraju na potrebe svojih klijenata, optimiziraju usluge i ponude rješenja koja su jednostavnija i dostupnija – navodi Šimić.

Impresivni rezultati za 2024.

Premda još uvijek nije kraj godine, no on nam je sve bliži, Šimića smo pitali može li već u nekoj mjeri sumirati 2024., koja će uskoro biti iza nas. Kaže kako već sada može reći da će ona biti ocijenjena kao izrazito uspješna, posebice iz aspekta razvoja i monetizacije usluga. Jasan cilj za 2024. godinu bio je dodatno unaprijediti i proširiti ponudu ICT rješenja.

- Rezultati su impresivni. Prihod od ICT rješenja i usluga u 2024. godini porastao je više od 50 posto u odnosu na 2023. godinu, što pokazuje koliko je tržište prepoznalo vrijednost naših usluga – ističe Šimić.

Ove godine A1 se fokusirao na nekoliko ključnih područja, a prvo je bilo nastaviti kvalitetan rast mobilnih usluga za poslovne korisnike, pružajući im fleksibilne i prilagođene opcije. Uspjeli su i kapitalizirati na velikim investicijama u fiksnu infrastrukturu, čime je osigurana još veća kvaliteta i dostupnost usluga. U sektoru ICT-a dodatno je razvijen portfelj, s posebnim naglaskom na sigurnosna rješenja i data centar usluge, što su područja od strateškog značaja za poslovne korisnike A1. Baza poslovnih korisnika je povećana, a lansirane su i inovativne usluge poput Putnog osiguranja za poslovne korisnike, Pomoći u kući za zaposlenike te Osiguranja uređaja.

Jedno od važnijih postignuća koje Šimić navodi je i povećanje tima stručnjaka. Povećali su broj eksperata za više od stotinu novih zaposlenika, čime su ojačali sposobnost pružanja cjelovitih poslovnih rješenja i tehničke podrške velikim poslovnim korisnicima. Šimić kaže da će s takvim fokusom na jačanje ljudskih resursa, zajedno s ulaganjima u infrastrukturu, osigurati da će i u budućnosti biti spremni odgovoriti na sve izazove i prilike koje dolaze.

image

Daniel Šimić, glavni direktor za segment poslovnih korisnika u A1 Hrvatska

Ustupljena Fotografija

Cjelovita poslovna rješenja

Šimića smo zamolili i da nam objasni zašto bi se poslovni korisnici dublje integrirali s operaterima, odnosno, što im takva dublja integracija donosi. Navodi kako postoje brojni benefiti, posebno u kontekstu poslovanja koje se sve više oslanja na tehnologiju. Šimić otkriva kako poslovni korisnici A1 ne traže samo osnovne telekomunikacijske usluge, već i zaokružena rješenja koja zadovoljavaju specifične potrebe njihovog poslovanja. Takva cjelovita rješenja smatra i boljom opcijom, opciju jer skraćuju vrijeme implementacije i omogućuju optimizaciju operativnih procedura i troškova, uz jednostavnost i kvalitetu usluge.

- Uz tradicionalne telekomunikacijske usluge, naša ponuda uključuje i širok spektar ICT rješenja kao što su usluge data centra, sigurnosna rješenja, rješenja za hotelijerstvo i turizam, pametna rješenja te poslovno savjetovanje. Ova integracija omogućava korisnicima da imaju sve potrebne usluge na jednom mjestu, što pojednostavljuje upravljanje i komunikaciju te smanjuje rizik od nespojivosti različitih sustava. Fokus je na razvoju novih partnerstava unutar ICT eko sustava, kako bismo postali tržišni lider u as-a-service poslovnom modelu. To uključuje pružanje sveobuhvatnih, personaliziranih rješenja za digitalizaciju poslovanja, koja uključuju pouzdane mobilne i fiksne mreže, ali i napredne digitalne usluge, poput IoT rješenja i automatizacije poslovnih procesa. Dublja integracija ne samo da povećava učinkovitost poslovanja, već također omogućava brže prilagodbe tržišnim promjenama, povećava sigurnost i unapređuje korisničko iskustvo. – navodi Šimić.

Kroz svoje napredne usluge za poslovne korisnike A1 se, dodaje Šimić, etablirao kao pouzdan digitalni partner s 25 godina iskustva, s timovima koji pružaju stručnost i predanost u implementaciji cjelovitih rješenja.

Hrvatsko tržište postaje sve dinamičnije

Kada općenito govorimo o tržištu u Hrvatskoj, Šimić kaže da ono prolazi kroz značajnije promjene, a potražnja za mrežama nove generacije, ICT rješenjima i pametnim tehnologijama nikad nije bila veća. Sve veći broj poslovnih korisnika prepoznaje važnost novih tehnologija i inovacija kao ključnih faktora za postizanje konkurentske prednosti. Takve promjene se sve više osjete u segmentu malih i srednjih poduzeća, gdje je posebno intenzivan interes za integraciju naprednih ICT rješenja.

- Ova rješenja omogućavaju poslovnim korisnicima da optimiziraju operacije, smanje troškove i poboljšaju korisničko iskustvo. Također, tržište se suočava s povećanom potražnjom za sigurnosnim rješenjima, s obzirom na rastuće prijetnje kibernetičkoj sigurnosti. Europska unija donijela je i NIS2 direktivu, o kojoj se zadnjih mjeseci puno govori, a čiji je cilj osigurati snažnu sigurnosnu zaštitu mreža i informacijskih sustava tvrtki važnih za funkcioniranje društva i ekonomije. Ova direktiva zahtijeva od ključnih i važnih organizacija da implementiraju temeljne sigurnosne mjere za suočavanje s konkretnim vrstama potencijalnih kibernetičkih prijetnji – objašnjava Šimić, pa dodaje kako su ove promjene dokaz toga da hrvatsko tržište postaje sve dinamičnije, a poslovni korisnici A1 postaju sve motiviraniji za usvajanjem inovativnih rješenja kako bi ostali konkurentni i spremni za buduće izazove.

Što nas čeka u budućnosti?

Što se budućnosti i trendova koje donosi tiče, Šimić navodi nekoliko ključnih koji će oblikovati ICT sektor. Kao i u drugim sektorima, jedan od snažnijih faktora bit će umjetna inteligencija (AI), koja prema Šimiću, već sada transformira način na koji kompanije upravljaju podacima, optimiziraju poslovne procese i komuniciraju s korisnicima. Konkretno, korištenjem AI tehnologija, A1 poslovni korisnici moći će poboljšati korisničko iskustvo kroz personalizirane usluge i automatizaciju operativnih zadataka. Očekuje se da će migracija na nove tehnologije i zamjena korisničke opreme omogućiti višu razinu usluga, dok će AI donijeti dodatne mogućnosti u područjima kao što su upravljanje podacima i brža prilagodba tržišnim promjenama.

Ulaganje u 5G mrežu ostaje i dalje jedan od glavnih fokusa A1, kao i daljnje širenje optičke infrastrukture diljem Hrvatske. Te tehnologije će, objašnjava Šimić, omogućiti korisnicima (posebice u poslovnom segmentu) brže i stabilnije mrežne usluge, što smatra ključnim za daljnji razvoj digitalnih rješenja. Kontinuirano će se ulagati i u ICT segment, s posebnim naglaskom na stručnjake, kako bi i dalje mogli pružati vrhunske usluge poslovnim korisnicima. Posebni fokus stavit će se i na dodatno prilagođavanje portfelja usluga na male i srednje poduzetnike.

- Općenito, globalni trendovi digitalne transformacije, kao što su širenje clouda, kolokacija u data centre, kao i sve veća važnost kibernetičke sigurnosti, također će oblikovati naše poslovanje i usluge. Naš cilj je pratiti te trendove i omogućiti poslovnim korisnicima najbolje moguće korisničko iskustvo kroz primjenu novih tehnologija – dodaje Šimić.

U 2025. godini A1 nastavlja s ciljem kontinuiranog rasta u portfelju usluga i proizvoda koje nude svojim poslovnim korisnicima. U ICT segmentu cilj je biti među prvih pet sistem-integratora u Hrvatskoj po prihodima, što će zahtijevati dodatna ulaganja u inovacije, stručnost i razvoj naših rješenja, kao i jačanje naših odnosa s partnerima i korisnicima. Krajnji cilj je etablirati se kao digitalni partner od povjerenja za sve poslovne korisnike koji žele unaprijediti svoje poslovanje. Dodatni cilj je i etablirati se kao partner s najfleksibilnijim korisničkim uslugama i najboljim korisničkim iskustvom, što uključuje ne samo pružanje kvalitetnih proizvoda, već i aktivno slušanje povratnih informacija poslovnih korisnika, uz prilagođavanje usluga njihovim potrebama.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i A1 Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. listopad 2024 12:11