Kakav uspjeh

Hrvatska kompanija među tisuću najbrže rastućih u Europi već drugu godinu zaredom

Godinama rapidno mijenjaju financijsku scenu regije, a s velikanima će se suočiti na konferenciji Money Motion

Aircash tim

 Neja Markičević/Cropix

Prebaciti 20 eura prijatelju, platiti račun za struju, skinuti gotovinu s bankomata, sve naše svakodnevne transakcije bilježe se u povezanom digitalnom sustavu. Više ili manje svjesno svaki pokret našeg novca detaljno se prati, a većina njih nas i pošteno košta. Da u tom prostoru postoji rupa za bolje tehnološko rješenje, prilagođenije korisnicima i njihovim novim navikama i pametnim telefonima, prije 10 godina prepoznao je Hrvoje Ćosić.

Prije tek par dana, njegov je Aircash po drugi put zaredom uvršten na listu top 1000 najbrže rastućih europskih kompanija renomirniranog financijskog magazina, Financial Timesa. Našao se među najbolje rangiranih 50 obje godine, a u međuvremenu je značajno pojačao menadžment i proširio usluge.

Za manje od tjedan dana na glavnoj pozornici najveće regionalne FinTech konferencije, Ćosić će se se kao izvršni direktor Aircasha suočiti s Andriusom Bičeikom, članom uprave Revoluta, najveće europske neobanke. Može li se vodeći hrvatski scaleup u financijskim tehnologijama mjeriti s najvećom europskom neobankom ključno je pitanje vodeće točke konferencije Money Motion, koja će se održati u četvrtak i petak, 21. i 22. ožujka na Zagrebačkom Velesajmu. Doznali smo što očekivati.

image

Andrius Bičeika

Adas Vasiliauskas

Zajednički počeci Aircasha i Revoluta

Prošlo je tek sedam godina otkako je Aircash licenciran od strane Hrvatske narodne banke. Drugim riječima, tek su tada krenuli nuditi svoje usluge putem prepaid kartica, no kreirali su prvi mobilni novčanik na tržištu, jedina su kompanija koja nije banka a izdaje Mastercard kartice u Hrvatskoj i imaju više od 150.000 prodajnih mjesta diljem Europe i izvan nje.

Nešto prije Ćosića, sličan je početak imao i Revolut, no rijetko tko poznaje taj dio priče najpopularnije neobanke u Europi. Oboje su imali vrlo jasan cilj - omogućiti jednostavnije, transparentnije i brže raspolaganje novcem, a pogotovo onim koji želimo preko granice prebaciti poznaniku. Aircash je pri tome nastavio graditi korisničko iskustvo svoje mobilne aplikacije i mrežu benefita za korisnike, dok je Revolut postao bankom nove generacije, ona koja nema poslovnice i u kojoj račun otvaraš skeniranjem lica kamerom na mobitelu.

image
Shutterstock

Tako danas putem Aircash aplikacije možemo jednostavno nadoplatiti ENC račun, platiti parking i trajekte po Hrvatskoj, kupiti autobusne karte, bonove za mobitel, vinjete i ulaznice za koncert, a po potrebi čak i ugovoriti osiguranje. Sve su to stvari koje, čak ni uz novo predstavljeni program vjernosti, na Revolutu ne možemo. Na njemu, s druge strane, možemo investirati u metale, kupiti dionice i kriptovalute, otvoriti dodatne račune štednje, sve uz značajno manje muke nego u tradicionalnim institucijama.

Okršaj desetljeća za sve FinTech obožavatelje

Revolut je u posljednjih godinu dana doživio skok od gotovo 100 tisuća novih korisnika kod nas, no naivno bi bilo išta pretpostaviti u odnosu s Aircashom kojemu je hrvatsko ipak domicilno tržište. No, tko prednjači ipak se nadamo saznati u okršaju na Zagrebačkom Velesajmu sljedećeg tjedna. Naime, uz moderatorsku palicu Božidara Pavlovića, poznatog lica bankarskih i payment krugova, u popodnevnim satima prvog dana konferencije Money Motion, Ćosić i Bičeika raspravit će ključne točke na kojima se Aircash i Revolut susreću, ali i rastaju - od igara na sreću i digitalnog eura do Apple Paya.

- Poslovna godina nam je bila zanimljiva zbog intenzivnih aktivnosti usmjerenih na rast na drugim tržištima, kao i zbog uvođenja novih proizvoda i usluga. Pažljivo pratimopotrebe i zahtjeve različitih sektora poslovanja, zbog čega smo nedavno uveli Google Pay, a vrlo skoro će biti dostupan i Apple Pay za sve naše korisnike Aircash Mastercard kartica - poručuje Hrvoje Ćosić te dodao kako se veseli ovogodišnjem MoMo2024 i FightClubu s Bičeikom.

Uvjeren sam da će naša rasprava, kaže Ćosić, obilovati intrigantnim temama i inovativnim idejama. Očekuje nas nezaboravno druženje, ispunjeno dinamičnim dijalozima i razmjenom znanja koje će svakako obogatiti sve prisutne.

Uz njih na konferenciji će se pred publikom od 2000 posjetitelja, izmijeniti još 80 stručnjaka i ozbiljnih profesionalaca industrije od Anne Maj, jedne od najutjecajnijih ženskih glasova u FinTech industriji, Borisa Vujčića, Guvernera Hrvatske Narodne banke, članova uprava vodećih hrvatskih banaka, te partnera desetak regionalnih investicijskih fondova.

image
Promo

Tijekom konferencije na jednoj od tri pozornice održat će se i natjecanje među 15 najboljih FinTech startups iz 12 zemalja, a tri će pobjednika podijeliti nagradni fond od 10.000 eura. Natjecanju se pridružuju i Infobip i Microsoft koji će zasebno podijeliti i vlastite nagrade najboljim startupima po vlastitom izboru. U expo dijelu više od 30 kompanija predstavit će svoje usluge i pogodnosti, a ono što brojni posjetitelji sigurno očekuju nakon prošlogodišnjeg izdanja je izvanredni večernji program. Svi će posjetitelji završetkom dnevnog programa nastaviti svoje druženje u ležernom izdanju uz DJ Pips i DJ LukadeLux, a u petak navečer će na završnom partyju plesati u legendarnom Petom kupeu uz DJ Pytzek i DJ Ivna Ji.

Ulaznice za konferenciju Money Motion dostupne su na službenim stranicama konferencije te putem Entrio platforme, a jedna regularna ulaznica iznosi 249 eura, dok je studentska 49 eura.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Money Motiona.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 12:17