Prirodna bogatstva poput ugodne klime, čistog zraka, mirisa bora i lavande, morskog plavetnila, zelenih prostranstava te blagog podneblja Hrvatsku čine idealnom destinacijom za zdravstveni turizam.
Kada svemu tome pridodamo stručno znanje, visokokvalitetnu uslugu, bogate termalne izvore, vrhunsku tehnologiju i odličnu infrastruktura, Hrvatska je, nedvojbeno, predodređena kao odredište zdravlja.
- U Hrvatskoj se zdravstveni turizam dugi niz godina provodi kroz programe i usluge ordinacija, poliklinika, klinika, specijalnih bolnica, lječilišta i toplica, kako u privatnom tako i u javnom sektoru. Kvaliteta kadra, razina organiziranosti, opremljenost i infrastruktura doprinose razini usluga i zbog toga je Hrvatska mnogima privlačna kao destinacija zdravlja. Isto tako, dodatna međusobna povezanost svih dionika u zdravstvenom i turističkom sektoru te investiranje u brendiranje Hrvatske kao destinacije zdravlja, uz razne modele financiranja u infrastrukturu i kadrove, svakako utječu na razvoj ove vrste turizma – rekao je dr. Vladimir Mozetič, ujedno i predsjednik Kvarner Healtha, Klastera zdravstvenog turizma Kvarnera, koji u Hrvatskoj vidi veliki potencijal.
Malo ulaganja
Naime, malo je poznato da Hrvatska na godišnjoj razini od zdravstvenih i wellness putovanja te općenito korištenja zdravstvenih usluga zaradi više od milijardu kuna. Ipak, unatoč bogatoj ponudi i ogromnom potencijalu, u ovu granu turizma se i dalje ne ulaže dovoljno sredstava zbog čega konkurentne zemlje mogu preuzeti dio hrvatskih gostiju. No, kako spriječiti taj scenarij?
- Određivanje prioritetnih tržišta, međusobno povezivanje uz promoviranje oblika usluga koje nudimo, naročito u onim segmentima u kojima imamo visoku kvalitetu, tradiciju i resurse te korištenje prednosti prirodnih ljekovitih čimbenika neke su od potrebnih aktivnosti pomoću kojih bismo mogli prestići konkurentske zemlje. Proteklih se godina i na nacionalnoj razini pojačano ulaže u organizaciju, promociju i zakonsku regulativu u području zdravstvenog turizma. Zdravstveni turizam je u Strategiji razvoja turizma Republike Hrvatske do 2030. godine označen jednim od ključnih segmenata. Također i natječaji za EU sredstva nude nove mogućnosti financiranja u infrastrukturu, kadrove i opremu. Važna je i edukacija kadrova u području zdravstvenog turizma, kao i korištenje rezultata znanstveno-istraživačkih projekata u ukupnosti ponude – svoje prijedloge o unapređenju usluge podijelio je dr. Mozetič te nadodao kako bi, osim toga, Hrvatska trebala slijediti najbolje primjere iz prakse po pitanju zdravstvenog turizma, a među njima SAD, Švicarsku, Maleziju, Južnu Koreju i Sloveniju.
No, koje su posebnosti navedenih zemalja? Što ove države imaju u svojoj ponudi zdravstvenog turizma, a Hrvatska još nije usvojila? Ako se pita dr. Mozetiča, našoj državi ponajprije nedostaje dodatnog sadržaja za posjetitelje.
- Pružanjem zdravstvenih usluga, promocijom na domaćem i inozemnom tržištu te popratnim nemedicinskim aktivnostima, kao što su kultura, gastronomija, outdoor activities, storytelling, dodaju se sadržaji za korisnike zdravstvenih usluga, kao i za njihovu pratnju koja se također ne smije zaboraviti. Suvremeno doba prate digitalizacija, korištenje telemedicinskih usluga te umjetne inteligencije, ali i sve izraženije ponude usluga u segmentu medicine životnog stila te korištenje očuvanih prirodnih ljekovitih čimbenika koje regije nude, a Hrvatska bi svakako trebala više iskorištavati – objasnio je predsjednik Kvarner Healtha te nastavio kako jedna domaća regija ipak može parirati i najpriznatijim destinacijama zdravstvenog turizma, i to zahvaljujući dugoj, bogatoj povijesti koja proteže do unazad gotovo 180 godina.
Hrvatski leader
Riječ je o Kvarneru, odnosno Primorsko-goranskoj županiji koja je zbog snage morskih valova, idealne morsko-gorske klime, čistog zraka, ljekovitih svojstava morske vode i aromatičnog bilja uistinu bila predodređena da postane zdravstvena destinacija.
- Tradicija i zemljopisna pozicija ili termin koji često koristimo ‘pozicijska renta‘ su razlozi zbog kojih je u ovoj regiji zdravstveni turizam prihvaćen kao jedan od značajnijih smjerova cjelokupnog razvoja. Većina ustanova, te regionalna i lokalna samouprava, dugi niz godina kontinuirano ulaže značajna sredstva u kadar, opremu i prostore, kao i u promociju vlastitih usluga. Vrhunska kvaliteta usluge uz optimalnu cijenu te odlična prometna povezanost kopnom i zrakom glavni su razlozi konkurentnosti – objasnio je Mozetič.
Ljekovita snaga Kvarnera je u službi ljudskog zdravlja i dalje, nakon gotovo 200 godina, što je prepoznao veliki broj posjetitelja. Podaci pokazuju da je u razdoblju između 2019. i 2021. godine navedenu regiju posjetilo preko 180.000 gostiju zbog zdravstvenih usluga, a samo u prvih šest mjeseci 2022. godine njih 52.000.
- Najčešći razlozi dolaska su usluge u području dentalne medicine, ali i provođenje rehabilitacijskih postupaka, ortopedskih operacija, postupaka u sklopu tzv. lifestyle medicine, odnosno medicine životnog stila, zatim, od neinvazivnih estetskih postupaka do usluga koje uključuju medicinski praćene tjelesne aktivnosti uz nutricionistički nadzor. Većina korisnika se vraća na destinaciju, koristeći i druge usluge, a prosječno vrijeme boravka ovisi o razlozima dolaska – rekao je Mozetič.
Iako je pandemija usporila planirani razvoj zdravstvenog turizma u Primorsko-goranskoj županiji, proteklo vrijeme je iskorišteno za izradu novih programa prilagođenih potrebama u novonastalim okolnostima. Članice Klastera, konkretno 37 članica s preko 9.500 zaposlenih djelatnika iz redova medicinskog, turističkog, sveučilišnog sektora i pratećih usluga, trenutačno u ponudi imaju 26 Postcovid rehabilitacijskih programa koji su ponuđeni domaćem i stranom tržištu. No, tu njihove aktivnosti usmjerene u pozicioniranje Kvarnera kao centra za zdravstveni turizam ne staju.
Daljnji fokus članica Klastera usmjeren je prema razvoju i ponudi usluga u preventivnoj i personaliziranoj medicini, tjelesnoj i mentalnoj rehabilitaciji, tzv. lifestyle medicini te programima aktivnog i zdravog starenja. Uz sve to, svoju promociju nastoje usmjeriti i izvan granica Lijepe naše.
- Iako su nam u fokusu u prvom redu zemlje u okruženju, na 500 km ili pet sati vožnje, promidžbu usmjeravamo i prema Skandinaviji, Britaniji, Nizozemskoj, Njemačkoj, UAE. Istraživanja pokazuju da za sada 10 posto stanovnika EU koristi zdravstvene usluge izvan matične države, što je oko 50 milijuna ljudi, a onih koji bi to željeli je 53 posto, odnosno oko 250 milijuna ljudi te je to pravi pokazatelj da tržišta ne manjka. Prošle godine je Kvarner Health Cluster potpisao ugovor o suradnji s Ministarstvom Ayush Republike Indije koja promovira tradicionalne oblike medicine, jogu i ayurvedu. Nastavljena je i komunikacija sa suradnicima iz Kine i UAE. Također, u kontaktu smo i s partnerima ACAP-Association of Croatian-American Professionals iz SAD-a, a provodimo srednjoročne projektne aktivnosti u području zdravstvenog turizma i zdravstvene industrije – ponosno ističe predsjednik Kvarner Healtha.
No, još je jedan razlog zašto se Kvarner izdvaja u odnosu na ostale regije.
Važnost konferencija
Članice Klastera davno su uočile i važnost održavanja konferencija u Primorsko-goranskoj županiji koje, kao mjesto okupljanja dionika u području zdravstvenog turizma, prvenstveno služe za prezentacije aktualnih trendova, vlastitih aktivnosti, poslovnih sastanaka i dogovora o daljnjoj suradnji.
Upravo će se s istim ciljevima na Rivijeri Crikvenice, koja obuhvaća Dramalj, Jadranovo, Novi Vinodolski i Selce, organizirati jedna od najvažnijih konferencija te vrste na kojoj će gostovati vrhunski stručnjaci iz cijeloga svijeta. Riječ je o jubilarnoj 10. po redu Crikvenica International Health Tourism Conference (CIHT) koja će se održati 20. i 21. listopada 2022. u hibridnom obliku - istovremeno u Hotelu Omorika u Crikvenici i putem online platforme.
Dvodnevna manifestacija je međunarodnog karaktera, a okuplja eminentne domaće i strane predavače te sudionike iz područja zdravstvenog turizma također je jedna od najvećih konferencija zdravstvenog turizma u regiji. Pozicionira Hrvatsku, a posebice Rivijeru Crikvenica i Primorsko-goransku županiju među vodeće destinacije zdravlja na karti Europe i šire.
Ova konferencija igra važnu ulogu u implementaciji postojećih teorijskih znanja i trendova u praksi te naglašava strateški značaj razvoja zdravstvenog turizma u Hrvatskoj, zemlji s dugogodišnjom tradicijom pružanja zdravstvenih usluga, prvenstveno zahvaljujući povoljnoj klimi, prirodnim ljekovitim faktorima i velikom broju uspješnih zdravstvenih ustanova. Nakon organizacije prošlogodišnje hibridne konferencije, koja je uživot okupila 150 sudionika te mnogobrojnu online publiku iz 55 zemalja diljem svijeta, ovogodišnja konferencija organizirat će se ponovno u hibridnom izdanju. Svake godine joj prisustvuje više od 150 domaćih i inozemnih eminentnih stručnjaka iz područja zdravstvenog turizma koji su na rukovodećim funkcijama priznatih zdravstveno-turističkih institucija, a dolaze iz zemalja poput SAD-a, Indije, Ukrajine, Velike Britanije, Kine, Njemačke, Poljske, Slovačke, Slovenije i naravno, Hrvatske.
Vrhunski izlagači
Na konferenciji će, između ostalih, sudjelovati Elizabeth Ziemba, osnivačica i predsjednica Medical Tourism Training te Ilan Geva, konzultant u zdravstvenom turizmu i vrhunski svjetski stručnjak za branding te ponašanje kupaca, predsjednik kompanije Ilan Geva & Friends Inc, ujedno i direktor strategije te direktor američkog ureda u Vmarsh Healthcare. Maria Jukic i Mario Škugor iz klinike Cleveland govorit će o zdravstvenom turizmu iz perspektive odnosa zdravstvene ustanove te pacijenta, odnosno kako mu pružiti najbolju zdravstvenu skrb i kvalitetan oporavak. Imena svih izlagača možete potražiti na službenoj web stranici CIHT-a.
No, konferencija globalnog značaja za Hrvatsku nije rezervirana samo za vrhunske stručnjake, već je namijenjena svima kojima je u interesu djelovanje organizacija, razvoj te međusobna poslovna suradnja u području zdravstvenog turizma.
Relevantne teme, izvrsni predavači i rasprava o svjetskim trendovima u zdravstvenom turizmu, sve to pa i više od toga očekujte 20. i 21. listopada 2022. na jednoj od najvećih konferencija u regiji. Prijave su obavezne, a sudjelovati možete na lokaciji hotela Omorika u Crikvenici ili online.
Online sudjelovanje je potpuno besplatno, a kotizacija za sudjelovanje na licu mjesta iznosi 750,00 HRK, odnosno 99,54 EUR.
Dodatne informacije potražite na službenim stranicama konferencije.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Kvarner Healtha.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....