16,792 dana. Točno toliko svatko od nas ima vremena od punoljetnosti do odlaska u mirovinu. Pandemija koronavirusa nas je naučila kako je svaki trenutak života dragocjen, a to je pokazalo i najnovije izvješće GWI Connecting the Dots, koje predviđa vodeće trendove za 2022. godinu. Kako biste neometano pratili svoje snove, stvarali uspomene za cijeli život i možda napokon pokušali onaj vikend hobi pretvoriti u pravo poslovanje, trebat će vam podrška banke koja vas razumije i razvija se u korak s vašim potrebama.
Upravo takva je Addiko banka, predvodnik inovacija koja je još 2016. godine uveo koncept „bankarstva bez zavrzlama“ i jednostavnog dogovaranja kredita samo s osobnom iskaznicom, a svake godine digitalizaciju i inventivnost pomiču sve dalje. Tako su ovog prosinca po prvi put pokrenuli Addiko adventski kalendar, platformu na kojoj 24 dana nude 24 financijske pogodnosti, popusta i prilika. Posebno se ističe 30 posto popusta na kamatnu stopu gotovinskih kredita (8., 9. i 10. prosinca), Platinum paket bez naknade, plaćanje na rate bez naknade, sve što vam može olakšati prosinac, ali i početak nove godine. A znamo da je upravo to financijski izazovno razdoblje.
O novitetima koje pripremaju i načinima stvaranja inovacija razgovarali smo s Petrom Bašić Jantolić, direktoricom Razvoja poslovanja s klijentima Addiko banke.
Na koje navike vaših klijenata je pandemija najviše utjecala te hoće li se one zadržati i u budućnosti? Mislite li da će to promijeniti budućnost bankarstva i kako?
Svi zajedno smo puno upućeniji u digitalne tehnologije, slobodnije ih koristimo i sviđa nam se njihova praktičnost. Savladali smo online shopping, video sastanke putem Teamsa, Zooma ili Meeta te identifikaciju i autentifikaciju korištenjem digitalnih certifikata. Sve te promjene naših navika prakticiramo i kod korištenja bankarskih usluga, pa nam je tako nezamisliv život bez mobilne aplikacije koja nam omogućava uvid u stanje naših računa, kredita i štednje u svakom trenutku, normalno nam je da odradimo sastanak s videobankarom nakon radnog vremena ili provjerimo svoju kreditnu sposobnost na web kalkulatoru i ugovorimo kredit online u nedjelju ujutro uz šalicu kave.
Promjene su značajne i nepovratne. Bankarstvo se već promijenilo, a nove navike potrošača podržane modernim tehnologijama nam omogućuju i daljnju transformaciju. Bankari se prilagođavaju novom stilu života i upravljanja financijama klijenata, no ne možemo govoriti da je došao kraj tradicionalnog pružanja bankarskih usluga. Osuvremenjujemo svoje usluge, a ključnu ulogu u zadržavanju povjerenja ipak ima ljudski kontakt.
Je li većina hrvatskog stanovništva spremna za virtualno bankarstvo?
Istraživanja pokazuju da vise od 90 posto potrošača proces ugovaranja kredita pokreće online, informiranjem o uvjetima na web stranicama, korištenjem kreditnih kalkulatora ili usporednih izračuna sto nam ukazuje da voljnost za korištenje digitala postoji.
Međutim, danas još uvijek postoji i strah od pogreške kod korištenja “neljudskih” kanala i, što je još izraženije, kognitivni zamor i nedostatak pažnje da se razumiju informacije prezentirane na digitalnim kanalima. Upravo zato potrebno je uložiti dodatni trud u edukaciju potrošača i, još važnije, u pojednostavljenje digitalne komunikacije i procesa. Kao organizacija s jasnom digitalnom strategijom i specijalizacijom u potrošačkom kreditiranju želimo pomoći našem društvu u digitalnom i financijskom opismenjavanju.
Na kojim digitalnim inovacijama radite?
Uvijek spremamo nešto novo i trudimo se iznenaditi tržište nečim drugačijim. Izrazito nam laska činjenica da je tržište prihvatilo inovacije koje smo u posljednjih pet godina doveli na tržište gotovinskih kredita, a to uključuje odobrenje kredita samo s osobnom iskaznicom unutar jednog dana, potpuno digitalni proces ugovaranja kredita, posebne tjedne ili dnevne promotivne akcije. Danas kad pogledate komunikaciju banka za gotovinske kredite, svi smo brzi i jednostavni i digitalni. Virtualna poslovnica samo je jedna od naših usluga kojom smo dodatno smo naglasili ulogu predvodnika digitalizacije bankarskog sektora, a vjerujemo da ćemo svojim planovima i za 2022. godinu ugodno iznenaditi klijente.
Bila je prava revolucija kada ste 2017. godine uveli koncept „bankarstva bez zavrzlama“ i kada ste prvi na tržištu uveli brze kredite samo uz osobnu iskaznicu. Danas kada to nude gotovo sve banke. Kako planirate zadržati prednost?
Addiko je danas banka s jedinstvenom strategijom na hrvatskom tržištu. Naši potrošački krediti su procesno i tehnološki najefikasniji, a klijent na svim našim kanalima dobije najbrži odgovor. Na digitalnim kanalima odgovor stiže za manje od tri minute, a na tradicionalnim za manje od 15 minuta.
Međutim, i mi bankari moramo samo sebi priznati da mi i naši proizvodi nismo cilj, već sredstvo našim klijentima da ostvare svoje ciljeve, kupe novi auto, renoviraju dom, konsolidiraju svoje dugove, školuju sebe ili svoju djecu ili ostvare neko svoje dugo planirano putovanje, stoga nam je cilj prilagoditi svoja rješenja upravo tome. Vjerujemo da smo na dobrom putu.
Addiko banka prva je u Hrvatskoj uvela Black Friday na bankarsko tržište. Kakve su bile reakcije?
Potrošači u Hrvatskoj izrazito dobro reagiraju na posebne promocije i pogodnosti koje im se nude, što možemo potvrditi i kroz brojne slične formate koje koriste kompanije iz raznih industrija, pa i ostale banke na tržištu.
Red Day i Red Week akcije pokazale su se iznimno uspješnima tijekom cijele godine na gotovo svim tržištima gdje poslujemo i to ne samo tijekom studenoga koji je tradicionalno rezerviran za Crni petak. Smanjena kamatna stopa i do 50 posto, vraćanje iznosa prve rate kredita na račun klijenta i produljenje roka otplate kredita samo su neke od pogodnosti koje nudimo klijentima i na taj način im omogućavamo rješavanje određenih financijskih situacija ili olakšavamo ostvarenje planova i želja.
Što Addiko banka ima u ponudi za male i srednje poduzetnike, koliko vam je bitan ovaj segment poslovanja?
Poduzetnici su fokusirani na razvoj svog poslovanja, pokušavaju izgraditi svoju tvrtku, osigurati dobar život svojim zaposlenicima, različitog su stupnja obrazovanja, te većina njih financijske obaveze rješava usput, nakon što riješi potrebe svojih kupaca i zaposlenika, i često su im financijske teme nezanimljive, zahtjevne i teško razumljive, zbog toga smo i za taj segment naših klijenata, kao i za potrošače, pokrenuli inicijative za podizanje njihove financijske pismenosti.
Na ovaj način vjerujemo da ćemo ih osnažiti u njihovim svakodnevnim aktivnostima i olakšati korištenje digitalnih rješenja koja su im na raspolaganju. Važnu ulogu u tome odigrao je i naš projekt „Upoznajte svoje poslovanje“ koji smo pokrenuli u suradnji sa Štedopisom – Institutom za financijsko obrazovanje, a zahvaljujući kojem poduzetnici imaju prilike usvojiti temeljna financijska znanja te implementirati financijske podatke u svakodnevne poslovne odluke.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Addiko bankom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....