Imate li ih i vi?

Hrvati ne mogu zamisliti TV paket bez tri ključne funkcije, a prije 10 godina one uopće nisu postojale

Prije su ukućani dnevnu rutinu prilagođavali TV vodiču. Danas navike gledanja televizije izgledaju potpuno drugačije
 Shutterstock

Prije otprilike 15 godina nismo mogli zamisliti da navečer radimo nešto drugo osim da na domaćem TV kanalu gledamo omiljenu seriju koja se prikazivala u točno određeno vrijeme. Tata bi pripremio kokice, mama bi djeci iz dnevnog boravka doviknula da je uvodna špica pri kraju i da serija samo što nije počela, a djeca bi brže-bolje pojurila ka kauču i zavaljena uživala u sljedećih 45 minuta, koliko bi u prosjeku trajala epizoda. Dnevna rutina se prilagođavala TV vodiču, a obitelj se uglavnom okupljala ispred televizora.

Sada, pak, sami prilagođavamo vrijeme i mjesto gledanja, pauziramo omiljenu seriju kada to želimo, vraćamo i preskačemo epizode, ubrzavamo radnju filma, uživamo u vrhunskoj HD slici te genijalnom zvuku, iz spavaće sobe, dnevnog boravka, kuhinje, kupaonice, balkona, javnog prijevoza i bilo koje lokacije na kojoj dohvaćamo Wi-Fi.

image
Shutterstock

Isto tako, niti djeca više ne čekaju da se oslobodi daljinski upravljač da bi napokon gledala program koji nije po mjeri njihovih roditelja. Kanali na domaćem TV vodiču ih gotovo uopće ne zanimaju, a sadržaj uglavnom prate na svojim pametnim uređajima i to uglavnom na Youtubeu, Netflixu i HBO-u. Američko istraživanje iz 2019. je pokazalo da prosječni tinejdžer televiziju konzumira 24 minute dnevno, dok provodi više od sedam sati pred ekranom mobitela. Novije studije značajno se razlikuju od onih iz 2010. kada su mlađi od 18, vrijeme pred TV ekranom provodili i do dva sata dnevno, a mobilni telefon nisu niti posjedovali.

Ako je suditi po statistikama, nove generacije imaju potpuno drugačije navike gledanja tradicionalnog medija u odnosu na one kakve su imali njihovi roditelji, bake i djedovi.

Novi trendovi

Da bismo saznali kako je došlo do ove pojave, obratili smo se predsjedniku Uprave Iskona Krešimiru Madunoviću. Pitali smo ga i što je utjecalo na drastično mijenjanje trendova, što je Hrvatima bitno kod gledanja televizije i kako uopće izgleda njena budućnost.

Trenutačno primjećuje tri ključna trenda u gledanju televizije.

- Svaki kupac koji se raspituje o TV paketima danas prvo pita za tzv. snimalicu i je li uključena u cijenu. Prvi je trend, dakle, da Hrvati sve više daju prednost naknadnom gledanju omiljenih TV sadržaja, u vrijeme kada njima najviše odgovara. Nadalje, Hrvatima se sve više sviđaju streaming servisi pa danas u prosječnom urbanom kućanstvu u Hrvatskoj imamo jednu TV uslugu i jedan streaming servis, najčešće Netflix ili HBO Max – objašnjava Madunović.

image

Krešimir Madunović, predsjednik Uprave Iskona

Iskon

Nastavlja, zatim, kako je među starijim generacijama televizija nastavila biti primarni kanal za praćenje informativnih sadržaja, dok mlađe generacije svoje vijesti prvenstveno čitaju na internetu. TV odabiru ponajprije za gledanje sadržaja za opuštanje: serije, filmove, reality i slične kategorije, što je ujedno i treći trend među Hrvatima.

Hrvati teže prihvaćaju promjene

U Hrvatskoj smo nešto tradicionalniji kad je riječ o prihvaćanju trendova, a prema podacima istraživanja Udruge za mjerenje televizijske gledanosti iz 2021./2022., i dalje su najpopularniji domaći kanali; HRT, RTL i Nova TV koju Hrvati najviše konzumiraju, u veljači ove godine vodila je s 23 posto gledanosti.

Unatoč tome, tvrtke koje nude usluge digitalne televizije, poput Iskona, ne prestaju donositi nova praktična rješenja za svoje korisnike.

image
Shutterstock

Štoviše, Iskon je predstavio Iskon.Play TV, televizijsku uslugu koja omogućuje da svatko za sebe, bez ugovorne obveze, odabere paketiće kanala koje želi gledati i plaćati, a korisnici sami odabiru način na koji ga žele gledati; putem Android TV boxa, samostalne Android TV aplikacije ili Xiaomi TV sticka.

Android TV box u ponudi je od samog početka Iskon.Play TV-a. Lako se prenosi u drugu prostoriju, vikendicu, na more, a svojim funkcionalnostima opamećuje i starije televizore koji nisu smart. Xiaomi TV stick također nudi potpuno Android TV iskustvo, a s najnovijim Android 11.0 operativnim sustavom u Iskonu se može jednokratno kupiti ili iznajmiti, ovisno o želji kupca. Cijena mu se može dodatno sniziti ako se odabere i Iskon fiksni internet. Sve se to može brzo i lako obaviti na Iskon webu na kojem je dostupan i chat s agentom ako je korisniku potrebna bilo kakva pomoć pri odabiru. Na stick je moguće instalirati i aplikacije Netflix te Amazon Prime pa je jednostavno uživati i u tim streaming servisima (uz HBO Max, Pickbox i RTL Play, koji su dostupni u Iskon.Play TV ponudi).

Uz njega, novost je i samostalna Iskon.Play TV aplikacija za Android 8+ TV uređaje. Ona je već dostupna u Android TV store-u, nudi identično iskustvo kao i instalirana na box/stick, a njezina najveća prednost je ta da je od trenutka odluke o kupovini dostupna za korištenje u roku od samo 30 minuta.

- Iskon.Play TV je naš odgovor na sve domaće TV trendove, nismo se spremni odreći najdražih TV kanala na račun streaming servisa, volimo da nam se sve snima (što Iskon.Play TV također radi), no ne želimo plaćati ono što ne koristimo. Specifična je po tome da kao korisnik svaki mjesec plaćate samo ono što gledate i nema nikakvu ugovornu obvezu. S druge strane, tu je za one koji su specifični po pitanju sadržaja te žele biti slobodni oko ugovora ili fiksnog operatora kojeg koriste. Ne postoji dugo na tržištu, no odlično je prihvaćen u prvoj godini postojanja. Sada, tijekom ljeta, njegove prednosti dolaze do maksimalnog izražaja jer može jednostavno putovati s vama, bilo na Jadran ili neko dalje europsko putovanje. Sve što mu treba za rad je Wi-Fi mreža bilo kojeg operatora – ističe Madunović.

image
Shutterstock

Dodaje kako je Iskon poseban po tome što svojim rješenjima pokriva obje vrste gledatelja TV-a; one koji vole mali broj domaćih kanala i one koji uživaju u izobilju izbora. Za ljubitelje velikog broja programa, u svim kategorijama, tu je IPTV usluga povezana s fiksnim internetom. Korisnici koju su već na Iskon.Play TV-u, uz prenosivost i mogućnost izbora, kao najčešće razloge zadovoljstva spominju kvalitetu slike, napredne načine pretrage sadržaja i vrlo intuitivno sučelje u kojem se lako i ugodno snalaziti, pretraživati svoje omiljene sadržaje i preporuke. Madunović napominje kako se sve automatski snima i sprema za naknadno gledanje sljedećih sedam dana jer napredna TV usluga bez toga ne bi bila potpuna. Isto tako, to se dodatno ne plaća.

Bez ugovorne obveze

Bez obzira na sve navedene odlične funkcije koje dolaze s televizijskom uslugom, Hrvati nisu ljubitelji dugoročnog vezanja s tvrtkama jer je još uvijek prisutan strah od online kupovine pa brzo odustanu od proizvoda ili usluge ako trebaju potpisati ikakav ugovor. Iz Iskona žele da ih korisnici odaberu bez ikakve bojazni pa Iskon.Play TV radi na mrežama svih operatera, bez ugovorene obveze i bez potrebe za žičanim spajanjem s kućnim routerom. Uz sve to, nudi i Klikalicu pomoću koje svaki korisnik brzo i jednostavno aktivira, odnosno deaktivira TV paketiće koje želi gledati/gasiti.

Prema kojim kriterijima korisnik bira način gledanja IskonPlay TV-a?

Ako korisnik ima noviji Android TV uređaj (Android TV 8+), u tom slučaju može instalirati Iskon.Play TV aplikaciju, javiti se Iskonu za njenu aktivaciju i gledati svoj TV već u roku od pola sata. Ako, pak, nema spomenutu noviju tehnologiju, onda korisnik može jednokratno uložiti u kupovinu ili odabrati najam TV uređaja. U tom slučaju, samostalno naručeni Iskon.Play TV mu stiže u roku od tjedan dana.

A budućnost?

Sve navedene funkcije Iskon.Play TV aplikacije bit će poželjne u budućnosti. Osim toga, u skorije vrijeme možemo općenito očekivati i značajni porast specijaliziranih tj. nišnih streaming servisa koji počinju stizati u Hrvatsku. Uz sport, tu su i dokumentarni sadržaji, razne lifestyle kategorije i sadržaji za djecu.

Linearnog praćenja programa bit će sve manje, a on će biti rezerviran za relevantne prijenose uživo i ekskluzivne sadržaje, poput utakmica engleskog Premiershipa, španjolske lige ili HNL-a.

image
Shutterstock

Borba za privlačenje mlađe publike također bi mogla biti zanimljiva, a tradicionalni ponuđači sadržaja još uvijek pokušavaju odgonetnuti modele koji odgovaraju mlađim naraštajima, onima koji su odrasli uz smartphone, a ne TV.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Iskona.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. ožujak 2024 10:11