Hrvatska genijalka

Doktorirala je do tridesete i osnovala svoju tvrtku, a sada netipičnom metodom pomaže poduzetnicima

Maja Matas vlasnica je agencije Amblem, a bavi se svim vidovima dizajna. Dizajnirala je čak i liniju nakita

Maja Matas, vlasnica agencije Amblem

 Marko Todorov/Cropix

Popularna izreka kaže da je brend ono što ljudi kažu o tebi kada nisi u prostoriji. A upravo taj dio stvaranja osobnog imidža je fokalna točka biznisa Maje Matas, vlasnice agencije Amblem, specijalizirane za brendiranje i dizajn.

- Brend je percepcija, identitet, diferencijacija. Tvrtku sam nazvala Amblem jer to znači simbol, konceptualno predstavljanje osobe ili organizacije, na čemu radim za klijente – govori Maja koja je već do tridesete godine postala doktorandica, predavala na nekoliko fakulteta te žirirala po prestižnim svjetskim marketinškim natjecanjima.

image

Maja Matas, vlasnica agencije Amblem

Marko Todorov/Cropix

Klijenti joj se javljaju s raznim potrebama. Uglavnom su to razvoj vizualnog identiteta, digitalizacija i modernizacija poslovanja, komunikacije i vidljivosti poduzeća. Kroz strateški pristup i analize tržišta i proizvoda ili usluga koji klijenti nude, Maja kreira efikasna rješenja koja nisu samo estetski atraktivna, već pričaju smislenu priču koja služi jačanju brenda. Dizajnira logotipe, posjetnice, memorandume, žigove, webove, trgovine, a nedavno je za jedno obiteljsko poduzeće dizajnirala čak i kolekciju nakita.

image

Now nakit kojeg je dizajnirala Maja Matas

Problem znači rješenje

U dizajn i sve njegove oblike zaljubila se još tijekom matematičke gimnazije te je odlučila upisati Studij dizajna na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu.

- Najviše me je zanimalo kako detektirati neki problem i riješiti ga – kaže, dodajući da je uživala u tome što je na fakultetu morala upijati razna znanja s predavanja i na drugim fakultetima poput arhitektonskog, filozofskog, fakulteta strojarstva, šumarstva, umjetničke i dramske akademije. Interdisciplinarnost je bila smjer u kojem je htjela nastaviti te je odmah nakon diplome nastavila put na Grafičkom fakultetu kako bi, osim rješavanja problema u praksi, mogla raditi i na znanstvenim inovacijama. U tom periodu je sklopu doktorskog studija otišla u Ljubljanu na studentsku razmjenu gdje je asistirala i zatim predavala na kolegijima iz područja dizajna.

- Obrazovanje smatram vrlo bitnim. U digitalnom vremenu postoji puno načina za školovanje, ali svakako smatram da je formalno obrazovanje važan temelj jer se kroz njega, osim širokog znanja, steknu i radne navike te se razvija sposobnost timskog rada. Uvijek se vodim time da je znanje vrijednost koja se ne može ni s čim drugim usporediti. Tako sam, primjerice, učila japanski jezik godinu dana jer je toliko drugačiji od stranih jezika koji se često uče kod nas da sam jednostavno htjela vidjeti kako to funkcionira. I danas kad god imam malo vremena za sebe upišem neki online tečaj iz područja koje me zanima profesionalno, poput brend menadžmenta, ili osobno, poput glazbene produkcije – kaže Maja.

Prije nego je odlučila krenuti u poduzetničke vode, radila je kao freelance dizajnerica, zatim u velikoj globalnoj oglašivačkoj agenciji te kao i in-house voditelj kreativnih odjela u korporaciji.

- Htjela sam proći što više aspekata mog zanimanja da dobijem najbolji uvid u prednosti, ali i izazove takvih pozicija u odnosu na okolinu u kojoj se nalazim. Svakako mi je ključno iskustvo bilo raditi u korporaciji, gdje sam surađivala s raznim odjelima i bila uključena u procese koji su izvan mog područja djelovanja. Tu sam puno i naučila jer sam, osim marketinga, u sklopu retail industrije dobila priliku raditi na razvoju proizvoda i plasiranju na hrvatsko tržište, od ideje, proizvodnje u drugim državama, do prezentacije krajnjem kupcu. To je bilo vrlo vrijedno iskustvo koje je promijenilo moju percepciju okoline. Osim toga, predavala sam na nekoliko fakulteta u Zagrebu, Osijeku i Ljubljani. Studenti su bili možda svega četiri do pet godina mlađi od mene i u takvoj situaciji stvoriti produktivnu i motivirajuću atmosferu s izvrsnim rezultatima je lijepo iskustvo i velika nagrada za moj rad – govori Maja.

Vaučeri za digitalizaciju

Unatoč velikom iskustvu prije, poduzetnički počeci od nisu bili laki, no s vremenom je mnogo toga naučila i danas je po tome pitanju puna samopouzdanja. Dobila je i brojne međunarodne nagrade za rad te sve brojne pozive za žiriranje, koji stižu od poznatih svjetskih oglašivačkih organizacija.

- Tu bih izdvojila žiriranje festivala mAD Stars u Južnoj Koreji te Clio Awards u New Yorku koji je poznat u cijelom svijetu i kao Oscar oglašavanja. Velika mi je čast da su me pozvali kao jedinu članicu iz Hrvatske koja je ikada bila u dizajn kategoriji tog velikog događanja – priča.

image

Maja Matas u žiriju Clio nagrada

promo

Maja uživa u dijeljenju svojega znanja. I upravo to je jedan od razloga zbog kojih se uključila u inicijativu Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja „Vaučeri za digitalizaciju“. Radi se o usavršavanju koje sufinancira Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja (MINGOR), a mogu ga koristiti mikro, mala i srednja poduzeća. Majin Amblem jedna je od tvrtki koje poduzetnicima pružaju usluge digitalne nadogradnje u kategoriji „Poboljšanje digitalnih vještina“, dok poduzetnici, ovisno o vlastitim potrebama, još mogu birati i između kategorija „Vaučer za digitalni marketing“, „Vaučer za strategiju digitalne transformacije“, „Vaučer za dijagnostiku kibernetičke otpornosti“ te „Vaučer za složena digitalna rješenja“.

image

Brending tvrtke electric, potpisuje ga Maja Matas

- Javni poziv je usmjeren na poticanje ulaganja poduzetnika na provedbu digitalizacije, a s obzirom na iskustvo rada na digitalnim rješenjima prijavila sam se kao potencijali pružatelj tih usluga. Za upis u Katalog pružatelja usluga morala sam ispuniti određene uvjete koji uključuju da mi je poduzeće registrirano za pružanje usluga koje su predmet vaučera, da posjedujem licence za potrebne software, da imam zaposlenog stručnjaka, da poduzeće ima ispunjene obveze plaćanja poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, zatim tri reference klijenata za usporedivu prethodnu izvršenu uslugu i slično. Prijava Amblema je prihvaćena, a s obzirom da prvi puta sudjelujem u ovakvoj vrsti Javnog poziva i meni je ovakav proces dobar pokazatelj da poduzeće ispunjava sve potrebne kriterije – pojašnjava Maja.

Prijave još u tijeku

Detaljnije nam objašnjava kako funkcioniraju javni poziv te sama provedba ovog projekta.

- Nakon upisa u Katalog, poduzeća koja su zainteresirana za korištenje Vaučera za digitalizaciju, imaju pregled tko su ponuditelji, koje usluge nude te njihov kontakt kako bi mogli poslati upit i zatražiti ponudu. Pozivom će se sufinancirati Vaučeri za poboljšanje digitalnih vještina, za strategiju digitalne transformacije, za digitalni marketing, za dijagnostiku kibernetičke otpornosti te za složena digitalna rješenja. Kroz vaučere se dodjeljuju bespovratna sredstva poduzetnicima u intenzitetu od 60 posto, a maksimalni iznos potpore po jednom projektu je 9.990 eura – tumači Maja.

Kako je spomenuto, njezino poduzeće u okviru poziva nudi uslugu Digitalnog marketinga, koja uključuje dizajn web stranica i upravljanje raznim društvenim mrežama s edukacijom zaposlenika o uporabi i daljnjem korištenju i razvoju rješenja. Javni poziv se odvija u tri kruga, od kojih je prvi bio otvoren od 1. lipnja do 7. srpnja ove godine.

- U prvom krugu sam uspostavila nove kontakte s različitim poduzećima. Prvi od njih su već dobili potvrde da je projekt prihvaćam pa smo krenuli s pripremama ugovora i postavljanjem radnog zadatka – kaže Maja.

image

Maja Matas, vlasnica agencije Amblem

Marko Todorov/Cropix

Trenutno je otvoren drugi krug poziva koji traje do 30. studenog, a nakon toga će od 1. do 29. ožujka iduće godine biti otvoren treći i posljednji krug prijava.

- Smatram kako je vrlo korisno poduzetnicima na ovakav načini olakšati odabir pružatelja usluga jer se radi kvalitetna predselekcija onih poduzeća koja su zainteresirana, ali i adekvatna za izvršavanje projekta. Drugo, projekt je važan i nama koji nudimo svoje usluge jer imamo povećanu vidljivost, odnosno olakšan nam je kontakt sa poduzećima koja do tada možda i nisu znala za nas. Projekt spaja poduzeća koja nude usluge s onima koji trebaju usluge digitalizacije, tako da su svi na dobitku. Osim kontakata, značajna je i financijska prednost sudjelovanja u projektu – kaže Maja, dodajući da vidi i dugoročne prednosti jer se i po završetku projekta stvara temelj za eventualni nastavak poslovne suradnje poduzeća na budućim projektima. Podržava, govori, ovakve inicijative i s veseljem ću se uključiti i u buduće potpore ove vrste – ističe.

image

Vizuali identitet kojeg potpisuje Maja Matas

press

Brojna pitanja

Nastavljamo zatim o tome koliko su digitalne vještine važne za poduzetnike, ali i koliko izazova one predstavljaju onima koji možda nisu previše vješti u virtualnom svijetu.

- Generalno govoreći, razvoj društvenih mreža potaknuo je da i ljudi koji poslovno ne rade za kompjuterom steknu određenu vrstu informatičke pismenosti. Najveći utjecaj su, naravno, imali mobiteli koji su mali kompjuteri na dlanu. Poduzetnici čije djelatnosti nisu nužno usmjerene ka digitalnom okruženju suočavaju se s nizom izazova. Prva je zasigurno nesigurnost oko toga što je zapravo potrebno napraviti kako bi se uključilo u digitalni prostor – dodaje.

Potom su tu dileme oko načina na koje je moguće povećati digitalnu prisutnost.

- Ljudi se pitaju je li to otvaranje internetske trgovine, ulaganje u marketing na društvenim mrežama ili nešto treće. Kako pronaći adekvatnog poslovnog partnera za digitalnu transformaciju, koliko je siguran digitalni prostor kada govorimo o razmjeni dobara i informacija, koliko je ulaganje u digitalni prostor dodatno financijsko opterećenje, kako mjeriti uspješnost ulaganja? To su samo neke od nesigurnosti kada govorimo o snalaženju poduzetnika u digitalnom svijetu i digitalizaciji poslovanja – zaključuje Maja, koja jedva čeka pomoći poduzetnicima da se usavrše.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2023 12:19